Blokujesz reklamy? Spotify też cię zablokuje

Współzałożyciel i prezes Spotify Daniel Ek.
Bloomberg

Gigant na rynku streamingu muzyki idzie na wojnę z użytkownikami serwisu, którzy próbują kruszyć fundamenty modelu biznesowego jego działalności.

Spotify w swojej aplikacji udostępnia niezliczone utwory muzyczne praktycznie każdemu użytkownikami. Za darmo można odsłuchać płyty ulubionego wykonawcy, ale pod paroma warunkami. Jeden z kluczowych to reklamy, które dla słuchacza mogą być irytujące, ale dla założonego w 2008 r. w Szwecji serwisu stanowią źródło przychodu. Co więcej, owe reklamy mają zachęcać użytkowników do sięgnięcia po dostęp płatny. Problem w tym, że coraz częściej korzystający z tej apki sięgają po rozwiązania, które sprawiają, że ów model biznesowy Spotify nie działa.

Reklamy blokuje 2 mln użytkowników, a to ok. 1 proc. aktywnych w danym miesiącu kont i 2 proc. tych używających wersji bezpłatnej

„System” można obejść w łatwy sposób – wystarczy sięgnąć po tzw. adblocka, który blokuje reklamy. Spotify zdaje sobie sprawę z tego problemu – jego skala jest ogromna. Firma szacuje, że reklamy blokuje 2 mln użytkowników, a to ok. 1 proc. aktywnych w danym miesiącu kont i 2 proc. tych używających wersji bezpłatnej. Dlatego Spotify zaktualizował warunki korzystania z usługi. Wkrótce użytkownikom, którzy sięgną po „blokera”, wyśle ostrzeżenie. Gdy to nie poskutkuje, takie konto zostanie zablokowane. Nowe zasady wejdą w życie od marca. Firma zapewnia, że prowadzone przez nią działania będą skuteczne.

CZYTAJ TAKŻE: Reklama Spotify była zbyt straszna, by można ją emitować

„Sztuczne manipulowanie przy naszym streamingu traktujemy bardzo poważnie. Mamy wiele możliwości monitorowania sposobu korzystania z treści i wykrywania niestandardowych zachowań. Będziemy odnajdywać tych, którzy dopuszczą się takich działań” – podaje w oświadczeniu Spotify.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Amazon wart już 1,5 bln dolarów. Niewyobrażalna fortuna Jeffa Bezosa

Gigant handlu e-commerce zdrożał w poniedziałek o 5,7 proc., a notowania po raz pierwszy ...

Świetne wyniki Netfliksa. Aktorzy wrócą na plan po testach na Covid-19

Największy serwis świata z filmami i serialami Netflix podał wyniki za pierwszy kwartał br. ...

Twitter ma zaskakujący pomysł na walkę z dezinformacją

Użytkownicy Twittera często podawali dalej tweety, których zawartości nawet nie czytali. Serwis chce to ...

10 lat więzienia za cyberatak w USA

34-letni mieszkaniec Massachusetts został skazany na 10 lat więzienia za zaatakowanie sieci komputerowej szpitala ...

Zbyt męska twarz polskiej branży IT

Tylko co siódmy specjalista ds. IT w Polsce jest kobietą. To sporo poniżej unijnej ...