Technowieści

Polska jest najszybciej rozwijającym się rynkiem zamawiania jedzenia online w Europie
materiały prasowe

Czego nie warto przeoczyć w najbliższych dniach? Na co zwrócić uwagę?

Moda na jedzenie przez aplikację

Zamawianie jedzenia przez aplikację to trend, który zyskuje na znaczeniu. Pyszne.pl w październiku przekroczyło granicę 1 mln zamówień online. Dla porównania w 2014 r. Pyszne obsługiwało ok. 30 tys. zamówień miesięcznie. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy br. klienci wygenerowali ponad 5,23 mln zamówień o łącznej wartości ponad 248 mln zł. Liczba aktywnych użytkowników platformy sięgnęła z końcem 2017 r. 1,5 mln. Serwis jest częścią międzynarodowej grupy Takeaway. Polska jest najszybciej rozwijającym się rynkiem zamawiania jedzenia przez aplikację wśród wszystkich rynków, na których działa ta firma.

Branża e-komunikacji jednym głosem

Spółki z rodzimego sektora e-komunikacji dla biznesu powołają Związek Pracodawców Branży Komunikacji Elektronicznej. Firmy LINK Mobility Poland (SMSAPI.pl), Materna Communications (mprofi.pl), SerwerSMS Polska oraz Tide Software i Vercom (redlink.pl) podpisały list intencyjny w celu oficjalnego zawiązania współpracy. Jak tłumaczą inicjatorzy, związek na początku skupi firmy reprezentujące około 90 proc. rynku komunikacji masowej w Polsce (poza wymienionymi członkami będzie jeszcze 15 innych podmiotów). Instytucja ta ma m.in. szerzyć wiedzę na temat technologii mobilnych w biznesie, prowadzić badania dotyczące rynku oraz rozwijać nowe technologie. – Chcemy reprezentować spójne stanowisko w kwestiach zmian, które będą dotyczyć nas wszystkich. Jako Związek planujemy sprawnie porozumieć się z operatorami telekomunikacyjnymi, co jest niezbędne, by zapewnić powszechną dostępność do nowych technologii, np. wiadomości RCS. Wierzymy, że niedługo będą one podstawą komunikacji mobilnej – komentuje Daniel Zawiliński, dyrektor zarządzający SerwerSMS Polska.

Netflix nie dla fanów Wii

W styczniu Nintendo przestanie wspierać swoją starszą konsolę Wii wszelkimi streamowanymi serwisami wideo. Japoński koncern sam nie pochwalił się taką decyzją; poinformował o niej swoich klientów natomiast Netflix, który musi wygasić dostawę materiałów dla tej konsoli. Podobny los spotka serwisy Hulu i Amazon Video. Nintendo kończy wspieranie Wii, bo konsola ma już 12 lat. Sprzedano jej grubo ponad 100 mln egzemplarzy. Streaming wideo wciąż będzie dostępny na innych platformach Nintendo, takich jak Wii U, 3DS czy Switch.

Mogą Ci się również spodobać

Prezes Huawei: Nasza sprzedaż runie przez sankcje Trumpa

Prezes Huawei Ren Zhengfei oszacował, że sprzedaż firmy spadnie nawet o 40 proc. w ...

Producent gier mobilnych wszedł na giełdę z przytupem

Na parkiecie we wtorek pojawił się dziewiąty producent gier. Na otwarciu jego prawa do ...

Steve Bannon o Huawei: Zamkniemy ich

Były główny strateg Białego Domu i przez wielu uważany za jego szarą eminencję, powiedział, ...

Drugie życie Pokemonów

Choć największy szał na wydaną w lipcu 2016 miejską grę Pokemon GO wykorzystującą technologię ...

Elektroniczny sposób na agresję w szkołach okazał się klapą

Specjalne detektory agresji miały pomóc nauczycielom w słynących z przemocy amerykańskich szkołach. Elektroniczny system ...

Polski jednorożec jeszcze w 2019 r.

Rodzime fundusze VC chętnie inwestują za granicą. Czy w Polsce brakuje innowacji? Z raportu ...