Reklama

TikTok nie chce reklam politycznych

Chińska aplikacja TikTok zadeklarowała, że nie zezwoli na płatne reklamy polityczne na swojej platformie. Sponsorowane przez polityków reklamy nie pasują bowiem do „wizji aplikacji”.

Publikacja: 06.10.2019 19:36

TikTok nie chce reklam politycznych

Foto: Bloomberg

Z TikToka na całym świecie korzysta ponad 1,5 mld osób, w Polsce natomiast konto na tej platformie ma aż 6 mln osób. Agencja Reuters informuje, że to głównie dzięki obecności celebrytów, którzy promują platformę wśród młodego pokolenia. Jak wynika z raportu agencji GetHero, w Polsce 66 proc. widzów jest między 13. a 15. rokiem życia, a 65 proc. twórców należy do tej samej grupy wiekowej.

CZYTAJ TAKŻE: TikTok: Enklawa młodych warta miliardy

Chińska platforma społecznościowa nie powstała jako przestrzeń polityczna. Misją firmy jest bowiem dostarczanie rozrywki, poprzez zabawne filmiki, nagrywane przez użytkowników. Zarząd firmy nie chce aby utraciła ona swój niewinny i lekki charakter, który to właśnie ich zdaniem przyciąga użytkowników.

„Nie zezwalamy na płatne reklamy promujące obecnych liderów politycznych, partie polityczne lub inne grupy. Wprowadzony zakaz obejmuje także reklamy wyborcze oraz reklamy, poruszające kwestie światopoglądowe i społeczne- napisał na blogu wiceprezes TikToka ds. globalnych rozwiązań biznesowych Blake Chandlee.

CZYTAJ TAKŻE: Chiński TikTok ukarany za zbieranie danych o dzieciach

Reklama
Reklama

Serwis został niedawno ukarany grzywną w wysokości 5,7 mln dolarów po skargach amerykańskich rodziców, którzy nie akceptowali tego, że platforma zbierała i ujawniała informacje o miejscu pobytu dzieci.

Globalne Interesy
Meta zwalnia setki pracowników od AI. Co naprawdę dzieje się w Dolinie Krzemowej?
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Globalne Interesy
Roboty zastąpią pół miliona ludzi. Amazon szykuje największą automatyzację w historii
Globalne Interesy
Gigant sztucznej inteligencji rzuca rękawicę Google. Atlas pokona Chrome?
Globalne Interesy
Kiedy przechodzimy na czas na zimowy? Zmiana budzi duże kontrowersje
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Globalne Interesy
Obwiniają AI za zwolnienia, a prawda może być inna. „Robią z technologii kozła ofiarnego”
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama