Reklama

Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu

Grupa Zygmunta Solorza po raz pierwszy przegoniła pod względem liczby użytkowników serwisów internetowych największych krajowych konkurentów: Grupy Wirtualna Polska oraz RAS Polska.

Publikacja: 01.02.2024 15:54

Na ten moment Zygmunt Solorz, właściciel Cyfrowego Polsatu, czekał od kilku lat, gdy jego grupa prze

Na ten moment Zygmunt Solorz, właściciel Cyfrowego Polsatu, czekał od kilku lat, gdy jego grupa przejęła portal Interia.pl wraz z towarzyszącymi jej serwisami wiosną 2020 r.

Foto: materiały prasowe

W styczniu 2024 roku serwisy internetowe Grupy Cyfrowy Polsat po raz pierwszy w historii miały więcej użytkowników niż witryny grup Wirtualna Polska i Ringier Axel Springer Polska (RAS Polska) – wynika z danych Gemius PBI, które opisujemy jako pierwsi.

Polsat-Interia na czele polskich wydawców

- Potwierdzam, że tak wynika z danych za styczeń 2024 roku – mówi Izabela Knyżewska, rzeczniczka Gemius Polska. 

- Jako firma badawcza nie komentujemy przyczyn wzrostów lub spadków wyników poszczególnych podmiotów – dodaje, proszona o komentarz w tej kwestii ekspertów badawczej firmy.

Czytaj więcej

"Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym tytułem mediowym 2023 roku

Według badania Mediapanel, czyli badania realizowanego przez Gemius PBI, Grupa Polsat-Interia (serwisy grupy Cyfrowy Polsat) w pierwszym miesiącu 2024 r. zanotowała ponad 21,1 mln realnych użytkowników (RU). Tymczasem serwisy należące do Grupy Wirtualna Polska zgromadziły 21,05 mln RU, a wydawca Onetu 20,98 mln.

Reklama
Reklama

Na ten moment Zygmunt Solorz, właściciel Cyfrowego Polsatu, czekał od kilku lat, gdy jego grupa przejęła portal Interia.pl wraz z towarzyszącymi jej serwisami wiosną 2020 r. Zapłaciła wtedy Grupie Bauer 422 mln zł, obiecując giełdowym inwestorom, że szybko odczują korzyści płynące z tej operacji.

Rekordy nie tylko Pomponika

Już w grudniu 2023 r. Grupa Polsat-Interia była bardzo bliska przełomu, który właśnie ma miejsce. W ostatnim miesiącu ub.r. przegoniła wymienianych konkurentów pod względem popularności na urządzeniach mobilnych. Uzyskała wtedy na tej platformie 19,5 mln realnych użytkowników. W styczniu zaś wynik ten urósł do 20,06 mln.

Dla porządku trzeba odnotować, że pod względem liczby odsłon i wizyt serwisów Grupy WP i RASP Polska nadal wyprzedają Grupę Polsat – Interia. Z kolei wszystkie trzy krajowe grupy wydawnicze dzieli natomiast spora różnica od amerykańskich potentatów internetu: Grupy Meta Platforms i Grupy Google.

Z naszych informacji wynika, że w grupie Polsatu największą popularnością cieszył się w styczniu br. Pomponik.pl, lider kategorii „Plotki, życie gwiazd”. 8,8 mln RU to jego najlepszy rezultat w historii. Z kolei serwis Interia Wydarzenia po raz pierwszy miał przekroczyć próg 8 mln RU, a Interia Biznes 7 mln RU. Jednym z najpopularniejszych serwisów grupy Polsat jest Interia Kobieta z zasięgiem 7,2 mln RU w minionym miesiącu.

Telekomunikacja
Internet z KPO mocno opóźniony? Gotowe tylko 25 proc. sieci
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama