Dramatyczne prognozy dla Twittera. Nawet reklamodawcy nie ufają Muskowi

Elon Musk zwolnił ponad połowę pracowników Twittera i stracił wielu reklamodawców od czasu przejęcia władzy w październiku.

Publikacja: 11.04.2023 16:59

Insider Intelligence zauważył, że wysiłki Elona Muska w celu zbudowania usługi subskrypcji „nie zrek

Insider Intelligence zauważył, że wysiłki Elona Muska w celu zbudowania usługi subskrypcji „nie zrekompensują utraconych przychodów z reklam”

Foto: Bloomberg

Według zajmującej się badaniami cyfrowymi firmy Insider Intelligence, Twitter Elona Muska stoi w obliczu gwałtownego spadku przychodów z reklam w 2023 roku do zaledwie 2,98 miliarda dolarów na rok, w porównaniu z prognozą 4,74 miliarda dolarów z października ubiegłego roku. – Największym problemem związanym z działalnością reklamową Twittera jest to, że reklamodawcy nie ufają Muskowi – ​​powiedziała Jasmine Enberg, główny analityk Insider Intelligence. – Twitter musi oddzielić osobistą markę Muska od z wizerunku korporacyjnego firmy, aby odzyskać zaufanie reklamodawców i wpływy reklamowe – dodała.

Burzliwe przejęcie Twittera przez Muska spowodowało już, że kilku dużych reklamodawców zawiesiło swoją działalność na platformie po tym, jak właściciel Tesli poluzował stery moderacji treści i zwolnił ponad połowę z 7000 pracowników.

Czytaj więcej

Elon Musk chce zmusić wszystkich do płacenia za Twittera, ma nowy pomysł

Według firmy badawczej Pathmatics, w styczniu czternastu z 30 największych reklamodawców na Twitterze przestało reklamować się na platformie, odkąd Musk przejął kontrolę 27 października. Insider Intelligence zauważył, że wysiłki Muska w celu zbudowania usługi subskrypcji „nie zrekompensują utraconych przychodów z reklam”.

Przywództwo Muska chłodno przyjęli również pozostali użytkownicy Twittera, a Insider Intelligence prognozuje dwuminutowy spadek czasu spędzanego na platformie, do 34 minut dziennie – użytkownicy TikTok pozostają w aplikacji przez prawie godzinę.

Według Insider Intelligence spadek korzystania z platformy był spowodowany rozprzestrzenianiem się nienawistnych treści i usterek technicznych na platformie. Firma nie weszła też w wideo społecznościowe, a TikTok odbiera użytkowników.

Według zajmującej się badaniami cyfrowymi firmy Insider Intelligence, Twitter Elona Muska stoi w obliczu gwałtownego spadku przychodów z reklam w 2023 roku do zaledwie 2,98 miliarda dolarów na rok, w porównaniu z prognozą 4,74 miliarda dolarów z października ubiegłego roku. – Największym problemem związanym z działalnością reklamową Twittera jest to, że reklamodawcy nie ufają Muskowi – ​​powiedziała Jasmine Enberg, główny analityk Insider Intelligence. – Twitter musi oddzielić osobistą markę Muska od z wizerunku korporacyjnego firmy, aby odzyskać zaufanie reklamodawców i wpływy reklamowe – dodała.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Globalne Interesy
Spóźniony Apple gra ostro. Podbiera pracowników konkurencji i buduje własną AI
Globalne Interesy
Ustawa antytiktokowa stała się ciałem. Chiński koncern wzywa Amerykanów
Globalne Interesy
Niemiecki robot ma być jak dobry chrześcijanin. Zaskakujące przepisy za Odrą
Globalne Interesy
Mark Zuckerberg rzuca wyzwanie ChatGPT. „Wstrząśnie światem sztucznej inteligencji”
Globalne Interesy
Amerykański koncern zwalnia pracowników. Protestowali przeciw kontraktowi z Izraelem
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił