Bartek Brzeski, Huawei Enterprise Business Group: Big data kluczem do sukcesu firm

Big data dotychczas kojarzona była przede wszystkim ze zbieraniem przez wielki biznes danych konsumenckich. Okazuje się jednak, że coraz więcej danych, pochodzących zarówno od klientów, jak i z szeroko rozumianego ekosystemu biznesowego, „wytwarzanych” lub przetwarzanych jest przez same przedsiębiorstwa.

Publikacja: 01.04.2019 18:56

Według prognoz IDC do 2025 roku udział danych generowanych przez segment Enterprise wzrośnie do 74 proc. w porównaniu z danymi konsumenckimi. Przemysł 4.0 wymusza transformację technologii, która będzie potrzebować coraz bardziej wydajnych i niezawodnych metod przechowywania zettabajtów danych.

Dane są „najcenniejszym niematerialnym zasobem firmy, który może zapewnić jej przewagę nad konkurencją w cyfrowej transformacji”, twierdzą analitycy IDC. Nowe trendy w przetwarzaniu danych, takie jak big data czy data warehouse, pozwalają nie tylko zyskać przewagę nad konkurencją, ale także zainicjować nowe kierunki dla rozwoju biznesu.
Przedsiębiorstwa, wraz z całym ekosystemem biznesowym i klientami, stają się podstawowym źródłem wytwarzania i przechowywania danych,
a według najnowszych badań podobny trend będzie rozwijał się dalej.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Opinie i komentarze
Prezes DataWalk: Chcemy burzyć monopol Palantira. Dane to złoto XXI wieku
Opinie i komentarze
Prezes Alior Banku: Sztuczna inteligencja jest szansą
Opinie i komentarze
Jak otworzyć cyfrowy świat na neuroróżnorodność
Opinie i komentarze
Co niosą ze sobą treści pornograficzne generowane przez sztuczną inteligencję
Opinie i komentarze
Dominik Skoczek: W Polsce cyfrowi giganci mają się dobrze