Zalando utrudnia zwroty. Koniec z noszeniem i niepłaceniem

shutterstock

Wiele sklepów internetowych ma bardzo korzystną politykę zwrotów wykraczającą daleko poza korzyści, jakie dają przepisy prawa. Klienci korzystają. Czasem aż za bardzo.

Zalando jednak najwyraźniej ma pomysł na takich klientów, którzy zamiast przymierzyć i sprawdzić czy dobrze leży (do czego służy liberalna polityka zwrotów) wykorzystują okazję do tego, by nieustannie darmowo modyfikować swoją garderobę. Platforma wprowadza, jak donosi serwis Retail Detail Europe, nowe metki, których zdjęcie oznacza brak możliwości darmowego zwrotu. Duże metki o wymiarach 10 na 15 cm są trudne do przegapienia (i uniemożliwiają tzw. wardrobing pozbawiając go sensu) zaś znajdujący się na nich napis „nie usuwać” jasno informuje, że ich zdjęcie oznacza akceptację zakupu. Nie jest jasne, czy Zalando będzie oznaczać tak wszystkie produkty czy tylko droższe linie odzieży.

Niewątpliwie Zalando ma powody, by szukać sposobów na ograniczenie skali zwrotów. Niemiecka firma przyznaje, że zwroty są na poziomie 50 procent, co wpływa na wyniki sprzedaży i zyski. To właśnie przepełnione magazyny miały zmusić firmę do otwierania fizycznie dostępnych sklepów, w których próbuje się pozbyć nadmiaru ubrań (i w których można trafić dobre okazje).

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Firmy nie są gotowe na sztuczną inteligencję. Brakuje… ludzi

Sztuczna inteligencja ma być napędem wielu biznesów na świecie. Problem w tym, że wykorzystanie ...

Polski chatbot w formule „zrób to sam” robi światową karierę

Polski startup stworzył rozwiązanie, po które sięgnęły przedsiębiorstwa od Słowacji przez Kenię po USA. ...

Deepfake będzie wkrótce groźną bronią polityczną

Fałszywki wideo ośmieszające celebrytów i polityków przestają już być niewinną zabawą. Mogą wpływać na ...

Wojna o noclegi: Fairbnb nową konkurencją dla Airbnb

Portale, które oferują wynajem krótkoterminowy, pozwalają na obniżenie kosztów podróży i doświadczenie lokalnego stylu ...

Twórca bitcoina wreszcie zdemaskowany?

Ekscentryczny milioner John McAfee, jeden z pionierów branży cyberbezpieczeństwa, twierdzi, że wie, kim jest ...

Pierścień przemówi głosem Samuela L. Jacksona

Asystentowi głosowemu Alexa Amazona głosu użyczy znany m.in. z „Pulp Fiction” aktor Samuel L. ...