Reklama

WhatsApp: więcej danych albo rezygnuj. Użytkownicy oburzeni

Zapowiedź zmian polityki prywatności komunikatora spowodowała istną eksplozję oburzenia użytkowników. Firma chce od użytkowników znacznie więcej danych.

Publikacja: 07.01.2021 20:03

WhatsApp: więcej danych albo rezygnuj. Użytkownicy oburzeni

Foto: Chris Ratcliffe/Bloomberg

Nowe zasady w zakresie polityki prywatności dla europejskich użytkowników WhatsApp wchodzą 8 lutego 2021 r. Nowy regulamin przypomina mocno rozwiązania stosowane przez Facebooka wobec użytkowników swojego głównego serwisu, teraz są przenoszone także na komunikator.

CZYTAJ TAKŻE: Na spamerów i oszustów nie ma rady. Teraz wykorzystują WhatsApp

Chodzi głównie przetwarzanie danych, WhatsApp może ich archiwizować znaczne więcej niż wczesnej. Nawet multimedialne załączniki wysyłane przez użytkowników – oczywiście w trosce o ich bezpieczeństwo, co nie jest naszą złośliwością, brzmią tak zapisy nowego regulaminu.

Nie trzeba być nawet użytkownikiem aby nasze dane trafiły do baz, wystarczy iż znajomi korzystają z Whatsapp i podadzą nasz numer telefonu.

W efekcie trafiać mają do baz serwisu i mogą być udostępniane innym firmom, np. czas i długość połączeń, informacje o naszym telefonie, z kim się kontaktujemy, jak często i ile czasu trwają połączenia itp.

Reklama
Reklama

CZYTAJ TAKŻE: Nowa potęga w e-handlu? Facebook uruchomił zakupy przez WhatsAppa

Danych firma chce używać do personalizacji reklam i proponowania powiązanych treści w innych usługach Facebooka. Oczywiście nie trzeba się na to zgadzać, ale ceną jest likwidacja konta.

Globalne Interesy
Social media jak papierosy. Pierwszy pozew w sprawie zakazu korzystania przez dzieci
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Globalne Interesy
Disney inwestuje w OpenAI. To rewolucja w tworzeniu filmów wideo
Globalne Interesy
„Najbardziej szalony giełdowy debiut w historii”. SpaceX Muska będzie wart biliony dolarów?
Globalne Interesy
Makijaż, dorysowane wąsy i VPN. Młodzi Australijczycy łamią zakaz social mediów
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Globalne Interesy
„Przerażające”. McDonald’s wycofał reklamę stworzoną przez sztuczną inteligencję
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama