Tykająca bomba. Niejasna przyszłość reklamy internetowej

Wartość rynku reklamy internetowej rośnie z roku na rok. Może jednak już od kilku lat siedzimy na tykającej bombie. Jeśli reklama internetowa nie działa, a jej ceny są sztucznie podkręcane, zagrożony jest cały internet w formie, w jakiej go znamy.

5G szansą polskich firm, by wyjść na prowadzenie

We współpracy z lokalnymi partnerami moglibyśmy rozbudować infrastrukturę dla pojazdów elektrycznych - mówi Jackie Zhang, nowy CEO Huawei w Polsce.

E-commerce – wiemy, że niewiele wiemy

Stwierdzenie, że e-commerce jest obszarem gospodarki, który dużo zyskał w czasie pandemii jest powszechnie powtarzane. Gdy jednak spojrzy się na dane okazuje się, że trudno jest precyzyjnie określić, jak duża jest to zmiana - pisze Ignacy Święcicki.

Jakie powinno być doradztwo naukowe dla Polski

Nauka sobie, gospodarka sobie? Tak być nie powinno i nie musi. W projekcie Polityki Naukowej znajduje się propozycja, której wdrożenie może zbliżyć naukę i gospodarkę. Jak nie zaprzepaścić potencjału doradztwa naukowego - pisze dr hab. Piotr Stankiewicz.

Czy dzieci mogą ochronić się przed sharentingiem?

Dzielenie się zdjęciami dzieci w Internecie jest postrzegane przez rodziców jako pozytywna i nieszkodliwa czynność, jednak może ona mieć poważne skutki dla samego dziecka – pisze Malwina Sulińska-Jakubowska z Lubasz i Wspólnicy – Kancelaria Radców Prawnych sp.k.

Ślepy pozew sposobem na anonimowego hejtera

Pomimo już istniejących instrumentów prawnych pozwalających na identyfikację anonimowego hejtera, Ministerstwo Sprawiedliwości przedstawiło na początku tego roku projekt ustawy o ochronie wolności słowa w sieci. Czy jest to rzeczywiście przełom na drodze walki z hejtem w Internecie? – pisze Sara Synowiec z Lubasz i Wspólnicy – Kancelaria Radców Prawnych sp.k.

Europejski kodeks postępowania dla sektora chmurowego przyjęty

Wykorzystywanie rozwiązań chmurowych w kontekście przetwarzania danych osobowych ma być zgodne z RODO – pisze Hubert Kutkiewicz z Lubasz i Wspólnicy – Kancelaria Radców Prawnych sp.k.

Jak odpowiedzialnie tworzyć sztuczną inteligencję

Określenie i przestrzeganie zasad odpowiedzialnego budowania i działania sztucznej inteligencji to poważne wyzwanie na poziomie globalnym.

Unia chce uregulować sztuczną inteligencję. Czy to dobrze?

Gdy na horyzoncie wyłania się nowa przełomowa technologia, której oddziaływanie na życie społeczne będzie znaczące, powraca zwykle to samo pytanie. Czy dobrym rozwiązaniem jest jej prawna regulacja? Może jednak należy postawić na jej żywiołowy rozwój i zlikwidować ograniczenia prawne i administracyjne? – pyta dr hab. Karol Dobrzeniecki, prof. UMK w Toruniu główny specjalista ds. badawczych w Łukasiewicz – Centrum Oceny Technologii.

Jak sztuczna inteligencja wkracza do świata podatków

Sztuczna inteligencja od dawna jest szeroko wykorzystywana w świecie podatków. Można spodziewać się, że w najbliższych latach tendencja na tym polu będzie rosnąca – pisze Maciej Jakubowski z Lubasz i Wspólnicy – Kancelaria Radców Prawnych sp.k.

Sławomir Pietrzyk: Open RAN to rewolucja. Polska może mieć w niej udział

Światowe trendy w budowie sieci nowych generacji podążają w kierunku modeli otwartych – mówi Sławomir Pietrzyk, prezes IS-Wireless, dostawcy technologii sieciowych 5G.

Polski lek na Covid-19. Dlaczego mamy kłopot z innowacjami?

W Polsce wciąż rzadka jest umiejętność patrzenia w przyszłość – mówi Piotr Przymusiała, ekspert działu analiz Łukasiewicz-Centrum Oceny Technologii.

Drony pod kontrolą – co się zmieniło w „prawie dronów” w 2021 roku?

W 2021 roku dronów ważących powyżej 250 g nie można używać już, bez odpowiedniego przeszkolenia, w celach rozrywkowych lub kręcenia amatorskich filmów – pisze Sara Synowiec, aplikantka adwokacka w Lubasz i Wspólnicy – Kancelarii Radców Prawnych sp.k.

Cyfrowe bliźniaki pomogą firmom zaplanować produkcję

Potrzebujemy jeszcze trochę czasu na edukację rynku i przyzwyczajenie do istnienia chmury przemysłowej – mówi Sebastian Lemieszek, doradca ds. cyfrowej transformacji, firma Siemens.

Rynek telewizorów czeka wzrost cen

Polacy coraz chętniej wybierają większe i bardziej zaawansowane technologicznie, ale też coraz droższe telewizory. Tymczasem z powodu niedoboru surowców i komponentów do produkcji telewizorów, w kolejnych miesiącach roku ekrany mogą zdrożeć – mówi Grzegorz Stanisz, szef działu RTV w Samsung Electronics Polska.

Nie stać nas na to, by nie uczestniczyć w kosmicznej rewolucji

Pięć lat temu napisaliśmy na tablicy nazwę Biznesowy Branżowy Program Wsparcia Technologii Kosmicznych i rozrysowaliśmy sobie, w jaki sposób efektywnie wspierać branżę kosmiczną w Polsce.

Paweł Kolczyński: Szansą dla polskich firm jest wysoka specjalizacja

Technologie, które powstają w obrębie szeroko rozumianego przemysłu kosmicznego, bardzo często prędzej czy później wchodzą do powszechnego użytku – mówi Paweł Kolczyński, wiceprezes Agencji Rozwoju Przemysłu (ARP)

Grażyna Piotrowska-Oliwa: Z 5G tkwimy w blokach startowych

Pieśni o wielkości dotyczące poszerzania portfolio operatorów telekomunikacyjnych o usługi dodatkowe, jak sprzedaż usług finansowych i energii, były mrzonkami – mówi Grażyna Piotrowska-Oliwa, b. prezes Virgin Mobile Polska.