ZUS rozwiązuje część umowy z Comarchem

Piotr Krajewski - Fotografia Architektury / Architectural Photography

Krakowska firma miała przejąć od Asseco utrzymanie największego systemu informatycznego w Polsce. Jednak ma z tym problemy.

ZUS uzasadnia swoją decyzję tym, że Comarch nie zaliczył dwukrotnie weryfikacji gotowości do przejmowania kluczowych usług. W związku z tym naliczył Comarchowi ponad 24 mln zł kary. Jeszcze niedawno Comarch deklarował, że idzie zgodnie z harmonogramem. Z decyzją ZUS się nie zgadza.

„Nie zaistniały przesłanki do odstąpienia od jakiejkolwiek części umowy lub jej częściowego wypowiedzenia” – twierdzi.

CZYTAJ TAKŻE: Comarch może nie być w stanie połknąć całego ZUS

Twórcą systemu IT dla ZUS jest Asseco i to ono wcześniej świadczyło usługi jego utrzymania. Jednak w najnowszym rozdaniu Comarch zaproponował najniższą cenę i wygrał przetarg. ZUS podkreśla, że niezawodne funkcjonowanie systemu przekłada się na bezpieczeństwo finansowe 8 mln emerytów i rencistów. Czy wypłaty nie są zagrożone?

– Nie ma żadnego ryzyka. Comarch nie przejął po prostu usług, które cały czas są świadczone – poinformował nas w środę Wojciech Andrusiewicz, rzecznik ZUS.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Leszek Czarnecki wchodzi w e-sport

Profesjonalne rozgrywki w gry wideo to nie tylko nowa dyscyplina sportu, czy rozrywki, ale ...

Polityczny sojusznik Trumpa pozywa Twittera za dowcipy i cenzurę

Konserwatywny kongresmen domaga się 250 mln dolarów od Twittera za fałszywe konta i cenzurę. ...

Pracuj i odpoczywaj w Międzychodzie

Międzychód kompleksowo rozwija się w obszarze inwestycji, turystyki oraz warunków życia dla mieszkańców. O ...

Sklepy online mają problem. Zalewają je zwroty

Masowo zwracamy e-zakupy. Według najnowszego badania „Barometr E-shopper 2018”, przybywa internautów, którzy odsyłają towary ...

Chińczycy i największy skandal szpiegowski w historii Holandii

ASML, holenderski producent chipów, padł ofiarą chińskich szpiegów. W ich ręce trafiły cenne tajemnice ...

Użytkowników Netflixa przybywa, więc czas podnieść ceny

Firma chce od Amerykanów więcej za abonament na swoje usługi. To największa podwyżka opłat ...