Wojna Apple Music ze Spotify. Już wiadomo, kto wygrywa

Muzyczne serwisy internetowe coraz ostrzej walczą o pozycję na światowych rynkach. Apple Music wysunął się w tym roku na prowadzenie w USA, wyprzedzając Spotify pod względem liczby płatnych użytkowników.

Publikacja: 08.04.2019 18:27

Wojna Apple Music ze Spotify. Już wiadomo, kto wygrywa

Foto: bloomberg

Serwis streamingowy Apple’a może pochwalić się w tym roku sporym sukcesem – udało mu się wyprzedzić na ojczystym rynku najgroźniejszego rywala, szwedzki serwis Spotify

Choć firmy nie publikują oficjalnie takich danych, agencja Reuters dotarła do nieoficjalnych informacji z końca lutego 2019. Jak podaje, na koniec lutego 2019 roku Apple Music miał w Stanach Zjednoczonych 28 milionów subskrybentów, z kolei Spotify – 26 milionów. Ale sukces nie jest pełny.

CZYTAJ TAKŻE: Spotify zaskarżył „podatek Apple”

Spotify wciąż może pochwalić się większą łączną bazą użytkowników za oceanem, czego zasługą jest jego darmowa usługa słuchania muzyki poprzez serwis, która jest możliwa dzięki reklamodawcom. Mimo iż bezpłatna wersja Spotify jest bardziej ograniczona i mniej wygodna dla użytkowników, wciąż cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem.

Analitycy cytowani przez agencję Reuters, twierdzą również, że Spotify ma prawdopodobnie więcej płatnych użytkowników od Apple Music na światowym rynku poza USA. Z raportu opublikowanego przez Spotify w lutym wynika, że ma on obecnie 96 mln subskrybentów premium i 207 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie. Firma podała również, że w Ameryce Północnej (w USA i Kanadzie, bez Meksyku) te liczby wynoszą odpowiednio: 28,8 mln i 62,1 mln.

CZYTAJ TAKŻE: Blokujesz reklamy? Spotify też cię zablokuje

Apple nie podaje regularnie takich danych, a ostatnie opublikował w maju 2018 r. Wtedy z jego serwisu muzycznego korzystało na świecie 50 mln subskrybentów.

Płatne abonamenty w obydwu serwisach kosztują w USA tyle samo – 9,99 dol. miesięcznie.

Między firmami już od dłuższego czasu trwa wojna. Teraz też przenosi się na grunt prawny. W marcu tego roku Spotify wystosowało pozew do Komisji Europejskiej przeciwko Apple’owi, w którym oskarżyło amerykańskiego giganta o nieuczciwą konkurencję. Sprawa dotyczy prowizji pobieranych przez Apple’a i uniemożliwiania dostępu do swojej aplikacji na urządzeniach konkurencji.

Serwis streamingowy Apple’a może pochwalić się w tym roku sporym sukcesem – udało mu się wyprzedzić na ojczystym rynku najgroźniejszego rywala, szwedzki serwis Spotify

Choć firmy nie publikują oficjalnie takich danych, agencja Reuters dotarła do nieoficjalnych informacji z końca lutego 2019. Jak podaje, na koniec lutego 2019 roku Apple Music miał w Stanach Zjednoczonych 28 milionów subskrybentów, z kolei Spotify – 26 milionów. Ale sukces nie jest pełny.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Globalne Interesy
Rewolucja w firmie, która stworzyła ChatGPT. Polak objął kluczową funkcję
Globalne Interesy
ChatGPT mocno przyspiesza. Tymczasem konkurencja w AI ma poważne problemy
Globalne Interesy
Koniec tanich zakupów w Temu czy Shein? Polska szykuje uderzenie w chińskie serwisy
Globalne Interesy
Wielki sojusz w sztucznej inteligencji. Boty ChatGPT masowo wejdą do smartfonów
Globalne Interesy
Ameryka wstaje z kolan. Koniec z kłopotliwym uzależnieniem od Rosji w kosmosie