Dramatyczne prognozy dla Twittera. Nawet reklamodawcy nie ufają Muskowi

Elon Musk zwolnił ponad połowę pracowników Twittera i stracił wielu reklamodawców od czasu przejęcia władzy w październiku.

Publikacja: 11.04.2023 16:59

Insider Intelligence zauważył, że wysiłki Elona Muska w celu zbudowania usługi subskrypcji „nie zrek

Insider Intelligence zauważył, że wysiłki Elona Muska w celu zbudowania usługi subskrypcji „nie zrekompensują utraconych przychodów z reklam”

Foto: Bloomberg

Według zajmującej się badaniami cyfrowymi firmy Insider Intelligence, Twitter Elona Muska stoi w obliczu gwałtownego spadku przychodów z reklam w 2023 roku do zaledwie 2,98 miliarda dolarów na rok, w porównaniu z prognozą 4,74 miliarda dolarów z października ubiegłego roku. – Największym problemem związanym z działalnością reklamową Twittera jest to, że reklamodawcy nie ufają Muskowi – ​​powiedziała Jasmine Enberg, główny analityk Insider Intelligence. – Twitter musi oddzielić osobistą markę Muska od z wizerunku korporacyjnego firmy, aby odzyskać zaufanie reklamodawców i wpływy reklamowe – dodała.

Burzliwe przejęcie Twittera przez Muska spowodowało już, że kilku dużych reklamodawców zawiesiło swoją działalność na platformie po tym, jak właściciel Tesli poluzował stery moderacji treści i zwolnił ponad połowę z 7000 pracowników.

Czytaj więcej

Elon Musk chce zmusić wszystkich do płacenia za Twittera, ma nowy pomysł

Według firmy badawczej Pathmatics, w styczniu czternastu z 30 największych reklamodawców na Twitterze przestało reklamować się na platformie, odkąd Musk przejął kontrolę 27 października. Insider Intelligence zauważył, że wysiłki Muska w celu zbudowania usługi subskrypcji „nie zrekompensują utraconych przychodów z reklam”.

Przywództwo Muska chłodno przyjęli również pozostali użytkownicy Twittera, a Insider Intelligence prognozuje dwuminutowy spadek czasu spędzanego na platformie, do 34 minut dziennie – użytkownicy TikTok pozostają w aplikacji przez prawie godzinę.

Według Insider Intelligence spadek korzystania z platformy był spowodowany rozprzestrzenianiem się nienawistnych treści i usterek technicznych na platformie. Firma nie weszła też w wideo społecznościowe, a TikTok odbiera użytkowników.

Według zajmującej się badaniami cyfrowymi firmy Insider Intelligence, Twitter Elona Muska stoi w obliczu gwałtownego spadku przychodów z reklam w 2023 roku do zaledwie 2,98 miliarda dolarów na rok, w porównaniu z prognozą 4,74 miliarda dolarów z października ubiegłego roku. – Największym problemem związanym z działalnością reklamową Twittera jest to, że reklamodawcy nie ufają Muskowi – ​​powiedziała Jasmine Enberg, główny analityk Insider Intelligence. – Twitter musi oddzielić osobistą markę Muska od z wizerunku korporacyjnego firmy, aby odzyskać zaufanie reklamodawców i wpływy reklamowe – dodała.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Globalne Interesy
Elon Musk kontroluje aż połowę satelitów. Kto jeszcze liczy się na orbicie?
Materiał Promocyjny
Zrównoważony transport miejski w Polsce Wschodniej: program Fundusze Europejskie
Globalne Interesy
Google pod pręgierzem. Gigantowi grozi podział
Globalne Interesy
ChatGPT ma rywala. Gigant z USA zainwestuje miliardy w sztuczną inteligencję
Globalne Interesy
Kto na czele wyścigu superkomputerów? Europa się budzi, obawy w Ameryce
Materiał Promocyjny
Politechnika Śląska uruchamia sieć kampusową 5G
Globalne Interesy
Strajk w sklepach Apple. Pracownicy chcą sparaliżować premierę iPhone'a 15
Globalne Interesy
X (d. Twitter) ma być płatny. Musk ujawnia premierowi Izraela zmiany w serwisie