Reklama

Dramatyczne prognozy dla Twittera. Nawet reklamodawcy nie ufają Muskowi

Elon Musk zwolnił ponad połowę pracowników Twittera i stracił wielu reklamodawców od czasu przejęcia władzy w październiku.

Publikacja: 11.04.2023 16:59

Insider Intelligence zauważył, że wysiłki Elona Muska w celu zbudowania usługi subskrypcji „nie zrek

Insider Intelligence zauważył, że wysiłki Elona Muska w celu zbudowania usługi subskrypcji „nie zrekompensują utraconych przychodów z reklam”

Foto: Bloomberg

Według zajmującej się badaniami cyfrowymi firmy Insider Intelligence, Twitter Elona Muska stoi w obliczu gwałtownego spadku przychodów z reklam w 2023 roku do zaledwie 2,98 miliarda dolarów na rok, w porównaniu z prognozą 4,74 miliarda dolarów z października ubiegłego roku. – Największym problemem związanym z działalnością reklamową Twittera jest to, że reklamodawcy nie ufają Muskowi – ​​powiedziała Jasmine Enberg, główny analityk Insider Intelligence. – Twitter musi oddzielić osobistą markę Muska od z wizerunku korporacyjnego firmy, aby odzyskać zaufanie reklamodawców i wpływy reklamowe – dodała.

Burzliwe przejęcie Twittera przez Muska spowodowało już, że kilku dużych reklamodawców zawiesiło swoją działalność na platformie po tym, jak właściciel Tesli poluzował stery moderacji treści i zwolnił ponad połowę z 7000 pracowników.

Czytaj więcej

Elon Musk chce zmusić wszystkich do płacenia za Twittera, ma nowy pomysł

Według firmy badawczej Pathmatics, w styczniu czternastu z 30 największych reklamodawców na Twitterze przestało reklamować się na platformie, odkąd Musk przejął kontrolę 27 października. Insider Intelligence zauważył, że wysiłki Muska w celu zbudowania usługi subskrypcji „nie zrekompensują utraconych przychodów z reklam”.

Przywództwo Muska chłodno przyjęli również pozostali użytkownicy Twittera, a Insider Intelligence prognozuje dwuminutowy spadek czasu spędzanego na platformie, do 34 minut dziennie – użytkownicy TikTok pozostają w aplikacji przez prawie godzinę.

Reklama
Reklama

Według Insider Intelligence spadek korzystania z platformy był spowodowany rozprzestrzenianiem się nienawistnych treści i usterek technicznych na platformie. Firma nie weszła też w wideo społecznościowe, a TikTok odbiera użytkowników.

Globalne Interesy
Revolut rusza z nową usługą, Polska jest pierwsza. Telekomy mogą się bać
Globalne Interesy
Chińczycy przejmują giganta robotyki z USA. Obawy o inwigilację
Globalne Interesy
YouTube tnie konta, twórcy w panice. Fani Pokemonów ruszają do ataku
Globalne Interesy
Bunt przeciw blokadom producentów. Fulu rzuca wyzwanie gigantom
Globalne Interesy
Social media jak papierosy. Pierwszy pozew w sprawie zakazu korzystania przez dzieci
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama