Reklama

TikTok obchodzi zachodnie obostrzenia i szybko zyskuje udział w globalnym rynku

Chiński TikTok z ponad 20 proc. udziałem w rynku aplikacji mobilnych w USA i w Europie zostawia coraz dalej w tyle swoich rywali - Instagrama i Facebooka.

Publikacja: 11.04.2023 12:47

Skuteczność TikToka wysoko cenią politycy. Jarosław Kaczyński namawiał w mediach społecznościowych d

Skuteczność TikToka wysoko cenią politycy. Jarosław Kaczyński namawiał w mediach społecznościowych do poparcia projektu ustawy w sprawie zakazu hodowli zwierząt na futra.

Foto: TikTok

TikTok zgarnął w zeszłym roku 26 proc. amerykańskiego rynku aplikacji internetowych pod względem przychodów z reklam. To prawie dwa razy więcej niż Instagram, którego udział sięga 14 proc. i niemal trzykrotnie więcej niż Facebook mający 10 proc. rynku - informuje serwis SafeBettings na podstawie raportów portalu Statista.

Według danych Statista, podobną siłę i skalę dominacji chińska aplikacja ma w Europie, w tym w Niemczech, gdzie jej udział sięga już 25 proc., bo reklamodawcy chcący dotrzeć do odbiorców z młodego pokolenia Z (GEN Z), stawiają właśnie na TikToka. Podobnie jest w Wielkiej Brytanii, gdzie udział TikToka w rynku aplikacji internetowych wzrósł w zeszłym roku do 22 proc. Był też ponad dwa razy większy niż udział Instagrama i trzy razy większy niż Facebooka.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Globalne Interesy
Koniec dominacji ChatGPT? Eksperci wytypowali nowego króla AI
Globalne Interesy
AI jak bańka dot.comów? Raport prestiżowego MIT wywołał panikę
Globalne Interesy
„To jeden z najgłupszych pomysłów”. Firmy zwalniają młodych pracowników, zastępuje ich AI
Globalne Interesy
Do sportu wchodzą humanoidy. Następca Leo Messiego będzie robotem?
Globalne Interesy
Nawrocki czy Tusk? Putin czy Trump? Ci politycy przyciągają największą uwagę Polaków
Reklama
Reklama