Technologiczny kombajn do walki z wirusem

Bloomberg

W miejscach publicznych mogą pojawić się wielofunkcyjne stacje: wyświetlą reklamy i informacje, a jednocześnie zaopatrzą w środek do dezynfekcji i zmierzą temperaturę.

Za takim swoistym kombajnem stoi Nanovo – startup działający w branży nowoczesnych rozwiązań komunikacji cyfrowej. Firma, która specjalizuje się m.in. w ekranach do wyświetlania treści w przestrzeniach handlowo-usługowych, teraz włącza się do walki z koronawirusem. Jej automat w czasie epidemii, po zluzowaniu rygorów dotyczących izolacji, może stać się stałym elementem wielu miejsc publicznych.

CZYTAJ TAKŻE: Lekarze najbardziej narażeni na zarażenie. Naukowcy mają pomysł

– Rozwiązanie powstało z myślą o potrzebach sieci handlowych po powrocie do zwykłego funkcjonowania – wyjaśnia Dariusz Sobczak, członek zarządu Nanovo.

Stacja, wpisująca się w trend rozwoju internetu rzeczy, łączy w jednym urządzeniu funkcje cyfrowej komunikacji, dystrybucji środków do dezynfekcji i bezstykowy pomiar temperatury.

Multimedialne stanowiska Nanovo mogą odegrać dużą rolę w ograniczaniu epidemii.
Nanovo

Nanovo Care Station, bo tak nazywa się to rozwiązanie, w dobie walki z koronawirusem może stać się również narzędziem do wyświetlania informacji na temat liczby klientów przebywających w placówce, wysyłania do kierownika obiektu informacji o pojawieniu się osoby z gorączką czy prezentacji treści edukujących o zasadach bezpieczeństwa. To jednak nie wszystko. Ów technologiczny kombajn, dzięki integracji modułów IoT, geolokalizacji oraz detekcji ruchu, może wspierać również kontrolę przepływu osób. – Nanovo Care Station jest przeznaczone dla szerokiego spektrum miejsc. Znajdzie swoje zastosowanie w sieciach handlowo-usługowych, sprawdzi się na rynku nieruchomości komercyjnych: w biurach czy hotelach. To także produkt dla fabryk, sprawdzi się też w obiektach pożytku publicznego – wylicza Dariusz Sobczak.

CZYTAJ TAKŻE: Polski detektor gorączki rusza na front walki z koronawirusem

Nanovo to rodzimy startup technologiczny projektujący nowoczesne, cyfrowe kanały komunikacji dla przestrzeni handlowo-usługowych i obiektów biurowych. Branża, w której działa, określana jest jako digital signage. Chodzi o tzw. marketing sensoryczny. Firma współpracuje z wieloma znanymi markami, jak choćby z operatorem Play, mBankiem, bankami PKO BP i Pekao, a także sieciami Żabka, eobuwie.pl, RTV Euro AGD czy drogeriami Sephora i Hebe. Spółka Nanovo opracowała autorskie oprogramowanie Signio, na którym bazują wszystkie jej innowacyjne rozwiązania. Jednym z założycieli startupu jest Jakub Głuszkiewicz, perkusista zespołu Grejfrut, zawodowy gracz w pokera w Las Vegas, programista fascynat.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Ludzkość we władzy algorytmów. Czy da się poprawić internet?

Kapitaliści nadzoru wiedzą o nas coraz więcej. Ich celem jest zmapowanie i przyczynowe powiązanie ...

Rzucili wyzwanie Netfliksowi i Disney+. Coś poszło nie tak

Quibi, aplikację do oglądania krótkich filmów na smartfonach, ściągnięto na 3,5 mln urządzeń. To ...

eParagon możemy dostać w 2020 roku. Cios w szarą strefę

Prace nad wdrożeniem usługi znanej już w wielu krajach wciąż trwają. Sprzedawcy z niecierpliwością ...

Pentagon ma pomysł na walkę z pandemią

Amerykańska armia szuka technologii, która pozwoliłaby w czasie rzeczywistym diagnozować chorych na COVID-19. Wojsko ...

Przemysł 4.0 idzie jeszcze dalej

Technologie takie jak internet rzeczy, rozszerzona rzeczywistość czy sztuczna inteligencja coraz odważniej wkraczają także ...

Szał po sukcesie internetowej zbiórki na Wisłę

Rynek finansowania społecznościowego ma bardzo duży potencjał, o czym świadczy sukces sprzedaży akcji Wisły ...