Spotify chciało się wczuć w halloweenowy klimat. Poszło aż za dobrze.
Serwis streamingowy Spotify przygotował z okazji Halloween specjalną reklamę, będącą parodią horroru z lalką bez twarzy. Reklama okazała się na tyle niepokojąca, że brytyjska organizacja zajmująca się wyznaczaniem standardów w reklamie ASA (Advertising Standarts Authority) zakazała jej emisji. Decyzja ASA zapadła po skargach od zaniepokojonych rodziców, których dzieci widziały reklamę Spotify.
Spot Spotify pokazuje użytkowników serwisu słuchających piosenki Camili Cabello „Havana”. Najwyraźniej fanką utworu jest też upiorna lalka pojawiająca się przy każdym odtworzeniu utworu – atmosferę grozy potęgują zaś standardowe chwyty z horrorów, czyli mroczne korytarze, krzyki przerażonej kobiety i „zaskakujące” pojawianie się upiornej lalki.
Spotify, w związku z decyzją ASA, wydało oświadczenie, w który tłumaczy się, że spot miał być ironiczną parodią i pokazywać jak chwytliwe są niektóre utwory. Spotify przeprosiło także za to, że reklama mogła zaniepokoić widzów. ASA twierdzi, że decydujące były fakty, że akcja minihorroru dzieje się w domu, w okolicznościach przywodzących na myśl porę snu i z lalką. Zdaniem brytyjskiego odpowiednika Komisji Etyki Reklamy czyniło to reklamę „niepokojącą dla dzieci”.
Serwis Digital Music News zauważył, że reklama pojawiła się najpierw w serwisie DanTDM, który ma 20 mln obserwujących i jest popularny wśród dzieci.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.