TikTok nie chce reklam politycznych

Bloomberg

Chińska aplikacja TikTok zadeklarowała, że nie zezwoli na płatne reklamy polityczne na swojej platformie. Sponsorowane przez polityków reklamy nie pasują bowiem do „wizji aplikacji”.

Z TikToka na całym świecie korzysta ponad 1,5 mld osób, w Polsce natomiast konto na tej platformie ma aż 6 mln osób. Agencja Reuters informuje, że to głównie dzięki obecności celebrytów, którzy promują platformę wśród młodego pokolenia. Jak wynika z raportu agencji GetHero, w Polsce 66 proc. widzów jest między 13. a 15. rokiem życia, a 65 proc. twórców należy do tej samej grupy wiekowej.

CZYTAJ TAKŻE: TikTok: Enklawa młodych warta miliardy

Chińska platforma społecznościowa nie powstała jako przestrzeń polityczna. Misją firmy jest bowiem dostarczanie rozrywki, poprzez zabawne filmiki, nagrywane przez użytkowników. Zarząd firmy nie chce aby utraciła ona swój niewinny i lekki charakter, który to właśnie ich zdaniem przyciąga użytkowników.

„Nie zezwalamy na płatne reklamy promujące obecnych liderów politycznych, partie polityczne lub inne grupy. Wprowadzony zakaz obejmuje także reklamy wyborcze oraz reklamy, poruszające kwestie światopoglądowe i społeczne- napisał na blogu wiceprezes TikToka ds. globalnych rozwiązań biznesowych Blake Chandlee.

CZYTAJ TAKŻE: Chiński TikTok ukarany za zbieranie danych o dzieciach

Serwis został niedawno ukarany grzywną w wysokości 5,7 mln dolarów po skargach amerykańskich rodziców, którzy nie akceptowali tego, że platforma zbierała i ujawniała informacje o miejscu pobytu dzieci.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Narkofon Escobara zabójcą Samsunga

Rodzina Escobarów znowu miesza na rynku smartfonów. Plany mają ambitne. Może nawet zbyt ambitne. ...

Trump: Wkrótce odpowiemy na głupotę Macrona

Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump zapowiedział, że jego kraj podejmie kroki odwetowe wobec Francji ...

E-handel: Telefony dobiją sklepy stacjonarne

W najbliższych latach wartość zakupów przez smartfony czy tablety ma w Polsce rosnąć o ...

Mobilny Mario najwcześniej latem

Nintendo od dawna podgrzewa atmosferę wokół kultowej gry „Super Mario”, jednak choć rynkowy debiut ...

Polska rekrutuje cyberarmię

MON tworzy Wojska Obrony Cyberprzestrzeni i już prowadzi do nich nabór. Szuka młodych informatyków. ...

Mają pomysł na 100-proc. recykling butelek. Las był inspiracją

Spółka z Sierpca buduje ekologiczny biznes. Dostarcza butelki z wodą zamówioną online, a następnie ...