Z TikToka na całym świecie korzysta ponad 1,5 mld osób, w Polsce natomiast konto na tej platformie ma aż 6 mln osób. Agencja Reuters informuje, że to głównie dzięki obecności celebrytów, którzy promują platformę wśród młodego pokolenia. Jak wynika z raportu agencji GetHero, w Polsce 66 proc. widzów jest między 13. a 15. rokiem życia, a 65 proc. twórców należy do tej samej grupy wiekowej.
CZYTAJ TAKŻE: TikTok: Enklawa młodych warta miliardy
Chińska platforma społecznościowa nie powstała jako przestrzeń polityczna. Misją firmy jest bowiem dostarczanie rozrywki, poprzez zabawne filmiki, nagrywane przez użytkowników. Zarząd firmy nie chce aby utraciła ona swój niewinny i lekki charakter, który to właśnie ich zdaniem przyciąga użytkowników.
„Nie zezwalamy na płatne reklamy promujące obecnych liderów politycznych, partie polityczne lub inne grupy. Wprowadzony zakaz obejmuje także reklamy wyborcze oraz reklamy, poruszające kwestie światopoglądowe i społeczne- napisał na blogu wiceprezes TikToka ds. globalnych rozwiązań biznesowych Blake Chandlee.
CZYTAJ TAKŻE: Chiński TikTok ukarany za zbieranie danych o dzieciach