Obecnie ceny abonamentów Disney+ w USA to 7,99 dol. miesięcznie i 79,99 rocznie. Nowe ceny to: 10,99 dol. za miesiąc i 109,99 dol. za rok abonamentu bezreklamowego. Wersja serwisu z reklamami będzie kosztować. To podwyżka o 38 procent – pisze Reuters. Jeśli abonenci Disney+ zechcą pozostać przy dotychczasowych cenach to będą mogli wybrać opcje z reklamami.
Nie wiadomo na razie, kiedy i na których rynkach poza USA zostaną podwyższone ceny za Disney+. W Polsce miesięczna subskrypcja kosztuje 28,99 zł miesięcznie, a 289,90 zł za cały rok. Reklamy mają nie być uciążliwe dla widzów – zapewnia koncern, a czas ich trwania wyniesie około 4 minuty na godzinę oglądania. Disney ma również nie wyświetlać reklam na profilach przeznaczonych dla dzieci.
Czytaj więcej
Firma podała przy okazji publikacji wyników za II kwartał, że jej priorytetem jest napędzenie przychodów. Netflix w 2023 r. wprowadzi do oferty nowe abonamenty: tańsze, ale z reklamami.
Wzrost cen Disney+ wynika z doskonałego kwartału usługi streamingowej, która skutecznie konkuruje z Netflixem. W trzecim kwartale serwis zyskał 14,4 mln abonentów, przekraczając oczekiwania analityków. Disney+ ma obecnie 152,1 mln abonentów.
Disney ma 221 milionów subskrybentów we wszystkich swoich ofertach streamingowych – Disney+, Hulu, ESPN+. Natomiast Netflix ma 220,6 mln.