Disney+ wyprzedził Netflixa. Teraz serwuje podwyżki i reklamy

Platforma streamingowa Disney+ poinformowała, że podnosi ceny abonamentów. Od 8 grudnia tego roku pojawi się też nowa, tańsza wersja serwisu z reklamami.

Publikacja: 11.08.2022 09:49

Disney+ może liczyć na ogromną bibliotekę filmową, w tym uniwersum Marvela czy Gwiezdnych Wojen

Disney+ może liczyć na ogromną bibliotekę filmową, w tym uniwersum Marvela czy Gwiezdnych Wojen

Foto: Bloomberg

Obecnie ceny abonamentów Disney+ w USA to 7,99 dol. miesięcznie i 79,99 rocznie. Nowe ceny to: 10,99 dol. za miesiąc i 109,99 dol. za rok abonamentu bezreklamowego. Wersja serwisu z reklamami będzie kosztować. To podwyżka o 38 procent – pisze Reuters. Jeśli abonenci Disney+ zechcą pozostać przy dotychczasowych cenach to będą mogli wybrać opcje z reklamami.

Nie wiadomo na razie, kiedy i na których rynkach poza USA zostaną podwyższone ceny za Disney+. W Polsce miesięczna subskrypcja kosztuje 28,99 zł miesięcznie, a 289,90 zł za cały rok. Reklamy mają nie być uciążliwe dla widzów – zapewnia koncern, a czas ich trwania wyniesie około 4 minuty na godzinę oglądania. Disney ma również nie wyświetlać reklam na profilach przeznaczonych dla dzieci.

Czytaj więcej

Netflix z rewolucyjnymi zmianami. Uderzenie we współdzielenie i nowe abonamenty

Wzrost cen Disney+ wynika z doskonałego kwartału usługi streamingowej, która skutecznie konkuruje z Netflixem. W trzecim kwartale serwis zyskał 14,4 mln abonentów, przekraczając oczekiwania analityków. Disney+ ma obecnie 152,1 mln abonentów.

Disney ma 221 milionów subskrybentów we wszystkich swoich ofertach streamingowych – Disney+, Hulu, ESPN+. Natomiast Netflix ma 220,6 mln.

Także Netflix szykuje się do wprowadzenia swojej tańszej wersji z reklamami. Jednak na razie nie podano żadnej daty. Według amerykańskich mediów nie nastąpi to w tym roku, ale raczej w pierwszym kwartale 2023 roku.

Obecnie ceny abonamentów Disney+ w USA to 7,99 dol. miesięcznie i 79,99 rocznie. Nowe ceny to: 10,99 dol. za miesiąc i 109,99 dol. za rok abonamentu bezreklamowego. Wersja serwisu z reklamami będzie kosztować. To podwyżka o 38 procent – pisze Reuters. Jeśli abonenci Disney+ zechcą pozostać przy dotychczasowych cenach to będą mogli wybrać opcje z reklamami.

Nie wiadomo na razie, kiedy i na których rynkach poza USA zostaną podwyższone ceny za Disney+. W Polsce miesięczna subskrypcja kosztuje 28,99 zł miesięcznie, a 289,90 zł za cały rok. Reklamy mają nie być uciążliwe dla widzów – zapewnia koncern, a czas ich trwania wyniesie około 4 minuty na godzinę oglądania. Disney ma również nie wyświetlać reklam na profilach przeznaczonych dla dzieci.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Globalne Interesy
Zuckerberg rzuca wyzwanie Muskowi w Europie. Znalazł sposób, by obejść regulacje
Globalne Interesy
„Zajęło mi kilka minut, by pozbyć się ego". Szef OpenAI o przewrocie w firmie
Globalne Interesy
Student, który zdenerwował Elona Muska, trafił na prestiżową listę „Forbesa”
Globalne Interesy
X traci reklamodawców. A Elon Musk do nich: „wyp…cie!”
Globalne Interesy
Chiny rzucają wyzwanie Muskowi. Ich globalny internet ma być lepszy od Starlinka
Materiał Promocyjny
Razem dla Planety, czyli chemia dla zrównoważonej przyszłości