Bank Pekao z nowymi udogodnieniami dla przedsiębiorców

Bank Pekao wprowadził innowacyjne rozwiązania wychodzące naprzeciw potrzebom biznesu. Właściciele firm z segmentu mikro, MŚP oraz korporacji mogą teraz otwierać rachunek firmowy całkowicie zdalnie i zdalnie podpisywać dokumenty, a także skorzystać z limitu kredytowego.

Publikacja: 31.08.2020 14:31

Bank Pekao z nowymi udogodnieniami dla przedsiębiorców

Foto: Fotorzepa, Andrzej Bogacz

Materiał powstał we współpracy z Pekao S.A.

W ostatnich miesiącach Bank Pekao wprowadził ważne udogodnienia, dzięki którym przedsiębiorcy mogą bez wychodzenia z domu załatwić wiele spraw, które dotychczas wymagały wizyty w banku. Prace nad wdrożeniem nowych technologii przyspieszyła sytuacja związana z pandemią. Efekty szybkiego postępu w tym zakresie widać wyraźnie na przykładzie bankowości dla firm.

Bank Pekao w rekordowo krótkim czasie umożliwił zdalną obsługę poprzez bankowość elektroniczną (PekaoBiznes24 i Pekao24 dla firm), infolinię czy e-mail dla niemal 100 różnych dyspozycji. Na przykład mikroprzedsiębiorcy mogą szybko i całkowicie zdalne załatwić codzienne sprawy, takie jak np. zmiana danych firmy czy zaświadczenie o prowadzeniu rachunku bankowego.

– W obecnej sytuacji naszym priorytetem jest zapewnienie klientom jak najbezpieczniejszej i najwygodniejszej obsługi. Ostatnie miesiące były trudne, zwłaszcza dla przedsiębiorców, dlatego staramy się ich odciążyć – wskazuje Marcin Kołakowski, dyrektor Departamentu Klienta Biznesowego w Banku Pekao.

– Dlatego proponujemy nowe możliwości kontaktu z bankiem i ułatwiamy sposób składania różnych dyspozycji czy zawierania umów o dodatkowe produkty – dodaje Marcin Kołakowski.

Konto można otworzyć zdalnie

W Banku Pekao konto dla najmniejszych przedsiębiorców można teraz założyć całkowicie zdalnie – na „selfie”. Osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą mogą otworzyć Konto Przekorzystne Biznes na komputerze poprzez stronę www lub na smartfonie, w aplikacji PeoPay. Usługa jest dostępna 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu.

– Wszystkie procesy otwierania kont firmowych oraz proponowanych usług w naszym banku przygotowane są tak, aby spełnić oczekiwania klientów. Wykorzystujemy możliwości automatycznego sczytywania danych z bazy CEIDG, a w przypadku dotychczasowego klienta Pekao – również z baz wewnętrznych. Dzięki temu procedury i czynności zarówno po stronie klienta, jak i naszych pracowników, zostały znacząco skrócone i uproszczone – podkreśla Marcin Kołakowski.

Pekao umożliwiło także właścicielom firm z segmentu MŚP i korporacji otwarcie rachunku firmowego całkowicie zdalnie. Potwierdzenie danych z dowodu klienta odbywa się za pomocą wideoweryfikacji, a reszta niezbędnych informacji może zostać dostarczona do banku za pomocą kanałów elektronicznych. Zawarcie umowy ma miejsce w systemie bankowości internetowej PekaoBiznes24 poprzez autoryzację kodem SMS.

– Pekao wprowadziło rozwiązanie zdalnego zakładania rachunku nie tylko dla firm z jednoosobową reprezentacją, ale także dla dużych przedsiębiorstw. W ramach procesu możemy zadzwonić do każdego reprezentanta spółki, zweryfikować jego tożsamość i następnie zrealizować otwarcie rachunku. To duże ułatwienie dla największych firm, ponieważ ich reprezentacja nie musi odwiedzać doradcy. Wystarczy, że umówi się na wideorozmowę w dogodnym momencie – mówi Tomasz Styczyński, wiceprezes Banku Pekao, nadzorujący Pion Bankowości Korporacyjnej, Rynków i Bankowości Inwestycyjnej.

Pekao, jako pierwszy bank w Polsce, umożliwił klientom z segmentu MŚP i korporacji zdalne podpisywanie dokumentów. Co potrzeba, by skorzystać z tego udogodnienia? Otóż wystarczy, aby osoba reprezentująca klienta posiadała profil zaufany lub dowód osobisty z warstwą elektroniczną i czytnik e-dowodu.

– Zdalny proces podpisywania dokumentów to duże udogodnienie dla firm, dzięki któremu ich właściciele oraz reprezentanci bez wychodzenia z domu mogą załatwić wiele służbowych spraw. To także oszczędność czasu – mówi Tomasz Styczyński. – Dlatego pracujemy nad udostępnieniem firmom własnych czytników z autorskim oprogramowaniem, z których mogliby korzystać na zasadach abonamentu – dodaje.

Wparcie kredytowe dla małych i średnich firm

Bank Pekao swoim klientom z grupy małych i średnich firm zaproponował również wielocelowy Limit Kredytowy Tarcza na gwarancje i akredytywy z uproszczonymi procedurami i zdalną obsługą. To pierwsze tego rodzaju rozwiązanie na polskim rynku, wspierające negocjacje z partnerami biznesowymi w warunkach rynkowych wywołanych przez Covid-19.

– Otrzymujemy od naszych klientów coraz więcej sygnałów, że pandemia ograniczyła zaufanie pomiędzy przedsiębiorcami i zwiększyła liczbę zatorów płatniczych. Staramy się sprawnie reagować na potrzeby klientów, oferując im łatwy dostęp do instrumentów wspierających rozwój biznesu i współpracę z kontrahentami. Jednym z takich rozwiązań jest oferta limitu na gwarancje i akredytywy, pozwalająca elastycznie reagować na zmiany w otoczeniu gospodarczym – mówi Magdalena Zmitrowicz, wiceprezes Banku Pekao, nadzorująca Pion MŚP.

Limit jest kolejnym rozwiązaniem dla klientów MŚP (po Pożyczce Ekspresowej SMEX), w którym Bank Pekao nie wymaga dokumentów finansowych. Gwarancje i akredytywy udzielane w ramach limitu będą zabezpieczone gwarancją BGK de minimis, a klient nie ponosi kosztów związanych z ustanowieniem tego zabezpieczenia.

Materiał powstał we współpracy z Pekao S.A.

IT

Materiał powstał we współpracy z Pekao S.A.

W ostatnich miesiącach Bank Pekao wprowadził ważne udogodnienia, dzięki którym przedsiębiorcy mogą bez wychodzenia z domu załatwić wiele spraw, które dotychczas wymagały wizyty w banku. Prace nad wdrożeniem nowych technologii przyspieszyła sytuacja związana z pandemią. Efekty szybkiego postępu w tym zakresie widać wyraźnie na przykładzie bankowości dla firm.

Pozostało 91% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
IT
Pracownicy IT z mniejszym wzięciem i zagrożeni przez AI. Ciężki los juniora
IT
Brytyjski gigant oszukany na ogromne sumy. Stworzyli fałszywego dyrektora finansowego
IT
Polskie paradoksy dostosowań do unijnej dyrektywy
IT
Lawinowo przybywa programistów na swoim. Mają bardzo niepewną przyszłość
IT
Nowi królowie IT. Już nie programiści czy developerzy zarabiają najwięcej
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?