Wyciekły dane z popularnego polskiego sklepu internetowego

Sklep Morele.net przyznał się do wycieku danych klientów i ostrzega ich przed możliwymi konsekwencjami.

Jak podaje Morele.net w mailu rozesłanym do klientów doszło do nieuprawnionego dostępu do danych osobowych osób, które robiły zakupy w tym sklepie: adresu e-mail, numeru telefonu, imienia i nazwiska (jeśli zostało podane) oraz hasła w postaci zaszyfrowanego ciągu znaków. Firma informuje, że dostęp został wykryty i zablokowany.

Morele.net zapewnia też, że nieuprawniony dostęp nie dotyczył informacji o kartach płatniczych, loginów do banków czy informacji podawanych we wnioskach ratalnych.

Firma ostrzega jednak, że dane osobowe klientów mogą być wykorzystywane do prób wyłudzeń m.in. za pośrednictwem fałszywych wiadomości SMS lub dostarczania na ich adres e-mail informacji (w tym m.in. handlowych), na które nie wyrazili oni zgody. Istnieje również ryzyko rozkodowania hasła.

Firma sugeruje, że pilnie należy zmienić hasło do swojego konta Grupy Morele. Ponadto, jeśli takie samo hasło było używane w innych miejscach w Internecie – firma również rekomenduje jego zmianę w tych miejscach.

Morele.net informuje, że o całej sytuacji zawiadomiło Urząd Ochrony Danych Osobowych i złożyło zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa.

Grupa Morele.net działa od 2000 roku, uruchomiła wtedy sklep internetowy z elektroniką Morele.net. Obecnie do firmy należy też kilka innych e-sklepów w różnych kategoriach produktowych: Presto.pl, Hulahop.pl, Amfora.pl, Pupilo.pl, Budujesz.pl, Meblujesz.pl, Ubieramy.pl, Digitalo.pl i Motoria.pl.

Spółka należy do funduszu MCI.TechVentures, który zamierza ją połączyć z Pigu, potentatem e-commerce w krajach bałtyckich (Litwa, Łotwa i Estonia).

kaa

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Grupa Alibaba pobiła rekord. Bardzo udany Dzień Singla

Już w pierwszej połowie Dnia Singla na chińskiej platformie e-commerce AliExpress udało się pobić ...

Zalew zwrotów. Jak ratują się e-sklepy?

Coraz więcej Polaków odsyła towary kupowane online. W branży odzieżowej wraca aż 70 proc. ...

Miało być ograniczanie możliwości działania Ubera w Polsce, zamiast tego Jamie Heywood, szef tej ...

Internetowe trolle sięgają po deep fake. Zastraszanie i szantaż

Czasy, gdy internetowe trolle wykorzystywały cudze zdjęcia albo zakładały konta bez zdjęć minęły. Teraz ...

„Czarny Piątek” oszustwem? Ta strona sprawdzi, czy promocja jest ściemą

Choć Black Friday jest dla wielu sklepów okazją do przedstawienia atrakcyjności oferty, nadal zdarzają ...

Giganci technologiczni idą na wojnę z wirusem

Największe i najbardziej innowacyjne firmy na świecie nie zamierzają bezczynnie obserwować, jak epidemia koronawirusa ...