TikTok nie chce reklam politycznych

Bloomberg

Chińska aplikacja TikTok zadeklarowała, że nie zezwoli na płatne reklamy polityczne na swojej platformie. Sponsorowane przez polityków reklamy nie pasują bowiem do „wizji aplikacji”.

Z TikToka na całym świecie korzysta ponad 1,5 mld osób, w Polsce natomiast konto na tej platformie ma aż 6 mln osób. Agencja Reuters informuje, że to głównie dzięki obecności celebrytów, którzy promują platformę wśród młodego pokolenia. Jak wynika z raportu agencji GetHero, w Polsce 66 proc. widzów jest między 13. a 15. rokiem życia, a 65 proc. twórców należy do tej samej grupy wiekowej.

CZYTAJ TAKŻE: TikTok: Enklawa młodych warta miliardy

Chińska platforma społecznościowa nie powstała jako przestrzeń polityczna. Misją firmy jest bowiem dostarczanie rozrywki, poprzez zabawne filmiki, nagrywane przez użytkowników. Zarząd firmy nie chce aby utraciła ona swój niewinny i lekki charakter, który to właśnie ich zdaniem przyciąga użytkowników.

„Nie zezwalamy na płatne reklamy promujące obecnych liderów politycznych, partie polityczne lub inne grupy. Wprowadzony zakaz obejmuje także reklamy wyborcze oraz reklamy, poruszające kwestie światopoglądowe i społeczne- napisał na blogu wiceprezes TikToka ds. globalnych rozwiązań biznesowych Blake Chandlee.

CZYTAJ TAKŻE: Chiński TikTok ukarany za zbieranie danych o dzieciach

Serwis został niedawno ukarany grzywną w wysokości 5,7 mln dolarów po skargach amerykańskich rodziców, którzy nie akceptowali tego, że platforma zbierała i ujawniała informacje o miejscu pobytu dzieci.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Rewolucyjny sposób na koronawirusa. Naukowcy stworzyli powłokę ochronną

Naukowcy z Hongkońskiego Uniwersytetu Nauki i Techniki (HKUST) stworzyli preparat, który jest w stanie ...

Astronauci SpaceX nie wrócą prędko na ziemię. Badania z Rosjanami

Najpóźniej we wrześniu Doug Hurley oraz Bob Behnken, a więc amerykańscy astronauci, członkowie misji ...

We wtorek poznamy nowego iPhone`a

O godz. 19 polskiego czasu 10 września wszystko będzie jasne. Światło dzienne ujrzy najnowszy ...

Wojskowe kamery na podczerwień znalazły zaskakujące zastosowanie

Lockheed Martin opracował z firmami Surface Optics i Providence Photonics system, który wykorzystywany jest ...

Oddajemy dane za bezcen. Wystarczy voucher do marketu

Prywatność i dane osobiste stają się cenną walutą w świecie internetu i nowych technologii. ...

Polski fiskus jest zniecierpliwiony. Chce rozliczyć cyfrowych gigantów

Polska nie chce już czekać na decyzję Unii Europejskiej w zakresie podatku cyfrowego, gdyż ...