Blokujesz reklamy? Spotify też cię zablokuje

Współzałożyciel i prezes Spotify Daniel Ek.
Bloomberg

Gigant na rynku streamingu muzyki idzie na wojnę z użytkownikami serwisu, którzy próbują kruszyć fundamenty modelu biznesowego jego działalności.

Spotify w swojej aplikacji udostępnia niezliczone utwory muzyczne praktycznie każdemu użytkownikami. Za darmo można odsłuchać płyty ulubionego wykonawcy, ale pod paroma warunkami. Jeden z kluczowych to reklamy, które dla słuchacza mogą być irytujące, ale dla założonego w 2008 r. w Szwecji serwisu stanowią źródło przychodu. Co więcej, owe reklamy mają zachęcać użytkowników do sięgnięcia po dostęp płatny. Problem w tym, że coraz częściej korzystający z tej apki sięgają po rozwiązania, które sprawiają, że ów model biznesowy Spotify nie działa.

Reklamy blokuje 2 mln użytkowników, a to ok. 1 proc. aktywnych w danym miesiącu kont i 2 proc. tych używających wersji bezpłatnej

„System” można obejść w łatwy sposób – wystarczy sięgnąć po tzw. adblocka, który blokuje reklamy. Spotify zdaje sobie sprawę z tego problemu – jego skala jest ogromna. Firma szacuje, że reklamy blokuje 2 mln użytkowników, a to ok. 1 proc. aktywnych w danym miesiącu kont i 2 proc. tych używających wersji bezpłatnej. Dlatego Spotify zaktualizował warunki korzystania z usługi. Wkrótce użytkownikom, którzy sięgną po „blokera”, wyśle ostrzeżenie. Gdy to nie poskutkuje, takie konto zostanie zablokowane. Nowe zasady wejdą w życie od marca. Firma zapewnia, że prowadzone przez nią działania będą skuteczne.

CZYTAJ TAKŻE: Reklama Spotify była zbyt straszna, by można ją emitować

„Sztuczne manipulowanie przy naszym streamingu traktujemy bardzo poważnie. Mamy wiele możliwości monitorowania sposobu korzystania z treści i wykrywania niestandardowych zachowań. Będziemy odnajdywać tych, którzy dopuszczą się takich działań” – podaje w oświadczeniu Spotify.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Polski startup doceniony przez Harvard

Krakowska firma Talent Alpha, powstała ledwie we wrześniu 2018 r., została finalistą prestiżowego konkursu ...

Francuska smart soczewka zrewolucjonizuje pole walki

Francuska szkoła techniczna IMT Atlantique skonstruowała soczewkę, która pozwala na wyświetlanie informacji niezbędnych dla ...

Powstaje gra o Powstaniu Warszawskim. Będą kontrowersje?

Studio Pixelated Milk przygotowuje grę „Warsaw” podejmującą temat Powstania Warszawskiego. Ma ukazać się na ...

Polski fiskus jest zniecierpliwiony. Chce rozliczyć cyfrowych gigantów

Polska nie chce już czekać na decyzję Unii Europejskiej w zakresie podatku cyfrowego, gdyż ...

Bitwa na patenty – Koreańczycy na czele

W wyścigu o innowacyjne technologie wśród koncernów liderem jest Samsung, zaś wśród startupów Netflix. ...

Facebook usuwa izraelskie konta wpływające na wyniki wyborów

Najpopularniejszy serwis społecznościowy poinformował, że usunął profile związane z Grupą Archimedesa (Archimedes Group). To ...