Reklama
Rozwiń
Reklama

Musk rezygnuje z szefowania Twitterowi. Wiemy już, kto go zastąpi

Elon Musk, który jesienią przejął kontrolę nad serwisem Twitter, poinformował, że wybrał, kto będzie kolejnym CEO spółki. Nieoficjalnie mówi się, że zastąpi go szefowa reklamy NBCUniversal Linda Yaccarino.

Aktualizacja: 12.05.2023 10:06 Publikacja: 11.05.2023 22:32

Elon Musk określa swoją pracę w Twitterze jako hardkorową. Teraz będzie mógł trochę odpocząć

Elon Musk określa swoją pracę w Twitterze jako hardkorową. Teraz będzie mógł trochę odpocząć

Foto: Bloomberg

Dyrektor generalny Twittera (ang. CEO, stanowisko odpowiadające polskiemu prezesowi) Elon Musk poinformował w czwartek, że znana platforma mediów społecznościowych będzie miała nowego szefa. Jak wynikało z tweeta, którego napisał Musk, będzie to kobieta i rozpocznie pracę za około sześciu tygodni. Według "The Wall Street Journal" będzie to Linda Yaccarino, odpowiadająca za reklamę i partnerka w NBCU, gdzie pracuje od ponad dekady. Odegrała kluczową rolę w uruchomieniu wspieranej reklamami usługi przesyłania strumieniowego Peacock. 

Czytaj więcej

Elon Musk królem problemu z prywatnymi odrzutowcami

Miliarder i twórca Tesli nie odejdzie jednak z Twittera całkowicie. „Moja rola zmieni się na dyrektora reprezentacyjnego i głównego dyrektora technologicznego. Będę zajmował się nadzorowaniem produktu, oprogramowania i administratorów” – napisał Musk w tweecie.

Decyzję z pewnością z zadowoleniem przyjmą akcjonariusze Tesli. Po decyzji Muska o objęciu stanowiska CEO Twittera akcje producenta aut elektrycznych zniżkowały, a to dlatego że inwestorzy obawiali się, że będzie miał on mniej czasu na zajmowanie się sprawami Tesli. Sam Musk, który Twittera przejął za 44 mld dol. w październiku, od początku zapowiadał, że szefować spółce będzie tylko do wyłonienia docelowego prezesa, a w tym czasie przeprowadzi kluczowe zmiany.

Reklama
Reklama

Miliarder przeprowadził głębokie cięcia kosztów, m.in. ograniczając zatrudnienie. Podjął też kontrowersyjne decyzje o ograniczeniu moderowania treści i przywrócenia kont zawieszonych wcześniej za łamanie reguł. Jak Musk przyznawał w marcu, od października przychody Twittera spadły o 50 proc., co wynikało ze spadku zainteresowania reklamami.

Globalne Interesy
Koniec ery kierowców. Robotaxi wjeżdżają do Europy
Globalne Interesy
James Bond wraca w nowej odsłonie. Złoczyńcą będzie Lenny Kravitz
Globalne Interesy
Ukraiński front poligonem dla narkotykowych karteli. Eksperci biją na alarm
Globalne Interesy
Chińczycy sprzedali TikToka w USA. Wśród nowych właścicieli sojusznik Trumpa
Globalne Interesy
„Ojciec chrzestny AI" zbuduje w Europie giganta sztucznej inteligencji
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama