Bartek Brzeski, Huawei Enterprise Business Group: Big data kluczem do sukcesu firm

Big data dotychczas kojarzona była przede wszystkim ze zbieraniem przez wielki biznes danych konsumenckich. Okazuje się jednak, że coraz więcej danych, pochodzących zarówno od klientów, jak i z szeroko rozumianego ekosystemu biznesowego, „wytwarzanych” lub przetwarzanych jest przez same przedsiębiorstwa.

Publikacja: 01.04.2019 18:56

Według prognoz IDC do 2025 roku udział danych generowanych przez segment Enterprise wzrośnie do 74 proc. w porównaniu z danymi konsumenckimi. Przemysł 4.0 wymusza transformację technologii, która będzie potrzebować coraz bardziej wydajnych i niezawodnych metod przechowywania zettabajtów danych.

Dane są „najcenniejszym niematerialnym zasobem firmy, który może zapewnić jej przewagę nad konkurencją w cyfrowej transformacji”, twierdzą analitycy IDC. Nowe trendy w przetwarzaniu danych, takie jak big data czy data warehouse, pozwalają nie tylko zyskać przewagę nad konkurencją, ale także zainicjować nowe kierunki dla rozwoju biznesu.
Przedsiębiorstwa, wraz z całym ekosystemem biznesowym i klientami, stają się podstawowym źródłem wytwarzania i przechowywania danych,
a według najnowszych badań podobny trend będzie rozwijał się dalej.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl!

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Opinie i komentarze
Odpowiedzialne innowacje: Cyfrowe duchy zmarłych
Opinie i komentarze
Odpowiedzialne innowacje: Czy sztuczna inteligencja może zastąpić psychoterapeutów?
Opinie i komentarze
Odpowiedzialne projektowanie produktów cyfrowych – granica pomiędzy zaangażowaniem a uzależnieniem
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Opinie i komentarze
Mariusz Busiło: Wady projektu ustawy o KSC