TikTok zgarnął w zeszłym roku 26 proc. amerykańskiego rynku aplikacji internetowych pod względem przychodów z reklam. To prawie dwa razy więcej niż Instagram, którego udział sięga 14 proc. i niemal trzykrotnie więcej niż Facebook mający 10 proc. rynku - informuje serwis SafeBettings na podstawie raportów portalu Statista.
Według danych Statista, podobną siłę i skalę dominacji chińska aplikacja ma w Europie, w tym w Niemczech, gdzie jej udział sięga już 25 proc., bo reklamodawcy chcący dotrzeć do odbiorców z młodego pokolenia Z (GEN Z), stawiają właśnie na TikToka. Podobnie jest w Wielkiej Brytanii, gdzie udział TikToka w rynku aplikacji internetowych wzrósł w zeszłym roku do 22 proc. Był też ponad dwa razy większy niż udział Instagrama i trzy razy większy niż Facebooka.
Jak ocenia Statista, w USA wpływy reklamowe chińskiego serwisu wzrosły w zeszłym roku o ponad jedną czwartą przekraczając 5 mld dolarów. W podobnym tempie mają rosnąć w tym roku, tak by za trzy lata (w 2026 r.) sięgnąć 13,8 mld dolarów.
500 proc. wzrostu
Zawrotną karierę TikTok robi również w Polsce, gdzie w 2021 r. jego przychody miały wzrosnąć o 500 proc. Danych za zeszły rok jeszcze nie ma, ale jesienią ub. roku, gdy liczbę użytkowników TikToka w naszym kraju określano na 13 mln osób, przedstawiciele spółki nie kryli, że liczą na podobne tempo wzrostu w 2022 r. Według niedawnych informacji agencji Bloomberg, globalne przychody właściciela TikToka spółki ByteDance zwiększyły się w minionym roku o ponad 30 proc do ponad 80 mld dolarów, przy czym - pomimo sukcesów na Zachodzie- ten wzrost był głównie efektem rozwoju chińskiej wersji TikToka, serwisu Douyin.
Czytaj więcej
CapCut, narzędzie do edycji wideo od chińskiego ByteDance, szybko zdobywa popularność użytkowników TikToka, Instagrama i YouTube. Pomaga tworzyć krótkie filmy i memy. W skali miesiąca ma już ponad 200 mln użytkowników.