Linda Yaccarino zatweetowała w poniedziałek: „X jest tutaj! Zróbmy to”. Napisała, że rebranding jest ekscytującą nową szansą. „Twitter zmienił sposób, w jaki się komunikujemy. Teraz X pójdzie dalej, przekształcając globalny plac miasta” - dodała.
Same „Tweety” również zostaną zastąpione i według właściciela Twittera Elona Muska posty będą nazywane „x”. Miliarder zmienił swoje zdjęcie profilowe na nowe logo i dodał „X.com” do swojego biogramu na Twitterze. W niedzielę informował, że chce zmienić logo, tweetując: „Wkrótce pożegnamy się z marką Twittera i, stopniowo, ze wszystkimi ptakami”. Następnie udostępnił zdjęcie nowego logo X wyświetlanego na fasadzie siedziby Twittera w San Francisco.
Czytaj więcej
Kontrolujący Twittera miliarder Elon Musk zapowiedział zmianę logo, tweetując: „Wkrótce pożegnamy się z marką Twittera i stopniowo wszystkimi ptakami".
Elon Musk, który zmienił nazwę firmy na X Corp, chce stworzyć super aplikację do wszystkiego o nazwie „X”, a wzorem, jak już zapowiadał, ma być m.in. chiński WeChat. Powiedział, że wymiana logo „powinna zostać dokonana dawno temu”. WeChat to platforma do przesyłania wiadomości i mediów społecznościowych, która przekształciła się w jedną z największych aplikacji w regionie pod względem zakresu usług i liczby użytkowników. W ubiegłym roku miała 1,29 miliarda użytkowników w samych Chinach. Dla wielu osób w Azji super aplikacje, w tym indyjski PayTM i indonezyjski GoJek, są istotną częścią codziennego życia od kilku lat. Np. pozwalają użytkownikom płacić za usługi.
Elon Musk od dawna fascynuje się literą X, chociaż nikt tak naprawdę nikt nie wie, dlaczego – zwraca uwagę BBC. Jedno z jego pierwszych przedsięwzięć biznesowych w 1999 roku było znane jako X.com. To była platforma bankowości internetowej. Zaledwie trzy lata później Musk zarobił 165 milionów dolarów, gdy X.com - do tego czasu połączona z PayPal - została kupiona przez eBay.