„Gwiezdne wojny” wchodzą do kin. Będzie rekord?

Rozpoczęta w 1977 r. historia rodu Skywalkerów zmierza do końca, a Disney, posiadający prawa do marki od 2012 r., uruchomił marketingową maszynę na długo przed premierą dziewiątej części cyklu.

Publikacja: 17.12.2019 15:17

Chewbacca pozuje na premierze filmu w Los Angeles

Chewbacca pozuje na premierze filmu w Los Angeles

Foto: AFP

„Skywalker. Odrodzenie” kończy trzecią kinową trylogię z uniwersum „Gwiezdnych wojen”. „Przebudzenie Mocy”, pierwszy film z nowej trylogii, zadebiutował w kinach w 2015 r. i przyniósł ponad 2 mld dol. wpływów, zgarniając niemal ćwierć miliarda w sam weekend otwarcia. Poprzeczka ustawiona jest wysoko. Po poniedziałkowej oficjalnej premierze „Skywalker. Odrodzenie” w Los Angeles film trafi do szerokiej dystrybucji w czwartek.

CZYTAJ TAKŻE: Porsche stworzyło statek kosmiczny dla „Gwiezdnych Wojen”

W ramach promocji nowej części studio Lucas Film zaprosiło do współpracy Porsche. Niemiecki producent aut przygotował na potrzeby premiery nowy kosmiczny pojazd. Tri-Wing S-91x Pegasu nie pozwalał na pokonywanie galaktyki z prędkością nadświetlną, ale można było zobaczyć go na czerwonym dywanie. Mało który film może się pochwalić taką formą promocji.

""

Fani „Gwiezdnych wojen” na premierze kolejnej części sagiAFP

cyfrowa.rp.pl

Na akcję marketingową zdecydowano się również w świecie wirtualnym. W weekend poprzedzający premierę można było obejrzeć minutowy fragment dziewiątej części w grze sieciowej „Fortnite”. W wydarzeniu udział wziął awatar reżysera J.J. Abramsa. Dodatkowo twórcy udostępnili graczom „skórki” (przebrania) na bazie postaci, które pojawią się w filmie. Te wszystkie działania wspierają tradycyjne formy promocji – zwiastuny, plakaty, wywiady z aktorami i twórcami.

CZYTAJ TAKŻE: Disney zapłaci 1000 dol. za oglądanie swoich filmów

Ten rok jest dla Disneya wyjątkowo dobry: pięć filmów, które przekroczyły barierę miliarda dolarów, to własność intelektualna korporacji. „Avengers: Endgame”, czwarta część historii grupy superbohaterów z uniwersum Marvela, rozbił bank z 2,79 mld dol. przychodu na świecie, stając się na najbardziej dochodowym filmem w historii. Ostatnie na tej liście „Toy Story 4” miało „tylko” 1,04 mld dol. przychodów.

Jak w tę listę może się wpasować „Skywalker Odrodzenie”? Wiele zależy od weekendu otwarcia. Według portalu Observer wpływy mogą wtedy wynieść 210 mln dol., co przełożyłoby się na 1,7 mld dol. przychodu w skali globalnej. Wcześniej magazyn „Forbes” prognozował 1,6 mld.

""

mat. pras.

cyfrowa.rp.pl

„Skywalker. Odrodzenie” kończy trzecią kinową trylogię z uniwersum „Gwiezdnych wojen”. „Przebudzenie Mocy”, pierwszy film z nowej trylogii, zadebiutował w kinach w 2015 r. i przyniósł ponad 2 mld dol. wpływów, zgarniając niemal ćwierć miliarda w sam weekend otwarcia. Poprzeczka ustawiona jest wysoko. Po poniedziałkowej oficjalnej premierze „Skywalker. Odrodzenie” w Los Angeles film trafi do szerokiej dystrybucji w czwartek.

CZYTAJ TAKŻE: Porsche stworzyło statek kosmiczny dla „Gwiezdnych Wojen”

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes Ludzie Startupy
Globalne koncerny zwiększają sprzedaż dzięki polskiej sztucznej inteligencji
Biznes Ludzie Startupy
Latająca amfibia. Polska firma, znana z filmowego hitu, stworzyła broń przyszłości
Materiał partnera
Cyberbezpieczeństwo w nowym wydaniu
Biznes Ludzie Startupy
Polska firma rozpycha się rynku podróży. Wchodzi do kolejnych krajów
Biznes Ludzie Startupy
Samuraj ruszył na ratunek samobójcom. Polska AI chroni Amerykanów