Sodexo z aplikacją mobilną do zarządzania benefitami

Sodexo Benefits and Rewards Services wprowadza w Polsce Andjoy, aplikację mobilną dla pracowników, którzy mogą w ten sposób w jednym miejscu zarządzać benefitami z trzech obszarów: aktywności fizycznej, zdrowego odżywiania i relaksu.

Publikacja: 05.11.2019 08:30

Sodexo z aplikacją mobilną do zarządzania benefitami

Foto: mat. pras.

Pracownik wybiera preferowane aktywności oraz decyduje, jak często będzie z nich korzystał. Może we własnym zakresie wykupić nie tylko pakiet, ale także pojedyncze wejściówki zarówno dla siebie, jak i najbliższych.

Nie potrzebuje przy tym dodatkowych kart, biletów czy wejściówek, wszystko znajdzie na ekranie swojego smartfona. Może skorzystać z jednego z trzech dostępnych pakietów (Fit, Dynamic lub Active), które może indywidualnie rozszerzyć o opcję zdrowego cateringu z dostawą do domu lub biura, a także o dodatkowe wejściówki (dla siebie, jak i jego najbliższych). Użytkownik sam decyduje, z jakiego świadczenia w ramach pakietu chce skorzystać i wprowadza zmiany, jeżeli zmieni zdanie.

Andjoy od Sodexo zostało wprowadzone już w województwach mazowieckim, małopolskim i śląskim, a docelowo ma być oferowane pracodawcom na terenie całego kraju. Sodexo to jeden z największych graczy na rynku świadczeń pozapłacowych na świecie, zatrudniając 460 tys. pracowników w 72 krajach. W Polsce oferta obejmuje karty przedpłacone wydawane z polskim bankiem, szeroki katalog nagród, e-nagród i tradycyjnych kuponów, czy kompleksową obsługę całych rozwiązań motywacyjnych.

Korzyścią dla pracodawców jest fakt, że świadczenia oferowane w ramach Andjoy mogą być finansowane z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Pracodawca ma także możliwość dofinansowania cateringu dietetycznego, a do wysokości 190 złotych miesięcznie jest zwolniony ze składki ZUS. Sam model rozliczeń Andjoy nawiązuje do powszechnie stosowanych form płatności znanych z aplikacji subskrypcyjnych do dystrybucji treści video i muzyki, a przy tym daje możliwość elastycznego zarządzania pakietem świadczeń samodzielnie przez użytkownika.

„Andjoy odpowiada na aktualne wyzwania stojące przed organizacjami związane z cyfryzacją i indywidualizacją świadczeń pracowniczych oraz pozwala budować przewagi konkurencyjne na trudnym rynku pracownika” – przekonuje firma.

Transformacja technologiczna zmieniły nie tylko sposób w jaki się komunikujemy, pracujemy czy uczymy, ale także, jak się relaksujemy i dbamy o własne zdrowie. Również na sposób dystrybucji świadczeń pracowniczych coraz większy wpływ ma technologia. Pracownicy oczekują, że pracodawcy zapewnią im nie tylko odpowiednie świadczenia, ale także, że będą one narzędziowo dostępne w formie „przyjaznej dla użytkownika” – łatwe w obsłudze, intuicyjne oraz umożliwią elastyczny dobór benefitów „tu i teraz”, bez konieczności angażowania pracodawcy w prace administracyjne.

Pracodawcy dostrzegają konieczność cyfryzacji świadczeń pozapłacowych, także dlatego, że pozwala im to zaadresować inne wyzwanie z jakim mierzą się na konkurencyjnym rynku pracy: wielopokoleniowości.

By zatrzymać w organizacji kluczowe talenty zleceniodawcy coraz bardziej skupiają się na rozpoznaniu i odpowiednim zaadresowaniu potrzeb indywidualnych pracowników, także tych, którzy z organizacją związani są umowami cywilno-prawnymi, bądź pozostającymi ze zleceniodawcą w relacji B2B.

Coraz więcej globalnych firm posiada długofalowe strategie dbania o dobrostan zatrudnionych, a przeszło 80 proc. uznaje je za jeden z ważniejszych elementów budowania zaangażowania pracowników. Przekłada się wprost na wizerunek organizacji, jako pracodawcy, wzrost efektywności procesów rekrutacyjnych, a także obniżenie wskaźnika rotacji i wzrost dobrostanu pracowników. Organizacje, które zdecydowały się wdrożyć strategię tzw. wellbeingu, obserwują dziś wyraźną poprawę produktywności.

IT

Pracownik wybiera preferowane aktywności oraz decyduje, jak często będzie z nich korzystał. Może we własnym zakresie wykupić nie tylko pakiet, ale także pojedyncze wejściówki zarówno dla siebie, jak i najbliższych.

Nie potrzebuje przy tym dodatkowych kart, biletów czy wejściówek, wszystko znajdzie na ekranie swojego smartfona. Może skorzystać z jednego z trzech dostępnych pakietów (Fit, Dynamic lub Active), które może indywidualnie rozszerzyć o opcję zdrowego cateringu z dostawą do domu lub biura, a także o dodatkowe wejściówki (dla siebie, jak i jego najbliższych). Użytkownik sam decyduje, z jakiego świadczenia w ramach pakietu chce skorzystać i wprowadza zmiany, jeżeli zmieni zdanie.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
IT
Pracownicy IT z mniejszym wzięciem i zagrożeni przez AI. Ciężki los juniora
IT
Brytyjski gigant oszukany na ogromne sumy. Stworzyli fałszywego dyrektora finansowego
IT
Polskie paradoksy dostosowań do unijnej dyrektywy
IT
Lawinowo przybywa programistów na swoim. Mają bardzo niepewną przyszłość
IT
Nowi królowie IT. Już nie programiści czy developerzy zarabiają najwięcej
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?