Gigantyczne kolejki w Amazonie. Koncern zmieni sposób obsługi klientów

Amazon poszukuje pracowników. Koncern zapowiedział zatrudnienie aż 75 tys. nowych dostawców i pracowników Amazon Fresh oraz Whole Foods Market. Firma nie nadąża z dostawami.

Publikacja: 16.04.2020 10:21

Gigantyczne kolejki w Amazonie. Koncern zmieni sposób obsługi klientów

Foto: Bloomberg

Nowi klienci Amazon Fresh oraz Whole Foods Market muszą czekać w kolejkach, Amazon nie jest w stanie na bieżąco obsłużyć wszystkich zamówień, które rosną lawinowo. Odkąd Amerykanie przestraszeni pandemią koronawirusa zaczęli zamawiać online wszystko, także jedzenie, Amazon zaczął zwiększać zatrudnienie. Koncern zapewnia, że co tydzień zatrudnia nowe osoby, by sprostać oczekiwaniom klientów. Mimo to kolejki zamówień wciąż rosną.

CZYTAJ TAKŻE: Najbogatszy człowiek jeszcze bogatszy. Dzięki koronawirusowi

Amazon poinformował, że niedługo wprowadzi nową opcję do zamówień online. Klient będzie mógł sobie zamówić produkty spożywcze na konkretny dzień i godzinę, to pozwoli pracownikom centrów dystrybucyjnych na zaplanowanie dostaw. Teraz zamówienie wpadają według kolejności składnia zleceń, co powoduje duże kolejki a także sprawia, że klienci nigdy nie mogą być pewni, kiedy właściwie otrzymają swoje zamówienie – informuje portal The Verge. Dzieje się tak, choć Amazon priorytetowo traktuje zamówienia spożywcze oraz środków do higieny osobistej oraz środków czystości.

Koncern poinformował, że w ostatnich tygodniach zatrudnił ponad 100 tys. nowych pracowników. Teraz szykuje miejsca pracy dla kolejnych 75 tysięcy. Koncern zdecydował się też na przywrócenie sprzedaży na platformie towarów nie uznanych za niezbędne.

CZYTAJ TAKŻE: Bonanza Amazona. Wirus znalazł jednak słaby punkt

Amazon poinformował też, że wyda 500 mln dolarów na podwyżki płac dla pracowników, którzy „wystawiają się na ryzyko, by zapewnić dostawy żywności i innych niezbędnych środków dla milionów klientów”. Pierwotnie Amazon informował, że na podwyżki przeznaczy 350 mln dolarów.

Nowi klienci Amazon Fresh oraz Whole Foods Market muszą czekać w kolejkach, Amazon nie jest w stanie na bieżąco obsłużyć wszystkich zamówień, które rosną lawinowo. Odkąd Amerykanie przestraszeni pandemią koronawirusa zaczęli zamawiać online wszystko, także jedzenie, Amazon zaczął zwiększać zatrudnienie. Koncern zapewnia, że co tydzień zatrudnia nowe osoby, by sprostać oczekiwaniom klientów. Mimo to kolejki zamówień wciąż rosną.

CZYTAJ TAKŻE: Najbogatszy człowiek jeszcze bogatszy. Dzięki koronawirusowi

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes Ludzie Startupy
Klikasz i kupujesz to, co widzisz w TV. Pomoże polska sztuczna inteligencja
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Biznes Ludzie Startupy
Polacy radykalnie wydłużyli świeżość żywności. Technologia z Torunia trafi do USA
Biznes Ludzie Startupy
To ona wyszuka przyszłe gwiazdy futbolu. Kluby stawiają na sztuczną inteligencję
Biznes Ludzie Startupy
Polska sztuczna inteligencja rozpozna bakterie. Wystarczy pokazać jej zdjęcie
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Biznes Ludzie Startupy
Polski król nanodruku chce podbić USA. Jeden z kilku graczy na świecie