„Gwiezdne wojny” wchodzą do kin. Będzie rekord?

Rozpoczęta w 1977 r. historia rodu Skywalkerów zmierza do końca, a Disney, posiadający prawa do marki od 2012 r., uruchomił marketingową maszynę na długo przed premierą dziewiątej części cyklu.

Publikacja: 17.12.2019 15:17

Chewbacca pozuje na premierze filmu w Los Angeles

Chewbacca pozuje na premierze filmu w Los Angeles

Foto: AFP

„Skywalker. Odrodzenie” kończy trzecią kinową trylogię z uniwersum „Gwiezdnych wojen”. „Przebudzenie Mocy”, pierwszy film z nowej trylogii, zadebiutował w kinach w 2015 r. i przyniósł ponad 2 mld dol. wpływów, zgarniając niemal ćwierć miliarda w sam weekend otwarcia. Poprzeczka ustawiona jest wysoko. Po poniedziałkowej oficjalnej premierze „Skywalker. Odrodzenie” w Los Angeles film trafi do szerokiej dystrybucji w czwartek.

CZYTAJ TAKŻE: Porsche stworzyło statek kosmiczny dla „Gwiezdnych Wojen”

W ramach promocji nowej części studio Lucas Film zaprosiło do współpracy Porsche. Niemiecki producent aut przygotował na potrzeby premiery nowy kosmiczny pojazd. Tri-Wing S-91x Pegasu nie pozwalał na pokonywanie galaktyki z prędkością nadświetlną, ale można było zobaczyć go na czerwonym dywanie. Mało który film może się pochwalić taką formą promocji.

""

Fani „Gwiezdnych wojen” na premierze kolejnej części sagiAFP

cyfrowa.rp.pl

Na akcję marketingową zdecydowano się również w świecie wirtualnym. W weekend poprzedzający premierę można było obejrzeć minutowy fragment dziewiątej części w grze sieciowej „Fortnite”. W wydarzeniu udział wziął awatar reżysera J.J. Abramsa. Dodatkowo twórcy udostępnili graczom „skórki” (przebrania) na bazie postaci, które pojawią się w filmie. Te wszystkie działania wspierają tradycyjne formy promocji – zwiastuny, plakaty, wywiady z aktorami i twórcami.

CZYTAJ TAKŻE: Disney zapłaci 1000 dol. za oglądanie swoich filmów

Ten rok jest dla Disneya wyjątkowo dobry: pięć filmów, które przekroczyły barierę miliarda dolarów, to własność intelektualna korporacji. „Avengers: Endgame”, czwarta część historii grupy superbohaterów z uniwersum Marvela, rozbił bank z 2,79 mld dol. przychodu na świecie, stając się na najbardziej dochodowym filmem w historii. Ostatnie na tej liście „Toy Story 4” miało „tylko” 1,04 mld dol. przychodów.

Jak w tę listę może się wpasować „Skywalker Odrodzenie”? Wiele zależy od weekendu otwarcia. Według portalu Observer wpływy mogą wtedy wynieść 210 mln dol., co przełożyłoby się na 1,7 mld dol. przychodu w skali globalnej. Wcześniej magazyn „Forbes” prognozował 1,6 mld.

""

mat. pras.

cyfrowa.rp.pl

„Skywalker. Odrodzenie” kończy trzecią kinową trylogię z uniwersum „Gwiezdnych wojen”. „Przebudzenie Mocy”, pierwszy film z nowej trylogii, zadebiutował w kinach w 2015 r. i przyniósł ponad 2 mld dol. wpływów, zgarniając niemal ćwierć miliarda w sam weekend otwarcia. Poprzeczka ustawiona jest wysoko. Po poniedziałkowej oficjalnej premierze „Skywalker. Odrodzenie” w Los Angeles film trafi do szerokiej dystrybucji w czwartek.

CZYTAJ TAKŻE: Porsche stworzyło statek kosmiczny dla „Gwiezdnych Wojen”

0 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes Ludzie Startupy
Od zera do miliarda w cztery miesiące. Wyceny firm od sztucznej inteligencji oszalały
Biznes Ludzie Startupy
Rewolucja na skalę światową. Polacy znaleźli sposób na braki wody i żywności
Biznes Ludzie Startupy
Polskie urządzenie wyczuje chemię. Wykryje i zbada niemal każdą substancję
Materiał partnera
Możemy zaprosić klienta w sam środek akcji
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Materiał partnera
PZU szuka innowacji w akceleratorach start-upów