DAZN.com – tak nazywa się internetowy serwis transmitujący wydarzenia sportowe, który właśnie rozesłał do mediów w Polsce informację, że rozszerza działalność o ponad 200 krajów, w tym także nasz.

CZYTAJ TAKŻE: Sukces platformy TV Disneya. Netflix zagrożony

Pierwszym wydarzeniem dostępnym globalnie na DAZN będzie walka bokserska Canelo Alvareza w sobotę 2 maja podczas meksykańskiego święta Cinco de Mayo – podano.

Na razie serwis operować będzie tylko językiem angielskim i skupi się właśnie na boksie. „Decyzja ta wynika ze znacznych inwestycji poczynionych przez firmę w ciągu ostatnich dwóch lat, zarówno w sport, jak i licencje do transmisji” – podano.

Wśród firm, z którymi współpracuje DAZN wymienia: Golden Boy Promotions, Matchroom Boxing USA oraz GGG Promotions.

""

cyfrowa.rp.pl

– Na naszej liście zawodników klasy mistrzowskiej znajdują są najbardziej popularni sportowcy świata. Planujemy z nimi wieloletnią współpracę i idącą za tym organizacje spektakularnych międzynarodowych wydarzeń — zapowiada John Skipper, prezes DAZN.

Oprócz imprez sportowych transmitowanych na żywo, DAZN oferuje stale rosnące archiwum walk, i programów na temat sportowców, a także ramówkę produkcji oryginalnych, w tym „40 DAYS”, „The Making Of” oraz „ONE NIGHT”.

CZYTAJ TAKŻE: Płatnej telewizji ubyło w Polsce 3 mln klientów. Nadzieja kablówek nie tylko w prawach fizyki

Dotychczas z usługi mogli korzystać użytkownicy w dziewięciu krajach na czterech kontynentach, m.in. w Austrii, w Brazylii, w Kanadzie, w Niemczech, we Włoszech, w Japonii, w Hiszpanii, w Szwajcarii oraz w Stanach Zjednoczonych.

Grupa DAZN  ma siedzibę w Wielkiej Brytanii. Jak podaje, w ponad 25 krajach zatrudnia ponad 2600 osób. Zajmuje się planowaniem, produkcją, transmisją i dystrybucją materiałów. Oprócz dazn.com jest właścicielem takich stron internetowych jak Goal, Sporting News oraz Spox.com.