Świetne wyniki Allegro. Firma liczy na dobry rok

materiały prasowe

Internetowa platforma miała w ostatnim kwartale 2020 r. 1,3 mld zł przychodów netto, co oznacza wzrost w skali roku o 61,2 proc.

Spółka podała w komunikacie, że wartość sprzedanych produktów na platformie Grupy Allegro.eu w czwartym kwartale 2020 r. wyniosła 10,85 mld zł czyli 57,5 proc. więcej w ujęciu rocznym. Skorygowana EBITDA, czyli wynik operacyjny bez amortyzacji i uwzględnienia jednorazowych kosztów, wyniosła 533,5 mln zł po wzroście 38,8 proc. Z kolei zysk netto za czwarty kwartał 2020 r. wyniósł 260,6 mln zł – 110,2 proc. więcej.

– Czwarty kwartał to tradycyjnie najważniejszy okres w branży handlowej. W tym okresie przyciągnęliśmy na naszą platformę około 400 tys. nowych klientów. Liczba aktywnych kupujących sięgnęła tym samym blisko 13 milionów, a każdy z nich wydał w minionym roku na Allegro.pl średnio prawie 2,7 tys. zł, czyli 36 proc. więcej niż rok wcześniej – mówi Francois Nuyts, prezes Allegro.

Spółka spodziewa się, że w 2021 r. sprzedaż na platformie wzrośnie o „górne kilkanaście procent w skali roku”, przychody netto grupy wzrosną znacząco ponad 20 proc. rdr, zaś skorygowana EBITDA wzrośnie o „średnie kilkanaście procent”.

Tegoroczne nakłady inwestycyjne mają sięgnąć 560-600 mln zł wobec 230 mln zł w 2020 r.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Prawdziwe psy wojny. Czworonogi w goglach wesprą armię USA

Amerykańskie wojsko chce wyposażać swoje oddziały w psy – te, oprócz oczywiście specjalnej tresury, ...

Afera wokół „Jokera”. Film pochwałą przemocy?

Kategoria wiekowa najnowszego filmu z uniwersum DC wzbudza kontrowersje. „Joker” zadebiutował podczas festiwalu w ...

Powrót do przeszłości. Commodore 64 znów trafia na sklepowe półki

Kultowy komputer z lat osiemdziesiątych wraca do sklepów. Odświeżony, pojawi się w polskich sklepach ...

Pomógł koronawirus. Branża gier już większa od filmowej i sportowej

Przychody producentów gier wideo wzrosły w 2020 o 20 proc., do 179,7 mld dolarów ...

Po lockdownie Polacy odwrócili się od e-commerce

Mimo dynamicznych wzrostów sprzedaży w internecie w trakcie pierwszych miesięcy trwania pandemii, nie udało ...

Polska spółka IT debiutuje, gdy na giełdach leje się krew

Dostarczający oprogramowanie Spyrosoft trafił z debiutem na trudny okres. Na razie jednak popyt na ...