Spółka podała w komunikacie, że wartość sprzedanych produktów na platformie Grupy Allegro.eu w czwartym kwartale 2020 r. wyniosła 10,85 mld zł czyli 57,5 proc. więcej w ujęciu rocznym. Skorygowana EBITDA, czyli wynik operacyjny bez amortyzacji i uwzględnienia jednorazowych kosztów, wyniosła 533,5 mln zł po wzroście 38,8 proc. Z kolei zysk netto za czwarty kwartał 2020 r. wyniósł 260,6 mln zł – 110,2 proc. więcej.

– Czwarty kwartał to tradycyjnie najważniejszy okres w branży handlowej. W tym okresie przyciągnęliśmy na naszą platformę około 400 tys. nowych klientów. Liczba aktywnych kupujących sięgnęła tym samym blisko 13 milionów, a każdy z nich wydał w minionym roku na Allegro.pl średnio prawie 2,7 tys. zł, czyli 36 proc. więcej niż rok wcześniej – mówi Francois Nuyts, prezes Allegro.

Spółka spodziewa się, że w 2021 r. sprzedaż na platformie wzrośnie o „górne kilkanaście procent w skali roku”, przychody netto grupy wzrosną znacząco ponad 20 proc. rdr, zaś skorygowana EBITDA wzrośnie o „średnie kilkanaście procent”.

Tegoroczne nakłady inwestycyjne mają sięgnąć 560-600 mln zł wobec 230 mln zł w 2020 r.