„Czarny Piątek” oszustwem? Ta strona sprawdzi, czy promocja jest ściemą

Choć Black Friday jest dla wielu sklepów okazją do przedstawienia atrakcyjności oferty, nadal zdarzają się przypadki, w których handlowcy celowo podnoszą ceny wyłącznie po to, aby 29 listopada je obniżyć.

Publikacja: 27.11.2019 19:01

„Czarny Piątek” oszustwem? Ta strona sprawdzi, czy promocja jest ściemą

Foto: Shutterstock

Black Friday, tradycyjne wyprzedaże w pierwszy piątek po Dniu Dziękczynienia w USA, jest coraz bardziej popularny także w Polsce. Z tej okazji zarówno sieci handlowe, jak i małe sklepy przygotowują wysokie obniżki cen. Od lat klienci obawiają się jednak, często nie bez podstaw, że handlowcy na kilka miesięcy przed tym dniem podwyższają ceny, aby tuż przed „czarnym piątkiem” je obniżyć.

CZYTAJ TAKŻE: Czarny piątek to także pseudookazje i cyberoszuści. Najpopularniejsze triki

Aby pomóc konsumentom, powstała strona internetowa – FakeFriday.org. „Napisałem bota, który kilka razy w miesiącu sprawdzał ceny produktów w sklepach z elektroniką. Podaję tutaj najniższą cenę, jaką bot odczytał w ostatnich 6 miesiącach. To są ceny takie, jakie podawały strony. Łącznie kilkadziesiąt tysięcy produktów ma tutaj swoje ceny” – czytamy w opisie strony.

Domena FakeFriday.org zarejestrowana została 21 listopada. Dane osoby, która odpowiada za stronę są ukryte.

CZYTAJ TAKŻE: Allegro potwierdza: kurier będzie darmowy

Aby dowiedzieć się, czy promocja faktycznie jest okazją, wystarczy wpisać nazwę produktu. Po kliknięciu przycisku „sprawdź”, pojawiają się wyniki z linkami do tych samych lub podobnych produktów wraz z informacjami o ich cenie od czerwca do listopada tego roku. W bazie strony łącznie znajduje się kilkadziesiąt tysięcy produktów.

Black Friday, tradycyjne wyprzedaże w pierwszy piątek po Dniu Dziękczynienia w USA, jest coraz bardziej popularny także w Polsce. Z tej okazji zarówno sieci handlowe, jak i małe sklepy przygotowują wysokie obniżki cen. Od lat klienci obawiają się jednak, często nie bez podstaw, że handlowcy na kilka miesięcy przed tym dniem podwyższają ceny, aby tuż przed „czarnym piątkiem” je obniżyć.

CZYTAJ TAKŻE: Czarny piątek to także pseudookazje i cyberoszuści. Najpopularniejsze triki

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes Ludzie Startupy
Przełomowy pomysł Szwajcarów. Auta z tkaniny mają być lżejsze i ograniczyć emisję
Biznes Ludzie Startupy
Meble z konopi. Polacy stworzyli alternatywę dla wycinki drzew
Biznes Ludzie Startupy
Stworzyli nowy sposób wykrywania chorób. Firma ze Stalowej Woli wyciśnie łzy
Biznes Ludzie Startupy
Estończycy chcą skończyć z papierem. Ogromne oszczędności
Biznes Ludzie Startupy
Jak zmniejszyć bariery językowe w internecie. Czesi mają rozwiązanie
Materiał Promocyjny
20 lat Polski Wschodniej w Unii Europejskiej