Blokujesz reklamy? Spotify też cię zablokuje

Współzałożyciel i prezes Spotify Daniel Ek.
Bloomberg

Gigant na rynku streamingu muzyki idzie na wojnę z użytkownikami serwisu, którzy próbują kruszyć fundamenty modelu biznesowego jego działalności.

Spotify w swojej aplikacji udostępnia niezliczone utwory muzyczne praktycznie każdemu użytkownikami. Za darmo można odsłuchać płyty ulubionego wykonawcy, ale pod paroma warunkami. Jeden z kluczowych to reklamy, które dla słuchacza mogą być irytujące, ale dla założonego w 2008 r. w Szwecji serwisu stanowią źródło przychodu. Co więcej, owe reklamy mają zachęcać użytkowników do sięgnięcia po dostęp płatny. Problem w tym, że coraz częściej korzystający z tej apki sięgają po rozwiązania, które sprawiają, że ów model biznesowy Spotify nie działa.

Reklamy blokuje 2 mln użytkowników, a to ok. 1 proc. aktywnych w danym miesiącu kont i 2 proc. tych używających wersji bezpłatnej

„System” można obejść w łatwy sposób – wystarczy sięgnąć po tzw. adblocka, który blokuje reklamy. Spotify zdaje sobie sprawę z tego problemu – jego skala jest ogromna. Firma szacuje, że reklamy blokuje 2 mln użytkowników, a to ok. 1 proc. aktywnych w danym miesiącu kont i 2 proc. tych używających wersji bezpłatnej. Dlatego Spotify zaktualizował warunki korzystania z usługi. Wkrótce użytkownikom, którzy sięgną po „blokera”, wyśle ostrzeżenie. Gdy to nie poskutkuje, takie konto zostanie zablokowane. Nowe zasady wejdą w życie od marca. Firma zapewnia, że prowadzone przez nią działania będą skuteczne.

CZYTAJ TAKŻE: Reklama Spotify była zbyt straszna, by można ją emitować

„Sztuczne manipulowanie przy naszym streamingu traktujemy bardzo poważnie. Mamy wiele możliwości monitorowania sposobu korzystania z treści i wykrywania niestandardowych zachowań. Będziemy odnajdywać tych, którzy dopuszczą się takich działań” – podaje w oświadczeniu Spotify.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Apple zaoferuje własną kartę kredytową

Już wiosną Apple we współpracy z Goldman Sachs ma udostępnić kartę kredytową ze swoim ...

Nowy gracz na rynku mediów? Facebook szykuje serwis informacyjny

W Stanach Zjednoczonych rozpoczęły się testy Facebook News, nowej funkcji, która będzie informować użytkowników ...

Facebook bije w Tindera. Uruchomił własny serwis randkowy

Serwis Facebook Dating ruszył w Stanach Zjednoczonych i 19 innych państwach, a na początku ...

Netflix wreszcie pokazał pierwszy zwiastun „Wiedźmina”

Premiera serialu „Wiedźmin”, według prozy Andrzeja Sapkowskiego już w tym roku. Netflix – zgodnie ...

Epidemia bije w serwisy randkowe. Tinder się nie poddaje

Tinder postanowił w czasie pandemii udostępnić całkiem za darmo opcję pozwalającą poszukiwać osób na ...

Duże telewizory mają wielką przyszłość

Chcemy mieć coraz większe telewizory. Są coraz lepsze, a przy tym coraz tańsze. Do ...