Wojna Apple Music ze Spotify. Już wiadomo, kto wygrywa

Muzyczne serwisy internetowe coraz ostrzej walczą o pozycję na światowych rynkach. Apple Music wysunął się w tym roku na prowadzenie w USA, wyprzedzając Spotify pod względem liczby płatnych użytkowników.

Publikacja: 08.04.2019 18:27

Wojna Apple Music ze Spotify. Już wiadomo, kto wygrywa

Foto: bloomberg

Serwis streamingowy Apple’a może pochwalić się w tym roku sporym sukcesem – udało mu się wyprzedzić na ojczystym rynku najgroźniejszego rywala, szwedzki serwis Spotify

Choć firmy nie publikują oficjalnie takich danych, agencja Reuters dotarła do nieoficjalnych informacji z końca lutego 2019. Jak podaje, na koniec lutego 2019 roku Apple Music miał w Stanach Zjednoczonych 28 milionów subskrybentów, z kolei Spotify – 26 milionów. Ale sukces nie jest pełny.

CZYTAJ TAKŻE: Spotify zaskarżył „podatek Apple”

Spotify wciąż może pochwalić się większą łączną bazą użytkowników za oceanem, czego zasługą jest jego darmowa usługa słuchania muzyki poprzez serwis, która jest możliwa dzięki reklamodawcom. Mimo iż bezpłatna wersja Spotify jest bardziej ograniczona i mniej wygodna dla użytkowników, wciąż cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem.

Analitycy cytowani przez agencję Reuters, twierdzą również, że Spotify ma prawdopodobnie więcej płatnych użytkowników od Apple Music na światowym rynku poza USA. Z raportu opublikowanego przez Spotify w lutym wynika, że ma on obecnie 96 mln subskrybentów premium i 207 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie. Firma podała również, że w Ameryce Północnej (w USA i Kanadzie, bez Meksyku) te liczby wynoszą odpowiednio: 28,8 mln i 62,1 mln.

CZYTAJ TAKŻE: Blokujesz reklamy? Spotify też cię zablokuje

Apple nie podaje regularnie takich danych, a ostatnie opublikował w maju 2018 r. Wtedy z jego serwisu muzycznego korzystało na świecie 50 mln subskrybentów.

Płatne abonamenty w obydwu serwisach kosztują w USA tyle samo – 9,99 dol. miesięcznie.

Między firmami już od dłuższego czasu trwa wojna. Teraz też przenosi się na grunt prawny. W marcu tego roku Spotify wystosowało pozew do Komisji Europejskiej przeciwko Apple’owi, w którym oskarżyło amerykańskiego giganta o nieuczciwą konkurencję. Sprawa dotyczy prowizji pobieranych przez Apple’a i uniemożliwiania dostępu do swojej aplikacji na urządzeniach konkurencji.

Serwis streamingowy Apple’a może pochwalić się w tym roku sporym sukcesem – udało mu się wyprzedzić na ojczystym rynku najgroźniejszego rywala, szwedzki serwis Spotify

Choć firmy nie publikują oficjalnie takich danych, agencja Reuters dotarła do nieoficjalnych informacji z końca lutego 2019. Jak podaje, na koniec lutego 2019 roku Apple Music miał w Stanach Zjednoczonych 28 milionów subskrybentów, z kolei Spotify – 26 milionów. Ale sukces nie jest pełny.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Globalne Interesy
Ustawa antytiktokowa stała się ciałem. Chiński koncern wzywa Amerykanów
Globalne Interesy
Niemiecki robot ma być jak dobry chrześcijanin. Zaskakujące przepisy za Odrą
Globalne Interesy
Mark Zuckerberg rzuca wyzwanie ChatGPT. „Wstrząśnie światem sztucznej inteligencji”
Globalne Interesy
Amerykański koncern zwalnia pracowników. Protestowali przeciw kontraktowi z Izraelem
Globalne Interesy
Zagadkowa inwestycja Microsoftu w arabską sztuczną inteligencję. Porzucone Chiny