Wojna Apple Music ze Spotify. Już wiadomo, kto wygrywa

bloomberg

Muzyczne serwisy internetowe coraz ostrzej walczą o pozycję na światowych rynkach. Apple Music wysunął się w tym roku na prowadzenie w USA, wyprzedzając Spotify pod względem liczby płatnych użytkowników.

Serwis streamingowy Apple’a może pochwalić się w tym roku sporym sukcesem – udało mu się wyprzedzić na ojczystym rynku najgroźniejszego rywala, szwedzki serwis Spotify

Choć firmy nie publikują oficjalnie takich danych, agencja Reuters dotarła do nieoficjalnych informacji z końca lutego 2019. Jak podaje, na koniec lutego 2019 roku Apple Music miał w Stanach Zjednoczonych 28 milionów subskrybentów, z kolei Spotify – 26 milionów. Ale sukces nie jest pełny.

CZYTAJ TAKŻE: Spotify zaskarżył „podatek Apple”

Spotify wciąż może pochwalić się większą łączną bazą użytkowników za oceanem, czego zasługą jest jego darmowa usługa słuchania muzyki poprzez serwis, która jest możliwa dzięki reklamodawcom. Mimo iż bezpłatna wersja Spotify jest bardziej ograniczona i mniej wygodna dla użytkowników, wciąż cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem.

Analitycy cytowani przez agencję Reuters, twierdzą również, że Spotify ma prawdopodobnie więcej płatnych użytkowników od Apple Music na światowym rynku poza USA. Z raportu opublikowanego przez Spotify w lutym wynika, że ma on obecnie 96 mln subskrybentów premium i 207 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie. Firma podała również, że w Ameryce Północnej (w USA i Kanadzie, bez Meksyku) te liczby wynoszą odpowiednio: 28,8 mln i 62,1 mln.

CZYTAJ TAKŻE: Blokujesz reklamy? Spotify też cię zablokuje

Apple nie podaje regularnie takich danych, a ostatnie opublikował w maju 2018 r. Wtedy z jego serwisu muzycznego korzystało na świecie 50 mln subskrybentów.

Płatne abonamenty w obydwu serwisach kosztują w USA tyle samo – 9,99 dol. miesięcznie.

Między firmami już od dłuższego czasu trwa wojna. Teraz też przenosi się na grunt prawny. W marcu tego roku Spotify wystosowało pozew do Komisji Europejskiej przeciwko Apple’owi, w którym oskarżyło amerykańskiego giganta o nieuczciwą konkurencję. Sprawa dotyczy prowizji pobieranych przez Apple’a i uniemożliwiania dostępu do swojej aplikacji na urządzeniach konkurencji.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Mikroczipy pod skórą zamiast biletu czy kluczy. Niebezpieczna moda

Koniec z portfelami, kluczami i pinami. Implanty wszczepiane pod skórę mają nam ułatwić życie. ...

Niewidzialne soczewki z Polski dla Chińczyków

Rodzimy startup MicroLens rusza z ekspansją na rynek chiński, a do zaoferowania ma innowacyjny ...

Satelita prosto z Gliwic

Powstaje śląskie centrum badawczo-rozwojowe technik kosmicznych. Inżynierowie będą tam prowadzić badania przemysłowe i prace ...

Kolejna ofiara Fortnite’a. Ogromne zwolnienia pracowników

Jeden z największych producentów gier wideo, Blizzard, ogłosił plany zwolnienia 8 proc. pracowników spośród ...

Technowieści

Czego nie warto przeoczyć w najbliższych dniach? Pierwszych elastycznych smartfonów do kupienia, czy kolejnej ...

Polska firma odmieni produkcję ekranów

XTPL szykuje się do komercjalizacji przełomowej technologii nanodruku i ściąga światowe gwiazdy projektów high-tech. ...