„Gwiezdne wojny” wchodzą do kin. Będzie rekord?

Rozpoczęta w 1977 r. historia rodu Skywalkerów zmierza do końca, a Disney, posiadający prawa do marki od 2012 r., uruchomił marketingową maszynę na długo przed premierą dziewiątej części cyklu.

Publikacja: 17.12.2019 15:17

Chewbacca pozuje na premierze filmu w Los Angeles

Chewbacca pozuje na premierze filmu w Los Angeles

Foto: AFP

„Skywalker. Odrodzenie” kończy trzecią kinową trylogię z uniwersum „Gwiezdnych wojen”. „Przebudzenie Mocy”, pierwszy film z nowej trylogii, zadebiutował w kinach w 2015 r. i przyniósł ponad 2 mld dol. wpływów, zgarniając niemal ćwierć miliarda w sam weekend otwarcia. Poprzeczka ustawiona jest wysoko. Po poniedziałkowej oficjalnej premierze „Skywalker. Odrodzenie” w Los Angeles film trafi do szerokiej dystrybucji w czwartek.

CZYTAJ TAKŻE: Porsche stworzyło statek kosmiczny dla „Gwiezdnych Wojen”

W ramach promocji nowej części studio Lucas Film zaprosiło do współpracy Porsche. Niemiecki producent aut przygotował na potrzeby premiery nowy kosmiczny pojazd. Tri-Wing S-91x Pegasu nie pozwalał na pokonywanie galaktyki z prędkością nadświetlną, ale można było zobaczyć go na czerwonym dywanie. Mało który film może się pochwalić taką formą promocji.

""

Fani „Gwiezdnych wojen” na premierze kolejnej części sagiAFP

Foto: cyfrowa.rp.pl

Na akcję marketingową zdecydowano się również w świecie wirtualnym. W weekend poprzedzający premierę można było obejrzeć minutowy fragment dziewiątej części w grze sieciowej „Fortnite”. W wydarzeniu udział wziął awatar reżysera J.J. Abramsa. Dodatkowo twórcy udostępnili graczom „skórki” (przebrania) na bazie postaci, które pojawią się w filmie. Te wszystkie działania wspierają tradycyjne formy promocji – zwiastuny, plakaty, wywiady z aktorami i twórcami.

CZYTAJ TAKŻE: Disney zapłaci 1000 dol. za oglądanie swoich filmów

Ten rok jest dla Disneya wyjątkowo dobry: pięć filmów, które przekroczyły barierę miliarda dolarów, to własność intelektualna korporacji. „Avengers: Endgame”, czwarta część historii grupy superbohaterów z uniwersum Marvela, rozbił bank z 2,79 mld dol. przychodu na świecie, stając się na najbardziej dochodowym filmem w historii. Ostatnie na tej liście „Toy Story 4” miało „tylko” 1,04 mld dol. przychodów.

Jak w tę listę może się wpasować „Skywalker Odrodzenie”? Wiele zależy od weekendu otwarcia. Według portalu Observer wpływy mogą wtedy wynieść 210 mln dol., co przełożyłoby się na 1,7 mld dol. przychodu w skali globalnej. Wcześniej magazyn „Forbes” prognozował 1,6 mld.

""

mat. pras.

Foto: cyfrowa.rp.pl

Biznes Ludzie Startupy
Pani „Dzikich jagód” kupiła najwyższy wieżowiec. Kim jest najbogatsza kobieta Rosji?
Materiał Promocyjny
Przed wyjazdem na upragniony wypoczynek
Materiał Promocyjny
Targi ENEX 2025: Innowacyjny ekosystem Huawei FusionSolar na rzecz transformacji energetycznej
Biznes Ludzie Startupy
Polska AI wzbudziła kontrowersje i podbiła Amerykę. Firma z astronomiczną wartością
Biznes Ludzie Startupy
Firma z Polski odchudzi Włochów i Hiszpanów. Ta technologia zyskała uznanie w Europie
Biznes Ludzie Startupy
Oko zamiast gotówki i dowodu. Polska firma rewolucjonizuje płatności