Przymusowy pobyt w domu jak i rządowe restrykcje znacząco utrudniły uprawianie jakiegokolwiek sportu. Jest to teraz możliwe tylko w domu. Stąd rosnąca popularność oferty sprzętu sportowego w e-sklepach.
Hantle z sieci
– Od zamknięcia stacjonarnych sklepów widzimy dużo większą aktywność miłośników sportu online. E-sklep ma ponaddwukrotny wzrost sprzedaży, co pokazuje, że Polacy nie zrezygnowali ze sportu – mówi Wojciech Kozłowski, rzecznik sieci Decathlon. – W tym momencie najpopularniejszymi sportami są te z grupy fitness, widzimy wzrost zainteresowania sprzętem, który pozwala ćwiczyć w domu, jak np. rowerki eliptyczne czy bieżnie. Rośnie też sprzedaż mniejszych sprzętów, jak maty, hantle, odważniki czy odzież do jogi – dodaje. Firma zauważa, że rośnie też sprzedaż rowerów. – Polacy wykorzystują ten czas na wybór najlepszego modelu dla siebie. Widzimy też wzrost zainteresowania sprzętem, który pozwala na uprawę sportu z dziećmi czy w ogrodzie – mówi.
Z danych Ceneo wynika, że ogółem w sieci zainteresowanie niektórymi kategoriami sprzętu w marcu wzrosło o kilkaset procent – dla hantli to aż ponad 600 proc. – Jest grupa klientów, która czas izolacji wykorzystuje na powrót do dawnych pasji lub też organizuje czas dzieciom. Zamawiają m.in. brakujące akcesoria, takie jak np. siatki do tenisa stołowego czy kosze do koszykówki – mówi Tomasz Jankowski, rzecznik Ceneo. – Dużym zainteresowaniem cieszą się też rowery stacjonarne, maty do ćwiczeń, worki do boksu. Zainteresowanie akcesoriami sportowymi w pierwszych dniach marca było tak duże, że w wielu sklepach zabrakło towaru. Bardzo szybko uzupełniły stany magazynowe i znów możemy zamawiać – dodaje.
zainteresowanie niektórymi kategoriami sprzętu w marcu wzrosło o kilkaset procent – dla hantli to aż ponad 600 proc.