Wojna Apple Music ze Spotify. Już wiadomo, kto wygrywa

bloomberg

Muzyczne serwisy internetowe coraz ostrzej walczą o pozycję na światowych rynkach. Apple Music wysunął się w tym roku na prowadzenie w USA, wyprzedzając Spotify pod względem liczby płatnych użytkowników.

Serwis streamingowy Apple’a może pochwalić się w tym roku sporym sukcesem – udało mu się wyprzedzić na ojczystym rynku najgroźniejszego rywala, szwedzki serwis Spotify

Choć firmy nie publikują oficjalnie takich danych, agencja Reuters dotarła do nieoficjalnych informacji z końca lutego 2019. Jak podaje, na koniec lutego 2019 roku Apple Music miał w Stanach Zjednoczonych 28 milionów subskrybentów, z kolei Spotify – 26 milionów. Ale sukces nie jest pełny.

CZYTAJ TAKŻE: Spotify zaskarżył „podatek Apple”

Spotify wciąż może pochwalić się większą łączną bazą użytkowników za oceanem, czego zasługą jest jego darmowa usługa słuchania muzyki poprzez serwis, która jest możliwa dzięki reklamodawcom. Mimo iż bezpłatna wersja Spotify jest bardziej ograniczona i mniej wygodna dla użytkowników, wciąż cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem.

Analitycy cytowani przez agencję Reuters, twierdzą również, że Spotify ma prawdopodobnie więcej płatnych użytkowników od Apple Music na światowym rynku poza USA. Z raportu opublikowanego przez Spotify w lutym wynika, że ma on obecnie 96 mln subskrybentów premium i 207 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie. Firma podała również, że w Ameryce Północnej (w USA i Kanadzie, bez Meksyku) te liczby wynoszą odpowiednio: 28,8 mln i 62,1 mln.

CZYTAJ TAKŻE: Blokujesz reklamy? Spotify też cię zablokuje

Apple nie podaje regularnie takich danych, a ostatnie opublikował w maju 2018 r. Wtedy z jego serwisu muzycznego korzystało na świecie 50 mln subskrybentów.

Płatne abonamenty w obydwu serwisach kosztują w USA tyle samo – 9,99 dol. miesięcznie.

Między firmami już od dłuższego czasu trwa wojna. Teraz też przenosi się na grunt prawny. W marcu tego roku Spotify wystosowało pozew do Komisji Europejskiej przeciwko Apple’owi, w którym oskarżyło amerykańskiego giganta o nieuczciwą konkurencję. Sprawa dotyczy prowizji pobieranych przez Apple’a i uniemożliwiania dostępu do swojej aplikacji na urządzeniach konkurencji.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Spielberg: Netflix nie zasługuje na Oscary

W Hollywood przybywa głosów, że produkcje streamingowych gigantów nie powinny starać się o głosy ...

Apple protestuje przeciw projektowi jednej ładowarki do komórek

Amerykański koncern sprzeciwia się unijnym planom wdrożenia jednego, wspólnego standardu ładowania urządzeń mobilnych. Komisja ...

Usługi transportowe hitem e-handlu

Internet podbijają już nie tylko e-sklepy. Platformy oferujące różne usługi liczą już swoich klientów ...

Sztuczna inteligencja stała się zagrożeniem… w Polsce

Przybywa niebezpiecznych przykładów przejmowania przez sztuczną inteligencję kontroli i odpowiedzialności za nasze zachowania. A ...

Chińskie firmy prywatne chcą podbić kosmos

W ciągu dwóch lat wystrzelą swoje rakiety cztery prywatne firmy z Państwa Środka, dla ...

Rewolucja w futbolu? Aplikacja zastąpiła trenera

Piłkarze i kibice w Hiszpanii są w szoku. Władze grającego w czwartej lidze klubu ...