Serwis streamingowy Apple’a może pochwalić się w tym roku sporym sukcesem – udało mu się wyprzedzić na ojczystym rynku najgroźniejszego rywala, szwedzki serwis Spotify
Choć firmy nie publikują oficjalnie takich danych, agencja Reuters dotarła do nieoficjalnych informacji z końca lutego 2019. Jak podaje, na koniec lutego 2019 roku Apple Music miał w Stanach Zjednoczonych 28 milionów subskrybentów, z kolei Spotify – 26 milionów. Ale sukces nie jest pełny.
CZYTAJ TAKŻE: Spotify zaskarżył „podatek Apple”
Spotify wciąż może pochwalić się większą łączną bazą użytkowników za oceanem, czego zasługą jest jego darmowa usługa słuchania muzyki poprzez serwis, która jest możliwa dzięki reklamodawcom. Mimo iż bezpłatna wersja Spotify jest bardziej ograniczona i mniej wygodna dla użytkowników, wciąż cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem.
Analitycy cytowani przez agencję Reuters, twierdzą również, że Spotify ma prawdopodobnie więcej płatnych użytkowników od Apple Music na światowym rynku poza USA. Z raportu opublikowanego przez Spotify w lutym wynika, że ma on obecnie 96 mln subskrybentów premium i 207 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie. Firma podała również, że w Ameryce Północnej (w USA i Kanadzie, bez Meksyku) te liczby wynoszą odpowiednio: 28,8 mln i 62,1 mln.