Zalando utrudnia zwroty. Koniec z noszeniem i niepłaceniem

shutterstock

Wiele sklepów internetowych ma bardzo korzystną politykę zwrotów wykraczającą daleko poza korzyści, jakie dają przepisy prawa. Klienci korzystają. Czasem aż za bardzo.

Zalando jednak najwyraźniej ma pomysł na takich klientów, którzy zamiast przymierzyć i sprawdzić czy dobrze leży (do czego służy liberalna polityka zwrotów) wykorzystują okazję do tego, by nieustannie darmowo modyfikować swoją garderobę. Platforma wprowadza, jak donosi serwis Retail Detail Europe, nowe metki, których zdjęcie oznacza brak możliwości darmowego zwrotu. Duże metki o wymiarach 10 na 15 cm są trudne do przegapienia (i uniemożliwiają tzw. wardrobing pozbawiając go sensu) zaś znajdujący się na nich napis „nie usuwać” jasno informuje, że ich zdjęcie oznacza akceptację zakupu. Nie jest jasne, czy Zalando będzie oznaczać tak wszystkie produkty czy tylko droższe linie odzieży.

Niewątpliwie Zalando ma powody, by szukać sposobów na ograniczenie skali zwrotów. Niemiecka firma przyznaje, że zwroty są na poziomie 50 procent, co wpływa na wyniki sprzedaży i zyski. To właśnie przepełnione magazyny miały zmusić firmę do otwierania fizycznie dostępnych sklepów, w których próbuje się pozbyć nadmiaru ubrań (i w których można trafić dobre okazje).

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Finałowa rozgrywka o ATM

Zainicjowana wiosną sprzedaż największego operatora centrów danych w kraju powoli zbliża się ku finalizacji. ...

Algorytm polskiej spółki stworzy umowę idealną?

Algorytm pomoże przedsiębiorcom w tworzeniu umów. Warszawski startup pozyskał finansowanie prac badawczych nad systemem ...

Uber ma kłopot. Pożegna autonomiczne pojazdy?

Startup Postmates miał – przy wsparciu Ubera – zrewolucjonizować dostawy posiłków. Los innowacyjnego projektu ...

Strajk kierowców Ubera przed wielkim giełdowym debiutem

W piątek dojdzie do jednego z największych giełdowych debiutów w historii, czyli IPO Ubera. ...

Kurierzy w Polsce drżą przed Amazonem

Amerykański gigant e-handlu, choć na dobre jeszcze nie rozwinął w Europie swojego sklepu, już ...

Bezpieczeństwo made in cloud

Menedżerowie w polskich firmach nie pytają dzisiaj o konieczność cyfryzacji, ale o bezpieczeństwo całego ...