Nowa szefowa Twittera zaczyna odkrywać karty. To fanka Trumpa

Nowa dyrektor generalna Twittera Linda Yaccarino, napisała na Twitterze, że "jest podekscytowana" wizją właściciela, Elona Muska, dotycząca stworzenia lepszej przyszłości i transformacją Twittera. Zamierza odwrócić spadek przychodów z reklam.

Publikacja: 14.05.2023 18:22

Inwestorzy Twittera mają nadzieję, że Linda Yaccarino będzie w stanie naprawić drażliwe relacje Musk

Inwestorzy Twittera mają nadzieję, że Linda Yaccarino będzie w stanie naprawić drażliwe relacje Muska z reklamodawcami, głównym źródłem przychodów firmy

Foto: Bloomberg

To był pierwszy raz, kiedy Yaccarino przemówiła publicznie, odkąd w czwartek pojawiły się informacje, że prowadzi rozmowy, aby zostać kolejnym dyrektorem generalnym Twittera.

Musk, który pełnił tę funkcję od czasu wykupienia Twittera za 44 miliardy dolarów w październiku ubiegłego roku, ogłosił swoją nominację w piątek.

Linda Yaccarino, która jako szefowa ds. reklamy w NBCUniversal spędziła kilka lat na modernizacji działalności reklamowej tej firmy, powiedziała, że jest zdeterminowana do wprowadzenia platformy w przyszłość, a opinie użytkowników są niezbędne do zbudowania Twittera 2.0.

Yaccarino przejmuje kierowanie Twitterem w chwili, gdy firma usiłuje odwrócić gwałtowny spadek przychodów z reklam i boryka się z nowymi wyzwaniami oraz dużym zadłużeniem – przypomina Reuters.

Odkąd Musk przejął Twittera, reklamodawcy zaczęli uciekać z platformy, obawiając się, że ich reklamy mogą pojawiać się obok nieodpowiednich treści po tym, jak firma straciła prawie 80 proc. pracowników – w tym moderatorów. Musk na początku tego roku przyznał, że Twitter odnotował ogromny spadek przychodów z reklam.

Czytaj więcej

Musk rezygnuje z szefowania Twitterowi. Wiemy już, kto go zastąpi

Teraz Elon Musk liczy na to, że Yaccarino pomoże zbudować „aplikację do wszystkiego”, która, jak powiedział wcześniej, może oferować różnorodne usługi, takie jak płatności typu peer-to-peer. Wybór nowej szefowej Twittera, to – zdaniem Reutera – dowód na to, że reklamy cyfrowe będą nadal najważniejsze dla firmy.

Linda Yaccarino pracowała dla Turner Entertainment przez 15 lat, gdzie doszła do stanowiska wiceprezesa wykonawczego i dyrektora operacyjnego ds. sprzedaży reklam. Według amerykańskich mediów jest specjalistką, która odegrała kluczową rolę w opracowywaniu innowacyjnych rozwiązań reklamowych i marketingowych. Do NBCUniversal przeszła w październiku 2011 roku jako szef sprzedaży reklam i była jedną z osób odpowiedzialnych za uruchomienie usługi streamingowej Peacock. W 2018 roku prezydent Donald Trump powołał ją do Prezydenckiej Rady ds. Sportu, Fitnessu i Żywienia.

60-letnia nowa szefowa Twittera pochodzi z włosko-amerykańskiej rodziny z Nowego Jorku. Jej ojciec był policjantem. Jest mężatką i ma trójkę dzieci.

Claire Atkinson z Business Insider uważa, że jej doświadczenie w reklamie może pomóc Twitterowi. „Jeśli Twitter chce zarabiać lepiej niż dotychczas, to Linda jest idealną osobą, aby to osiągnąć” – powiedział Atkinson serwisowi BBC.

Jej styl negocjacyjny w branży przyniósł jej przydomek „aksamitnego młota”, według informacji dziennika „Wall Street Journal” w 2012 roku.

Yaccarino jest „wybitną postacią w reklamie” – uważa „Financial Times”, która nie tylko ma dobre relacje z agencjami reklamowymi, ale także przedstawicielami światowego biznesu skupionymi wokół Światowego Forum Ekonomicznego, gdzie jest przewodniczącą grupy zadaniowej WEF ds. Przyszłości Pracy, a także jest członkiem Komitetu Sterującego Gubernatorów Przemysłu Mediów, Rozrywki i Kultury WEF.

Inwestorzy Twittera mają nadzieję, że Yaccarino będzie w stanie naprawić drażliwe relacje Muska z reklamodawcami, głównym źródłem przychodów firmy – pisze FT.

Choć wydają się być dziwną parą, Yaccarino i Musk wydają się mieć podobne poglądy polityczne – uważa dziennik. „Niekoniecznie pasuje ona do profilu lewicowych dyrektorów” - powiedział FT anonimowy informator związany z rynkiem reklamy. „Gdybym umieścił ją gdziekolwiek w spektrum, byłby to republikanizm w stylu Ronalda Reagana”. Inna informatorka dziennika z branży mediów i reklamy powiedziała, że Yaccarino jest znana jako fanka byłego prezydenta USA Donalda Trumpa. Łączy ich również skłonność do popisów. Yaccarino, która jest stałą bywalczynią imprez branżowych, powiedziała, że gdyby nie pracowała w reklamie, chciałaby kandydować na burmistrza Nowego Jorku.

Globalne Interesy
Moderatorzy Facebooka nie wytrzymują pracy i makabrycznych treści. Jest pozew grupowy
Globalne Interesy
USA szykują cios w Chiny. Tym razem to produkt, który znajduje się w milionach domów
Globalne Interesy
Elon Musk zbuduje miasto w prawicowym Teksasie. Przenosi tu spółki i fabryki
Globalne Interesy
Elon Musk bije kolejne rekordy bogactwa dzięki Tesli i Trumpowi. Ile jest wart?
Globalne Interesy
Polska aplikacja wygrała w prestiżowym konkursie Apple. To muzeum w smartfonie
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10