Firma ze Szczecina kreuje gwiazdy i sceny w Hollywood

Bloomberg

Plum Research, rodzima firma specjalizująca się w analizie danych dotyczących oglądalności dla gigantów kina i telewizji, stała się niezbędnym narzędziem przy podejmowaniu kluczowych decyzji biznesowych.

Szczeciński startup robi międzynarodową karierę. Założona w 2015 r. spółka ma biuro w Palo Alto w Kalifornii, a teraz otworzyła kolejne – w Nowym Jorku. Inwestorzy właśnie wyłożyli 10 mln zł na jej dalszą ekspansję.

CZYTAJ TAKŻE: Hollywood wie już, jak uniknąć filmowej klapy

Dla wielu wysokobudżetowych produkcji filmowych umiejętności i technologie big data oraz uczenia maszynowego, stosowane przez ten startup, są bezcenne. Nic dziwnego więc, że z Plum Research współpracują globalni gracze: największe studia filmowe, nadawcy telewizyjni, agencje talentów. Firma założona przez Łukasza Jeziorskiego dostarcza zaawansowane analizy danych o oglądalności, prowadzi badania rynku, m.in. w kanałach SVOD (subscription video on demand) i telewizji linearnej. – Zastępujemy intuicję wnioskami analitycznymi. Monitorujemy ponad 90 proc. globalnego rynku SVOD. Dostarczamy w czasie niemal rzeczywistym szczegółowe informacje: wiemy, jaka część widowni połknęła serial w całości w ciągu jednego weekendu, i jesteśmy w stanie przewidzieć, czy popularna w jednym kraju produkcja ma szansę podbić inne rynki. Jako jedyni na świecie operujemy na takich danych – przekonuje Jeziorski.

Łukasz Jeziorski, mat. pras.

Z jego usług korzystają m.in. studia w Hollywood i globalni nadawcy telewizyjni. Dostarczane dane pozwalają im ocenić, czy warto kupić licencję na dany serial, jacy aktorzy mają szansę przyciągnąć najwięcej widzów lub jakie sceny mogą spowodować odpływ widowni i należy ich w scenariuszu unikać. – Mamy doświadczenia we współpracy z trzema z pięciu największych studiów filmowo-telewizyjnych na świecie – podkreśla Łukasz Jeziorski.

CZYTAJ TAKŻE: Znika popularny brytyjski serial. Zbyt rasistowskie dowcipy

Plum Research to spółka z portfela funduszu Tar Heel Capital Pathfinder. Teraz – w zamian za kilkanaście procent udziałów – pozyskała 10 mln zł finansowania od rodzimego Montis Capital oraz brytyjskiego Weston Investment Management. Szczecińska firma zaczynała od analityki dla przemysłu muzycznego (znalazła się nawet w gronie 20 najgorętszych muzycznych startupów wybranych podczas festiwalu MIDEM w Cannes.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Koszmar e-sklepów. Dlaczego Polacy przerywają mobilne zakupy

Popularność e-zakupów jeszcze by wzrosła, gdyby firmy postawiły mocniej na usuwanie barier w korzystaniu ...

SMS-y mogą dostać nowe życie. Dzięki mediom

Słabnąca od lat popularność wysyłania krótkich wiadomości tekstowych może zostać zahamowana. Amerykanie mają na ...

Pozwem w rozpoznawanie twarzy. Bo uderza w imigrantów

Clearview AI, kontrowersyjna firma zajmująca się oprogramowaniem do rozpoznawania twarzy używanym przez organy ścigania, ...

Robot-wąż i owady naprawią Rolls-Royce`a

Roboty wyglądające jak węże czy rój owadów są już czymś realnym. Rolls-Royce wyszedł przed ...

Groźna Libra. Unia i Chiny przymierzają się do własnych kryptowalut

Fińska prezydencja UE proponuje, by Europejski Bank Centralny rozważył działania prowadzące do stworzenia własnej ...

Współzałożyciel Apple odwiedzi we wtorek Polskę. Jaki jest Steve Wozniak?

Człowiek, któremu zawdzięczamy komputery osobiste z klawiaturą i ekranem, to obecnie rozchwytywany komentator branży ...