Reklama
Rozwiń
Reklama

Mamy właśnie szczyt zakupów świątecznych przez internet

Na Allegro w poniedziałek sprzedać się mogło nawet 3 mln produktów, dwa razy więcej niż roczna średnia. To pokazuje, że tegoroczny sezon idzie na rekord. Właśnie mijamy szczyt świątecznych zakupów.

Publikacja: 12.12.2019 16:32

Mamy właśnie szczyt zakupów świątecznych przez internet

Foto: cyfrowa.rp.pl

Jeśli chodzi o e-zakupy internetowe, to kluczowe są najbliższe dni: konsumenci mogą już nie chcieć ryzykować później zakupów online, ponieważ paczka może nie dotrzeć na czas. Allegro podawało, że w tzw. tygodniu Black Week dziennie sprzedawało się za jego pośrednictwem 2,2 mln produktów. W ostatni poniedziałek, według szacunków ekspertów na podstawie danych z Tradewatch, mogło to być nawet 3 mln, a rekordowy dzień przypadł w podobnym momencie jak rok temu. Najwięcej sprzedawało się produktów w grupie dom i ogród: średnio 741 na minutę.

Firmy zachęcają wręcz, by w sieci kupować nawet tuż przed świętami, więc sezon może być jeszcze dłuższy. – Mamy specjalną ofertę dla spóźnialskich: jeżeli kupisz coś w sieci do piątku 20 grudnia, a twój sklep dostarczy tę przesyłkę do naszej sieci nie później niż do godziny 18:00 tego dnia, to gwarantujemy, że paczka zostanie dostarczona przed Wigilią do wybranego paczkomatu – mówi Rafał Brzoska, prezes InPost. – Kiedy inni zalecają zamówienia do 15 grudnia bez gwarancji dostawy – my jako jedyni w Polsce gwarantujemy dostawę świątecznych prezentów, nawet jeśli zostaną nadane tuż przed świętami, i obiecujemy, że wszystkie takie przesyłki trafią do odbiorcy na czas – dodaje.

Najwięcej sprzedawało się produktów w grupie dom i ogród: średnio 741 na minutę.

Firma na pewno będzie miała pełne ręce roboty, ponieważ tegoroczny sezon zapowiada się rekordowo. Pisaliśmy już w „Rzeczpospolitej”, że firmy logistyczne już widzą, iż transportów jest nawet 30 proc. więcej, a teraz będą mieć jeszcze więcej pracy. Choć ekonomiści mówią o nadchodzącym spowolnieniu, to w sklepach tego nie widać.

– W tym roku na prezenty został zarezerwowany znacznie wyższy budżet niż rok temu – 482 zł. To o 31 zł więcej niż rok temu – podaje Allegro na podstawie badania Mobile Institute. – Podobnie jak rok temu, wyznaczony budżet na prezenty ma 3/4 badanych. 42 proc. kupujących podarki przyznaje, że zdarza im się wyznaczony budżet przekraczać, a ściśle trzyma się go niemal co trzeci – dodaje firma.

Reklama
Reklama

Z badania Smartscope dla sieci RTV Euro AGD wynika, że 38 proc. Polaków planuje zwiększenie tegorocznych wydatków świątecznych. W tej grupie 7 proc. mówi o wzroście budżetu o co najmniej 700 zł. Główne przyczyny tego wzmożenia to więcej pieniędzy w portfelu, ale 21 proc. mówi o wzroście cen, a 20 proc. po prostu kupuje lepsze i droższe prezenty.

– Gry, sprzęt gamingowy i akcesoria to bardzo popularne prezenty świąteczne. I, wbrew pozorom, odbiorcami są nie tylko nastolatki i bardzo młodzi ludzie – mówi Kamil Szczęsny, kierownik Działu Handlowego RTV Euro AGD. – Duża liczba graczy to osoby między 25. a 44. rokiem życia, które chętnie korzystają z różnych rodzajów cyfrowej rozrywki, dlatego kupują nie tylko same urządzenia do gamingu, ale też akcesoria, takie jak słuchawki, myszki, klawiatury, fotele czy kierownice – dodaje.

Biznes Ludzie Startupy
Nie tylko Ozempic. Polacy chcą odchudzić Europejczyków z pomocą AI
Biznes Ludzie Startupy
Polska to rynek przyzwyczajony do mocnej konkurencji
Biznes Ludzie Startupy
Koniec kradzieży rowerów? Polski pomysł podbija świat
Patronat Rzeczpospolitej
24 godziny na cyfrowe rozwiązania. Znamy zwycięzców HackNation 2025
Biznes Ludzie Startupy
Do start-upów trafią duże pieniądze. Państwowa instytucja wesprze zagraniczną ekspansję
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama