Według zajmującej się badaniami cyfrowymi firmy Insider Intelligence, Twitter Elona Muska stoi w obliczu gwałtownego spadku przychodów z reklam w 2023 roku do zaledwie 2,98 miliarda dolarów na rok, w porównaniu z prognozą 4,74 miliarda dolarów z października ubiegłego roku. – Największym problemem związanym z działalnością reklamową Twittera jest to, że reklamodawcy nie ufają Muskowi – powiedziała Jasmine Enberg, główny analityk Insider Intelligence. – Twitter musi oddzielić osobistą markę Muska od z wizerunku korporacyjnego firmy, aby odzyskać zaufanie reklamodawców i wpływy reklamowe – dodała.
Burzliwe przejęcie Twittera przez Muska spowodowało już, że kilku dużych reklamodawców zawiesiło swoją działalność na platformie po tym, jak właściciel Tesli poluzował stery moderacji treści i zwolnił ponad połowę z 7000 pracowników.
Czytaj więcej
Elon Musk ogłosił kolejne zmiany na Twitterze: od 15 kwietnia tylko osoby, które zapłaciły za niebieski znacznik, będą mogły głosować w ankietach i tylko ich wpisy będą rekomendowane innym użytkownikom w zakładce "Dla Ciebie". Opłata za wykupienie pakietu Twitter Blue ma wynieść 84 dolary rocznie.
Według firmy badawczej Pathmatics, w styczniu czternastu z 30 największych reklamodawców na Twitterze przestało reklamować się na platformie, odkąd Musk przejął kontrolę 27 października. Insider Intelligence zauważył, że wysiłki Muska w celu zbudowania usługi subskrypcji „nie zrekompensują utraconych przychodów z reklam”.
Przywództwo Muska chłodno przyjęli również pozostali użytkownicy Twittera, a Insider Intelligence prognozuje dwuminutowy spadek czasu spędzanego na platformie, do 34 minut dziennie – użytkownicy TikTok pozostają w aplikacji przez prawie godzinę.