Blokujesz reklamy? Spotify też cię zablokuje

Współzałożyciel i prezes Spotify Daniel Ek.
Bloomberg

Gigant na rynku streamingu muzyki idzie na wojnę z użytkownikami serwisu, którzy próbują kruszyć fundamenty modelu biznesowego jego działalności.

Spotify w swojej aplikacji udostępnia niezliczone utwory muzyczne praktycznie każdemu użytkownikami. Za darmo można odsłuchać płyty ulubionego wykonawcy, ale pod paroma warunkami. Jeden z kluczowych to reklamy, które dla słuchacza mogą być irytujące, ale dla założonego w 2008 r. w Szwecji serwisu stanowią źródło przychodu. Co więcej, owe reklamy mają zachęcać użytkowników do sięgnięcia po dostęp płatny. Problem w tym, że coraz częściej korzystający z tej apki sięgają po rozwiązania, które sprawiają, że ów model biznesowy Spotify nie działa.

Reklamy blokuje 2 mln użytkowników, a to ok. 1 proc. aktywnych w danym miesiącu kont i 2 proc. tych używających wersji bezpłatnej

„System” można obejść w łatwy sposób – wystarczy sięgnąć po tzw. adblocka, który blokuje reklamy. Spotify zdaje sobie sprawę z tego problemu – jego skala jest ogromna. Firma szacuje, że reklamy blokuje 2 mln użytkowników, a to ok. 1 proc. aktywnych w danym miesiącu kont i 2 proc. tych używających wersji bezpłatnej. Dlatego Spotify zaktualizował warunki korzystania z usługi. Wkrótce użytkownikom, którzy sięgną po „blokera”, wyśle ostrzeżenie. Gdy to nie poskutkuje, takie konto zostanie zablokowane. Nowe zasady wejdą w życie od marca. Firma zapewnia, że prowadzone przez nią działania będą skuteczne.

CZYTAJ TAKŻE: Reklama Spotify była zbyt straszna, by można ją emitować

„Sztuczne manipulowanie przy naszym streamingu traktujemy bardzo poważnie. Mamy wiele możliwości monitorowania sposobu korzystania z treści i wykrywania niestandardowych zachowań. Będziemy odnajdywać tych, którzy dopuszczą się takich działań” – podaje w oświadczeniu Spotify.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Huawei bije rekordy sprzedaży. Świetna passa może się jednak skończyć

W 2018 roku chiński producent sprzętu telekomunikacyjnego dostarczył na rynek 200 mln smartfonów. Sprzedaż ...

Producenci gier płyną na fali sukcesu Nintendo

Nowa konsola japońskiej firmy bije rekordy sprzedaży. To woda na młyn także dla polskich ...

Robot Bonifacy, czyli rewolucja na rynku pracy

Nawet jeśli perspektywa konkurencji robotów i sztucznej inteligencji na rynku pracy wydaje się jeszcze ...

Chiny zablokowały wyszukiwarkę Microsoftu

Bing był jedyną większą niechińską wyszukiwarką dostępną za cyfrowym Wielkim Murem. Państwo Środka od ...