Ruch ten da firmom, które używają WhatsApp do komunikacji z klientami, szansę na uzyskanie dodatkowych przychodów, oferując klientom szybki sposób na dokonanie zakupu.
Facebook tłumaczy, że – ponieważ coraz więcej zakupów odbywa się za pośrednictwem czatów – chce jeszcze bardziej usprawnić kupowanie i sprzedawanie online. Na czacie będzie można z klientami omawiać produkty, ale również prowadzić ich sprzedaż.
CZYTAJ TAKŻE: WhatsApp oskarża izraelskiego twórcę Pegasusa o szpiegostwo
Użytkownicy w wysyłanej do sklepu wiadomości będą składać zamówienia. Aby skorzystać z funkcji koszyka w praktyce należy przejść do czatu lub profilu biznesowego firmy i uzyskać dostęp do jej katalogu produktów. Po wybraniu interesującej pozycji, którą użytkownik chce zamówić, wystarczy wybrać opcję „dodaj do koszyka” lub „wiadomość biznesowa”, by wysłać zapytanie dotyczące określonego przedmiotu.
WhatsApp, przejęty w 2014 r. przez Facebooka, ma ok. 50 mln biznesowych użytkowników na całym świecie.