Amazon podał w komunikacie, że ogłasza rozpoczęcie prac nad uruchomieniem w Polsce Amazon.pl, choć daty startu nie podano. Serwis podkreśla, iż zapewni polskim klientom nowy wymiar zakupów, a lokalnym biznesom umożliwi dotarcie do większej liczby odbiorców zarówno w Polsce, jak i na świecie. Od dziś przedsiębiorcy, planujący sprzedaż za pośrednictwem Amazon w Polsce oraz globalnie, mogą rejestrować swoje konta po polsku na https://sell.amazon.pl w ramach przygotowań do premiery serwisu. Panel sprzedawcy Seller Central Polska jest już dostępny co sugeruje, iż platforma może ruszyć wkrótce.
Nie wiadomo, jakie metody płatności ani formy dostawy Amazon zaoferuje Polakom, niemniej jego decyzja oznacza wielkie zmiany na rynku, zwłaszcza dla innych platform z Allegro na czele.
CZYTAJ TAKŻE: Amazon będzie sprzedawał i dostarczał leki. Apteki w opałach
Ponad 50 proc. towarów sprzedawanych na Amazon pochodzi od zewnętrznych partnerów. Zbliżająca się premiera Amazon.pl zapewni więc polskim przedsiębiorcom możliwość dotarcia do ponad 300 milionów klientów Amazon na całym świecie, w ponad 200 krajach. Obecnie za pośrednictwem Amazon sprzedaje globalnie 1,7 mln małych i średnich firm, z czego ponad 200 tys. przedsiębiorców przekroczyło 100 tys. dolarów wartości sprzedaży w 2019 roku.
– Amazon od wielu lat wspiera polskich klientów oraz pomaga sprzedawać produkty polskich przedsiębiorców w naszych europejskich sklepach. Kolejnym etapem jest wprowadzenie pełnej oferty detalicznej dla konsumentów w Polsce i właśnie nadszedł czas na ten krok – mówi Alex Ootes, wiceprezes ds. rozwoju w UE Amazon. – Cieszymy się, że możemy wzmocnić pozycję polskich firm za pośrednictwem Amazon, inwestując w narzędzia i usługi, które pomogą im się rozwijać. Jesteśmy przekonani, że skupiając się na tym, co naszym zdaniem klienci cenią najbardziej – niskich cenach, szerokim wyborze towarów i ich szybkiej dostawie – z czasem zdobędziemy zaufanie klientów w Polsce – dodaje.