Technologiczny kombajn do walki z wirusem

Bloomberg

W miejscach publicznych mogą pojawić się wielofunkcyjne stacje: wyświetlą reklamy i informacje, a jednocześnie zaopatrzą w środek do dezynfekcji i zmierzą temperaturę.

Za takim swoistym kombajnem stoi Nanovo – startup działający w branży nowoczesnych rozwiązań komunikacji cyfrowej. Firma, która specjalizuje się m.in. w ekranach do wyświetlania treści w przestrzeniach handlowo-usługowych, teraz włącza się do walki z koronawirusem. Jej automat w czasie epidemii, po zluzowaniu rygorów dotyczących izolacji, może stać się stałym elementem wielu miejsc publicznych.

CZYTAJ TAKŻE: Lekarze najbardziej narażeni na zarażenie. Naukowcy mają pomysł

– Rozwiązanie powstało z myślą o potrzebach sieci handlowych po powrocie do zwykłego funkcjonowania – wyjaśnia Dariusz Sobczak, członek zarządu Nanovo.

Stacja, wpisująca się w trend rozwoju internetu rzeczy, łączy w jednym urządzeniu funkcje cyfrowej komunikacji, dystrybucji środków do dezynfekcji i bezstykowy pomiar temperatury.

Multimedialne stanowiska Nanovo mogą odegrać dużą rolę w ograniczaniu epidemii.
Nanovo

Nanovo Care Station, bo tak nazywa się to rozwiązanie, w dobie walki z koronawirusem może stać się również narzędziem do wyświetlania informacji na temat liczby klientów przebywających w placówce, wysyłania do kierownika obiektu informacji o pojawieniu się osoby z gorączką czy prezentacji treści edukujących o zasadach bezpieczeństwa. To jednak nie wszystko. Ów technologiczny kombajn, dzięki integracji modułów IoT, geolokalizacji oraz detekcji ruchu, może wspierać również kontrolę przepływu osób. – Nanovo Care Station jest przeznaczone dla szerokiego spektrum miejsc. Znajdzie swoje zastosowanie w sieciach handlowo-usługowych, sprawdzi się na rynku nieruchomości komercyjnych: w biurach czy hotelach. To także produkt dla fabryk, sprawdzi się też w obiektach pożytku publicznego – wylicza Dariusz Sobczak.

CZYTAJ TAKŻE: Polski detektor gorączki rusza na front walki z koronawirusem

Nanovo to rodzimy startup technologiczny projektujący nowoczesne, cyfrowe kanały komunikacji dla przestrzeni handlowo-usługowych i obiektów biurowych. Branża, w której działa, określana jest jako digital signage. Chodzi o tzw. marketing sensoryczny. Firma współpracuje z wieloma znanymi markami, jak choćby z operatorem Play, mBankiem, bankami PKO BP i Pekao, a także sieciami Żabka, eobuwie.pl, RTV Euro AGD czy drogeriami Sephora i Hebe. Spółka Nanovo opracowała autorskie oprogramowanie Signio, na którym bazują wszystkie jej innowacyjne rozwiązania. Jednym z założycieli startupu jest Jakub Głuszkiewicz, perkusista zespołu Grejfrut, zawodowy gracz w pokera w Las Vegas, programista fascynat.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Allegro zdradza szczegóły oferty wartej miliardy

Potentat e-handlu chce sprzedać swoje akcje po cenie maksymalnej 43 zł. Zapisy na akcje ...

Słuchawki, które zabijają zarazki

LG Tone+ to słuchawki bezprzewodowe, które podczas ładowania same się czyszczą. Firma LG zdaje ...

Wielki popyt na gry, ale studia przekładają premiery

Pandemia koronawirusa krzyżuje plany zagranicznych gigantów. Zawodzi logistyka. Konieczność przebywania w domu sprzyja twórcom ...

To rewolucja w kosmosie. Astronauci pozyskają tlen ze… skał

Amerykańska agencja kosmiczna zainteresowała się startupem, który ma projekt mogący okazać się przełomowym w ...

Rząd zamyka kina i teatry przez koronawirusa. Właściciele liczą straty

Notowania akcji wydawcy „Gazety Wyborczej” i właściciela kin Helios tanieją dziś mocno na giełdzie. ...

Zysk Samsunga niższy o ponad połowę. Co się dzieje?

W drugim kwartale zysk operacyjny największego na świecie producenta smartfonów i dostawcy układów pamięci ...