31 mln zł kosztowały reklamy pięciu dużych internetowych płatnych platform z filmami i serialami (VoD) w polskiej sieci w pierwszym półroczu br. – wynika z szacunków przygotowanych dla „Rzeczpospolitej” przez dom mediowy Starcom.
W 2018 r. te same firmy wydały na reklamę około 56 mln zł. Jeśli więc druga połowa tego roku będzie podobna do pierwszej, wzrost wydatków internetowych graczy na rynku wideo może sięgnąć ok. 9 proc. Jest jednak bardzo prawdopodobne, że – w obliczu rosnącej konkurencji programowej – na promocję wydadzą nawet o kilkanaście procent więcej niż w 2018 r. – uważają analitycy.
Netflix wychodzi na ulicę
Spośród działających w Polsce serwisów najwięcej w ubiegłym i tym roku wydaje Netflix. Co ciekawe, amerykańska grupa oprócz – co oczywiste – wydatków na reklamę w sieci jako jedyna wykłada zauważalną część budżetu także na reklamę w tradycyjnych mediach. W 2018 r. Netflix zostawił w polskim internecie w sumie 34,7 mln zł. W tym roku w ciągu pierwszych sześciu miesięcy – ok. 19 mln zł. To sugeruje wzrost nakładów w całym 2019 r. przynajmniej o ok. 8 proc.
Drugim ulubionym medium Netflixa okazuje się reklama zewnętrzna (inaczej outdoor), z której korzysta także tradycyjna, linearna telewizja.