Reklama
Rozwiń

TikTok obchodzi zachodnie obostrzenia i szybko zyskuje udział w globalnym rynku

Chiński TikTok z ponad 20 proc. udziałem w rynku aplikacji mobilnych w USA i w Europie zostawia coraz dalej w tyle swoich rywali - Instagrama i Facebooka.

Publikacja: 11.04.2023 12:47

Skuteczność TikToka wysoko cenią politycy. Jarosław Kaczyński namawiał w mediach społecznościowych d

Skuteczność TikToka wysoko cenią politycy. Jarosław Kaczyński namawiał w mediach społecznościowych do poparcia projektu ustawy w sprawie zakazu hodowli zwierząt na futra.

Foto: TikTok

TikTok zgarnął w zeszłym roku 26 proc. amerykańskiego rynku aplikacji internetowych pod względem przychodów z reklam. To prawie dwa razy więcej niż Instagram, którego udział sięga 14 proc. i niemal trzykrotnie więcej niż Facebook mający 10 proc. rynku - informuje serwis SafeBettings na podstawie raportów portalu Statista.

Według danych Statista, podobną siłę i skalę dominacji chińska aplikacja ma w Europie, w tym w Niemczech, gdzie jej udział sięga już 25 proc., bo reklamodawcy chcący dotrzeć do odbiorców z młodego pokolenia Z (GEN Z), stawiają właśnie na TikToka. Podobnie jest w Wielkiej Brytanii, gdzie udział TikToka w rynku aplikacji internetowych wzrósł w zeszłym roku do 22 proc. Był też ponad dwa razy większy niż udział Instagrama i trzy razy większy niż Facebooka.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Globalne Interesy
Noclegowy gigant w kryzysie? Protesty i „aplikacja do wszystkiego"
Globalne Interesy
Ślub multimiliardera budzi kontrowersje. Protesty w Wenecji
Globalne Interesy
USA mogą wyłączyć Europę? Cyfrowy „guzik" Donalda Trumpa rozpala wyobraźnię
Globalne Interesy
Tesle bez kierowcy na drogach – i od razu problemy. Niepokojące nagrania
Globalne Interesy
USA oskarżają: Deepseek próbował nielegalnie zdobyć chipy i wspiera chińską armię