Użytkownicy oglądający reklamę będą mogli wykupić dostęp do konkretnej platformy VOD, która umożliwi strumieniowanie danego materiału. Nowy projekt streamingowy Google ruszyć ma jeszcze w tym roku. Wiadomo już, że YouTube rozmawia o ofercie z kilkoma firmami z branży rozrywkowej.
Jak podaje „WSJ”, koncern nad projektem pracuje od 18 miesięcy. Nieoficjalnie wiadomo, że w ofercie mogą znaleźć się materiały od serwisów Apple, czy Roku. Pośrednictwo w dostępie do usług streamingowych miałoby być dla giganta nowym źródłem przychodów. Sklep, określany jako "Channel Store", prawdopodobnie na początku dostępny będzie wyłącznie w Stanach Zjednoczonych.
Czytaj więcej
Platforma streamingowa Disney+ poinformowała, że podnosi ceny abonamentów. Od 8 grudnia tego roku pojawi się też nowa, tańsza wersja serwisu z reklamami.
Rynek streamingu wideo na świecie szybko rośnie. W USA branża ta odpowiada już za 1/3 rynku telewizji, gdzie wiodą właśnie YouTube, Netflix, ale też m.in. Disney+. Wśród dostawców usług panuje bardzo duża konkurencja – wśród gracze można wymienić choćby też takie platformy, jak HBO Max, czy Amazon Prime Video.