Reklama
Rozwiń

Blokujesz reklamy? Spotify też cię zablokuje

Gigant na rynku streamingu muzyki idzie na wojnę z użytkownikami serwisu, którzy próbują kruszyć fundamenty modelu biznesowego jego działalności.

Publikacja: 12.02.2019 10:03

Współzałożyciel i prezes Spotify Daniel Ek.

Współzałożyciel i prezes Spotify Daniel Ek.

Foto: Bloomberg

Spotify w swojej aplikacji udostępnia niezliczone utwory muzyczne praktycznie każdemu użytkownikami. Za darmo można odsłuchać płyty ulubionego wykonawcy, ale pod paroma warunkami. Jeden z kluczowych to reklamy, które dla słuchacza mogą być irytujące, ale dla założonego w 2008 r. w Szwecji serwisu stanowią źródło przychodu. Co więcej, owe reklamy mają zachęcać użytkowników do sięgnięcia po dostęp płatny. Problem w tym, że coraz częściej korzystający z tej apki sięgają po rozwiązania, które sprawiają, że ów model biznesowy Spotify nie działa.

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Globalne Interesy
Ślub multimiliardera budzi kontrowersje. Protesty w Wenecji
Globalne Interesy
USA mogą wyłączyć Europę? Cyfrowy „guzik" Donalda Trumpa rozpala wyobraźnię
Globalne Interesy
Tesle bez kierowcy na drogach – i od razu problemy. Niepokojące nagrania
Globalne Interesy
USA oskarżają: Deepseek próbował nielegalnie zdobyć chipy i wspiera chińską armię
Globalne Interesy
Co oznacza blokada Cieśniny Ormuz? Polacy niepokoją się przed wakacjami o ceny paliw
Globalne Interesy
Bilion dolarów na roboty i AI. Ten miliarder rzuca wyzwanie Chinom i tworzy kolosa