Reklama

Bartek Brzeski, Huawei Enterprise Business Group: Big data kluczem do sukcesu firm

Big data dotychczas kojarzona była przede wszystkim ze zbieraniem przez wielki biznes danych konsumenckich. Okazuje się jednak, że coraz więcej danych, pochodzących zarówno od klientów, jak i z szeroko rozumianego ekosystemu biznesowego, „wytwarzanych” lub przetwarzanych jest przez same przedsiębiorstwa.

Publikacja: 01.04.2019 18:56

Według prognoz IDC do 2025 roku udział danych generowanych przez segment Enterprise wzrośnie do 74 proc. w porównaniu z danymi konsumenckimi. Przemysł 4.0 wymusza transformację technologii, która będzie potrzebować coraz bardziej wydajnych i niezawodnych metod przechowywania zettabajtów danych.

Dane są „najcenniejszym niematerialnym zasobem firmy, który może zapewnić jej przewagę nad konkurencją w cyfrowej transformacji”, twierdzą analitycy IDC. Nowe trendy w przetwarzaniu danych, takie jak big data czy data warehouse, pozwalają nie tylko zyskać przewagę nad konkurencją, ale także zainicjować nowe kierunki dla rozwoju biznesu.
Przedsiębiorstwa, wraz z całym ekosystemem biznesowym i klientami, stają się podstawowym źródłem wytwarzania i przechowywania danych,
a według najnowszych badań podobny trend będzie rozwijał się dalej.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie i komentarze
Michał Kanownik: To czas ogromnych szans, ale i dramatycznych wyzwań w cyfryzacji
Opinie i komentarze
Klienci szukają telefonów premium
Opinie i komentarze
Witold M. Orłowski: Włoska lekcja
Opinie i komentarze
Budowa własnych kompetencji cyfrowych, czyli jak radzić sobie z big techami
Opinie i komentarze
Jacek J. Wojciechowicz: Jak sztuczna inteligencja zmienia rynek pracy?
Reklama
Reklama