Technowieści

Polska jest najszybciej rozwijającym się rynkiem zamawiania jedzenia online w Europie
materiały prasowe

Czego nie warto przeoczyć w najbliższych dniach? Na co zwrócić uwagę?

Moda na jedzenie przez aplikację

Zamawianie jedzenia przez aplikację to trend, który zyskuje na znaczeniu. Pyszne.pl w październiku przekroczyło granicę 1 mln zamówień online. Dla porównania w 2014 r. Pyszne obsługiwało ok. 30 tys. zamówień miesięcznie. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy br. klienci wygenerowali ponad 5,23 mln zamówień o łącznej wartości ponad 248 mln zł. Liczba aktywnych użytkowników platformy sięgnęła z końcem 2017 r. 1,5 mln. Serwis jest częścią międzynarodowej grupy Takeaway. Polska jest najszybciej rozwijającym się rynkiem zamawiania jedzenia przez aplikację wśród wszystkich rynków, na których działa ta firma.

Branża e-komunikacji jednym głosem

Spółki z rodzimego sektora e-komunikacji dla biznesu powołają Związek Pracodawców Branży Komunikacji Elektronicznej. Firmy LINK Mobility Poland (SMSAPI.pl), Materna Communications (mprofi.pl), SerwerSMS Polska oraz Tide Software i Vercom (redlink.pl) podpisały list intencyjny w celu oficjalnego zawiązania współpracy. Jak tłumaczą inicjatorzy, związek na początku skupi firmy reprezentujące około 90 proc. rynku komunikacji masowej w Polsce (poza wymienionymi członkami będzie jeszcze 15 innych podmiotów). Instytucja ta ma m.in. szerzyć wiedzę na temat technologii mobilnych w biznesie, prowadzić badania dotyczące rynku oraz rozwijać nowe technologie. – Chcemy reprezentować spójne stanowisko w kwestiach zmian, które będą dotyczyć nas wszystkich. Jako Związek planujemy sprawnie porozumieć się z operatorami telekomunikacyjnymi, co jest niezbędne, by zapewnić powszechną dostępność do nowych technologii, np. wiadomości RCS. Wierzymy, że niedługo będą one podstawą komunikacji mobilnej – komentuje Daniel Zawiliński, dyrektor zarządzający SerwerSMS Polska.

Netflix nie dla fanów Wii

W styczniu Nintendo przestanie wspierać swoją starszą konsolę Wii wszelkimi streamowanymi serwisami wideo. Japoński koncern sam nie pochwalił się taką decyzją; poinformował o niej swoich klientów natomiast Netflix, który musi wygasić dostawę materiałów dla tej konsoli. Podobny los spotka serwisy Hulu i Amazon Video. Nintendo kończy wspieranie Wii, bo konsola ma już 12 lat. Sprzedano jej grubo ponad 100 mln egzemplarzy. Streaming wideo wciąż będzie dostępny na innych platformach Nintendo, takich jak Wii U, 3DS czy Switch.

Mogą Ci się również spodobać

Półroczny „urlop na startup”? Grozi exodus specjalistów

Zaangażowanie rodzimych przedsiębiorstw w tworzenie innowacji kuleje, a pomysł rządu na pobudzenie środowiska startupów ...

Wielki popyt na gry, ale studia przekładają premiery

Pandemia koronawirusa krzyżuje plany zagranicznych gigantów. Zawodzi logistyka. Konieczność przebywania w domu sprzyja twórcom ...

Maciej Rogalski: Czy prawo pozwala na wykluczenie producenta sprzętu 5G?

W regulacjach UE trudno znaleźć postanowienia, które pozwalałyby na wykluczenie z rynku producenta sprzętu ...

Startupy nakręcają popyt na biura coworkingowe

Sektor tzw. elastycznych powierzchni do pracy urósł w Europie w ciągu ostatnich czterech lat ...

Nowe materiały dla optoelektroniki organicznej

Optoelektronika to dział nauk technicznych przemieniający energię elektryczną w energię promieniowania elektromagnetycznego i na ...

Nowy biznes twórców Skype`a. Roboty dostarczą zakupy lub posiłek

Twórcy Skype’a wzięli się za nowy spektakularny biznes. Ten pomysł chce też wprowadzać w ...