Reklama
Rozwiń

Bank Pekao z nowymi udogodnieniami dla przedsiębiorców

Bank Pekao wprowadził innowacyjne rozwiązania wychodzące naprzeciw potrzebom biznesu. Właściciele firm z segmentu mikro, MŚP oraz korporacji mogą teraz otwierać rachunek firmowy całkowicie zdalnie i zdalnie podpisywać dokumenty, a także skorzystać z limitu kredytowego.

Publikacja: 31.08.2020 14:31

Bank Pekao z nowymi udogodnieniami dla przedsiębiorców

Foto: Fotorzepa, Andrzej Bogacz

Materiał powstał we współpracy z Pekao S.A.

W ostatnich miesiącach Bank Pekao wprowadził ważne udogodnienia, dzięki którym przedsiębiorcy mogą bez wychodzenia z domu załatwić wiele spraw, które dotychczas wymagały wizyty w banku. Prace nad wdrożeniem nowych technologii przyspieszyła sytuacja związana z pandemią. Efekty szybkiego postępu w tym zakresie widać wyraźnie na przykładzie bankowości dla firm.

Bank Pekao w rekordowo krótkim czasie umożliwił zdalną obsługę poprzez bankowość elektroniczną (PekaoBiznes24 i Pekao24 dla firm), infolinię czy e-mail dla niemal 100 różnych dyspozycji. Na przykład mikroprzedsiębiorcy mogą szybko i całkowicie zdalne załatwić codzienne sprawy, takie jak np. zmiana danych firmy czy zaświadczenie o prowadzeniu rachunku bankowego.

– W obecnej sytuacji naszym priorytetem jest zapewnienie klientom jak najbezpieczniejszej i najwygodniejszej obsługi. Ostatnie miesiące były trudne, zwłaszcza dla przedsiębiorców, dlatego staramy się ich odciążyć – wskazuje Marcin Kołakowski, dyrektor Departamentu Klienta Biznesowego w Banku Pekao.

– Dlatego proponujemy nowe możliwości kontaktu z bankiem i ułatwiamy sposób składania różnych dyspozycji czy zawierania umów o dodatkowe produkty – dodaje Marcin Kołakowski.

Konto można otworzyć zdalnie

W Banku Pekao konto dla najmniejszych przedsiębiorców można teraz założyć całkowicie zdalnie – na „selfie”. Osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą mogą otworzyć Konto Przekorzystne Biznes na komputerze poprzez stronę www lub na smartfonie, w aplikacji PeoPay. Usługa jest dostępna 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu.

– Wszystkie procesy otwierania kont firmowych oraz proponowanych usług w naszym banku przygotowane są tak, aby spełnić oczekiwania klientów. Wykorzystujemy możliwości automatycznego sczytywania danych z bazy CEIDG, a w przypadku dotychczasowego klienta Pekao – również z baz wewnętrznych. Dzięki temu procedury i czynności zarówno po stronie klienta, jak i naszych pracowników, zostały znacząco skrócone i uproszczone – podkreśla Marcin Kołakowski.

Pekao umożliwiło także właścicielom firm z segmentu MŚP i korporacji otwarcie rachunku firmowego całkowicie zdalnie. Potwierdzenie danych z dowodu klienta odbywa się za pomocą wideoweryfikacji, a reszta niezbędnych informacji może zostać dostarczona do banku za pomocą kanałów elektronicznych. Zawarcie umowy ma miejsce w systemie bankowości internetowej PekaoBiznes24 poprzez autoryzację kodem SMS.

– Pekao wprowadziło rozwiązanie zdalnego zakładania rachunku nie tylko dla firm z jednoosobową reprezentacją, ale także dla dużych przedsiębiorstw. W ramach procesu możemy zadzwonić do każdego reprezentanta spółki, zweryfikować jego tożsamość i następnie zrealizować otwarcie rachunku. To duże ułatwienie dla największych firm, ponieważ ich reprezentacja nie musi odwiedzać doradcy. Wystarczy, że umówi się na wideorozmowę w dogodnym momencie – mówi Tomasz Styczyński, wiceprezes Banku Pekao, nadzorujący Pion Bankowości Korporacyjnej, Rynków i Bankowości Inwestycyjnej.

Pekao, jako pierwszy bank w Polsce, umożliwił klientom z segmentu MŚP i korporacji zdalne podpisywanie dokumentów. Co potrzeba, by skorzystać z tego udogodnienia? Otóż wystarczy, aby osoba reprezentująca klienta posiadała profil zaufany lub dowód osobisty z warstwą elektroniczną i czytnik e-dowodu.

– Zdalny proces podpisywania dokumentów to duże udogodnienie dla firm, dzięki któremu ich właściciele oraz reprezentanci bez wychodzenia z domu mogą załatwić wiele służbowych spraw. To także oszczędność czasu – mówi Tomasz Styczyński. – Dlatego pracujemy nad udostępnieniem firmom własnych czytników z autorskim oprogramowaniem, z których mogliby korzystać na zasadach abonamentu – dodaje.

Wparcie kredytowe dla małych i średnich firm

Bank Pekao swoim klientom z grupy małych i średnich firm zaproponował również wielocelowy Limit Kredytowy Tarcza na gwarancje i akredytywy z uproszczonymi procedurami i zdalną obsługą. To pierwsze tego rodzaju rozwiązanie na polskim rynku, wspierające negocjacje z partnerami biznesowymi w warunkach rynkowych wywołanych przez Covid-19.

– Otrzymujemy od naszych klientów coraz więcej sygnałów, że pandemia ograniczyła zaufanie pomiędzy przedsiębiorcami i zwiększyła liczbę zatorów płatniczych. Staramy się sprawnie reagować na potrzeby klientów, oferując im łatwy dostęp do instrumentów wspierających rozwój biznesu i współpracę z kontrahentami. Jednym z takich rozwiązań jest oferta limitu na gwarancje i akredytywy, pozwalająca elastycznie reagować na zmiany w otoczeniu gospodarczym – mówi Magdalena Zmitrowicz, wiceprezes Banku Pekao, nadzorująca Pion MŚP.

Limit jest kolejnym rozwiązaniem dla klientów MŚP (po Pożyczce Ekspresowej SMEX), w którym Bank Pekao nie wymaga dokumentów finansowych. Gwarancje i akredytywy udzielane w ramach limitu będą zabezpieczone gwarancją BGK de minimis, a klient nie ponosi kosztów związanych z ustanowieniem tego zabezpieczenia.

Materiał powstał we współpracy z Pekao S.A.

IT
IT
Planowanie infrastruktury IT w MŚP
IT
Jak uczynić zakupy w internecie bezpiecznymi. Niska świadomość klientów
IT
Mapy Google powiedzą, gdzie stoi policja. A w kolejce do wprowadzenia już kolejne nowości
IT
Amerykanie alarmują: chińskie dźwigi portowe szpiegują. Są też w Polsce
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
IT
Firmy i konsumenci mogą wykorzystać atuty transformacji cyfrowej
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku