Technologiczny kombajn do walki z wirusem

Bloomberg

W miejscach publicznych mogą pojawić się wielofunkcyjne stacje: wyświetlą reklamy i informacje, a jednocześnie zaopatrzą w środek do dezynfekcji i zmierzą temperaturę.

Za takim swoistym kombajnem stoi Nanovo – startup działający w branży nowoczesnych rozwiązań komunikacji cyfrowej. Firma, która specjalizuje się m.in. w ekranach do wyświetlania treści w przestrzeniach handlowo-usługowych, teraz włącza się do walki z koronawirusem. Jej automat w czasie epidemii, po zluzowaniu rygorów dotyczących izolacji, może stać się stałym elementem wielu miejsc publicznych.

CZYTAJ TAKŻE: Lekarze najbardziej narażeni na zarażenie. Naukowcy mają pomysł

– Rozwiązanie powstało z myślą o potrzebach sieci handlowych po powrocie do zwykłego funkcjonowania – wyjaśnia Dariusz Sobczak, członek zarządu Nanovo.

Stacja, wpisująca się w trend rozwoju internetu rzeczy, łączy w jednym urządzeniu funkcje cyfrowej komunikacji, dystrybucji środków do dezynfekcji i bezstykowy pomiar temperatury.

Multimedialne stanowiska Nanovo mogą odegrać dużą rolę w ograniczaniu epidemii.
Nanovo

Nanovo Care Station, bo tak nazywa się to rozwiązanie, w dobie walki z koronawirusem może stać się również narzędziem do wyświetlania informacji na temat liczby klientów przebywających w placówce, wysyłania do kierownika obiektu informacji o pojawieniu się osoby z gorączką czy prezentacji treści edukujących o zasadach bezpieczeństwa. To jednak nie wszystko. Ów technologiczny kombajn, dzięki integracji modułów IoT, geolokalizacji oraz detekcji ruchu, może wspierać również kontrolę przepływu osób. – Nanovo Care Station jest przeznaczone dla szerokiego spektrum miejsc. Znajdzie swoje zastosowanie w sieciach handlowo-usługowych, sprawdzi się na rynku nieruchomości komercyjnych: w biurach czy hotelach. To także produkt dla fabryk, sprawdzi się też w obiektach pożytku publicznego – wylicza Dariusz Sobczak.

CZYTAJ TAKŻE: Polski detektor gorączki rusza na front walki z koronawirusem

Nanovo to rodzimy startup technologiczny projektujący nowoczesne, cyfrowe kanały komunikacji dla przestrzeni handlowo-usługowych i obiektów biurowych. Branża, w której działa, określana jest jako digital signage. Chodzi o tzw. marketing sensoryczny. Firma współpracuje z wieloma znanymi markami, jak choćby z operatorem Play, mBankiem, bankami PKO BP i Pekao, a także sieciami Żabka, eobuwie.pl, RTV Euro AGD czy drogeriami Sephora i Hebe. Spółka Nanovo opracowała autorskie oprogramowanie Signio, na którym bazują wszystkie jej innowacyjne rozwiązania. Jednym z założycieli startupu jest Jakub Głuszkiewicz, perkusista zespołu Grejfrut, zawodowy gracz w pokera w Las Vegas, programista fascynat.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Pekin: Urzędy w Chinach mają używać chińskich komputerów

Władze w Pekinie nakazały wszystkim instytucjom państwowym, by te w ciągu trzech lat pozbyły ...

e-hazard: szara strefa w odwrocie

Maleje udział szarej strefy na rynku gier hazardowych online w Polsce. Ministerstwo Finansów zrobiło ...

Druk przestrzenny jest coraz częściej wykorzystywany przez firmy

Prawie co trzecia firma w Europie planuje inwestycję w drukarkę 3D – ocenia producent ...

Składany samsung od piątku w Polsce. Przyszłość to smartfony holograficzne

Po długim okresie zastoju we wdrażaniu nowatorskich rozwiązań w telefonach komórkowych producenci ponownie stanęli ...

Sztuczna inteligencja Google`a oblała szkolny test z matematyki

16-latkowie okazali się lepsi od sztucznej inteligencji Google`a. Lider na rynku SI nie poradził ...

Klienci: Apple kłamał o iPhone X

Do sądu trafił pozew klientów uważających, że firma nagięła dane o wyświetlaczach w smartfonach ...