Mamy właśnie szczyt zakupów świątecznych przez internet

Na Allegro w poniedziałek sprzedać się mogło nawet 3 mln produktów, dwa razy więcej niż roczna średnia. To pokazuje, że tegoroczny sezon idzie na rekord. Właśnie mijamy szczyt świątecznych zakupów.

Jeśli chodzi o e-zakupy internetowe, to kluczowe są najbliższe dni: konsumenci mogą już nie chcieć ryzykować później zakupów online, ponieważ paczka może nie dotrzeć na czas. Allegro podawało, że w tzw. tygodniu Black Week dziennie sprzedawało się za jego pośrednictwem 2,2 mln produktów. W ostatni poniedziałek, według szacunków ekspertów na podstawie danych z Tradewatch, mogło to być nawet 3 mln, a rekordowy dzień przypadł w podobnym momencie jak rok temu. Najwięcej sprzedawało się produktów w grupie dom i ogród: średnio 741 na minutę.

Firmy zachęcają wręcz, by w sieci kupować nawet tuż przed świętami, więc sezon może być jeszcze dłuższy. – Mamy specjalną ofertę dla spóźnialskich: jeżeli kupisz coś w sieci do piątku 20 grudnia, a twój sklep dostarczy tę przesyłkę do naszej sieci nie później niż do godziny 18:00 tego dnia, to gwarantujemy, że paczka zostanie dostarczona przed Wigilią do wybranego paczkomatu – mówi Rafał Brzoska, prezes InPost. – Kiedy inni zalecają zamówienia do 15 grudnia bez gwarancji dostawy – my jako jedyni w Polsce gwarantujemy dostawę świątecznych prezentów, nawet jeśli zostaną nadane tuż przed świętami, i obiecujemy, że wszystkie takie przesyłki trafią do odbiorcy na czas – dodaje.

Najwięcej sprzedawało się produktów w grupie dom i ogród: średnio 741 na minutę.

Firma na pewno będzie miała pełne ręce roboty, ponieważ tegoroczny sezon zapowiada się rekordowo. Pisaliśmy już w „Rzeczpospolitej”, że firmy logistyczne już widzą, iż transportów jest nawet 30 proc. więcej, a teraz będą mieć jeszcze więcej pracy. Choć ekonomiści mówią o nadchodzącym spowolnieniu, to w sklepach tego nie widać.

– W tym roku na prezenty został zarezerwowany znacznie wyższy budżet niż rok temu – 482 zł. To o 31 zł więcej niż rok temu – podaje Allegro na podstawie badania Mobile Institute. – Podobnie jak rok temu, wyznaczony budżet na prezenty ma 3/4 badanych. 42 proc. kupujących podarki przyznaje, że zdarza im się wyznaczony budżet przekraczać, a ściśle trzyma się go niemal co trzeci – dodaje firma.

Z badania Smartscope dla sieci RTV Euro AGD wynika, że 38 proc. Polaków planuje zwiększenie tegorocznych wydatków świątecznych. W tej grupie 7 proc. mówi o wzroście budżetu o co najmniej 700 zł. Główne przyczyny tego wzmożenia to więcej pieniędzy w portfelu, ale 21 proc. mówi o wzroście cen, a 20 proc. po prostu kupuje lepsze i droższe prezenty.

– Gry, sprzęt gamingowy i akcesoria to bardzo popularne prezenty świąteczne. I, wbrew pozorom, odbiorcami są nie tylko nastolatki i bardzo młodzi ludzie – mówi Kamil Szczęsny, kierownik Działu Handlowego RTV Euro AGD. – Duża liczba graczy to osoby między 25. a 44. rokiem życia, które chętnie korzystają z różnych rodzajów cyfrowej rozrywki, dlatego kupują nie tylko same urządzenia do gamingu, ale też akcesoria, takie jak słuchawki, myszki, klawiatury, fotele czy kierownice – dodaje.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Hodowla ryb na księżycu. Dwa gatunki pomogą w kolonizacji

Jaja dwóch gatunków ryb przetrwały trudne warunki startu i lotu rosyjskiej sondy Sojuz. Teraz ...

Auta kopalnią danych dla hakerów i nowych właścicieli

Cyfrowi przestępcy, chcąc pozyskać poufne informacje o naszym życiu, numerach telefonów, treści SMS-ów, nie ...

Kora Jackowska jeszcze wystąpi. Pomoże hologram

Dla fanów zmarłej przed dwoma laty piosenkarki to będzie bezprecedensowe wydarzenie. Rodzimy startup Leia ...

Chiny prześwietlają smartfony turystom

Straż graniczna w rejonie Xinjiang instaluje program do skanowania telefonu analizujący treści, może również ...

Premiera nowej konsoli Sony. Jest wabik, ale gry podrożeją

19 listopada na polskim rynku zadebiutuje PlayStation 5. W środę w nocy japoński koncern ...

Gigantyczne kolejki w Amazonie. Koncern zmieni sposób obsługi klientów

Amazon poszukuje pracowników. Koncern zapowiedział zatrudnienie aż 75 tys. nowych dostawców i pracowników Amazon ...