Patronat "Rzeczpospolitej". Na ścieżce do medycznej przyszłości

Czwarta edycja międzynarodowej konferencji "AI & MEDTECH CEE", zorganizowanej przez Koalicję AI w Zdrowiu, Polską Federację Szpitali oraz zespół ekspertów wZdrowiu pokazała nowe horyzonty dla przyszłości ochrony zdrowia.

Women in Tech Summit. Polska będzie producentem półprzewodników

Również w Intelu obserwujemy wzrost zainteresowania kobiet pracą przy nowych technologiach – mówi Greg Anderson, główny menedżer planowanego zakładu integracji i testowania półprzewodników Intela we Wrocławiu.

AI w bankowości to szanse i wyzwania

Wykorzystanie generatywnej sztucznej inteligencji przyspiesza analizę danych, przez co usprawnia zarówno pracę bankowców, jak i obsługę klientów, także biznesowych.

Gazem i farbą. Nowoczesny system ochrony przed włamywaczami wzbudził kontrowersje

Paintcam Eve to system bezpieczeństwa, który wykorzystuje sztuczną inteligencję do śledzenia, strzelania i oznaczania intruzów za pomocą kul od paintballa. Może zaatakować włamywacza gazem łzawiącym.

CEO Signal bije na alarm. Koniec szyfrowanych rozmów przez komunikatory?

Prywatność w komunikacji online to jeden z fundamentów współczesnego społeczeństwa cyfrowego. Jednak projekt Chat Control UE zagraża temu, co dla wielu użytkowników jest nienaruszalnym prawem. Propozycja masowego skanowania prywatnych wiadomości i zdjęć przez komunikatory wywołała falę krytyki ze strony ekspertów, organizacji społecznych i firm technologicznych.

Cios Joe Bidena w rosyjską firmę Kaspersky. Jest totalny zakaz

Rząd USA ogłosił, że zakazuje sprzedaży programu antywirusowego firmy Kaspersky w kraju i zwraca się do Amerykanów korzystających z tego oprogramowania o przejście do innego dostawcy.

Women in Tech Summit. Sztuczna inteligencja może być używana w niemal każdym biznesie

Sztuczną inteligencję mogą wykorzystywać zarówno przedsiębiorstwa duże, jak i małe oraz średnie firmy, choćby do analizy danych czy automatyzacji portfolio, procesów kontroli. Nie jest to wyłączna domena dużych firm technologicznych – przekonuje Pia Dreiseitel, principal expert AI w firmie Continental zdradzając, że Continental używa AI np. do kontroli jakości swych wyrobów.

Sztuczna inteligencja przeorze firmy. Wiemy, kto może się bać

Sektory, na które sztuczna inteligencja już dziś wywiera największy wpływ, są w stanie odnotować niemal pięciokrotnie wyższy wzrost wydajności pracy – wskazuje najnowszy raport PwC, który „Rzeczpospolita” publikuje jako pierwsza.

Sztuczna inteligencja może być wykorzystywana w każdej branży

W OChK uważamy, że AI pasuje praktycznie do każdego sektora – nieważne, czy chodzi o firmę z sektora finansowego, regulowanego, o dużą, złożoną korporację, czy o mały start-up. Różnią się tylko zastosowania – mówi Michał Potoczek, prezes OChK.

Women in Tech Summit to sukces

Dwudniowe coroczne wydarzenie promujące kobiety w branży technologicznej przyciągnęło rekordowo dużo pań.

Women in Tech Summit. Sztuczna inteligencja ma nam pomóc

Chodzi o to, żeby sztuczna inteligencja nam nie przeszkadzała, czy też nie zastąpiła nas w pracy, tylko żeby nas w niej wsparła – podkreśla Pamela Krzypkowska, dyrektorka Departamentu Badań i Innowacji w Ministerstwie Cyfryzacji.

Women in Tech Summit. Kobiety w techu to zysk dla firmy

Zespoły technologiczne różnorodne pod względem płci mają lepsze wyniki niż zespoły złożone wyłącznie z mężczyzn – wskazuje dr Agnieszka Jankowska, dyrektor Departamentu ds. Korporacyjnych i Public Affairs T-Mobile Polska.

Women in Tech Summit. Kwanty to technologia przełomowa, tak jak AI

Polska powinna postawić na rozwój kadr w zakresie kwantów – mówi dr Bianka Siwińska, prezeska Fundacji Edukacyjnej Perspektywy.

Women in Tech Summit. Bezpieczeństwo danych jest już koniecznością

Technologia sama w sobie niewiele znaczy. Musi być zaprzęgnięta do pewnych celów, a te są czasami ambitne – mówi Sylwia Pyśkiewicz, prezeska Equinix Poland.

Czy warto pracować w helpdesku? Oni działają na pierwszej linii

Praca w helpdesku może być dobrym początkiem dalszej kariery w IT. Jest to miejsce, gdzie można zebrać dużo doświadczeń związanych z różnymi technologiami oraz obsługą klienta.

Cashback i moneyback – co to za usługi i jak działają?

Cashback i moneyback to dwie usługi, które dostarczają klientom znacznych korzyści. W pierwszym przypadku mogą wypłacać gotówkę w sklepach bez prowizji lub z bardzo niską prowizją, zaś w drugim – liczyć na zwrot części wydatku na zakup kartą.

Uwaga na oszustwa internetowe – scam wciąż zbiera żniwo

Scam stanowi ciemną stronę internetu. Ważne jest, by wiedzieć, jak go rozpoznać i jak unikać, by nie stać się kolejną ofiarą oszustów.

Włamanie na Instagramie: jak odzyskać konto i jak je chronić?

Użytkownicy Instagrama bardzo często stają się celem ataków hakerskich, które skutkują nie tylko utratą dostępu do kont, ale również kradzieżą danych, kompromitacją wizerunkową i stratami finansowymi. Co zrobić, gdy nas to spotka?