Apple wielkim wygranym Dnia Singla

Amerykański gigant sprzedał najwięcej smartfonów na platformach grupy Alibaba, bijąc chińskie marki Huawei i Xiaomi.

Publikacja: 12.11.2018 22:36

Apple wielkim wygranym Dnia Singla

Foto: AFP

Szaleństwo zakupowe na platformach e-commerce grupy Alibaba z okazji Dnia Singla powoli dobiega końca, ale już teraz wiadomo, że tegoroczne święto będzie rekordowe. Internauci wydali już z tej okazji ponad 30,8 mld dol., a do końca zabawy wciąż pozostały 2 godziny (Dzień Singla trwa do poniedziałku 12 listopada do godziny 13.59 czasu polskiego). Dla porównania, ubiegłoroczny rekord wyniósł 25,3 mld dol.

Podczas Dnia Singla klienci z całego świata mogą skorzystać ze zniżek, jakie oferują tysiące sprzedawców wystawiających swoje produkty w sklepach internetowych Alibaby, w tym na popularnym AliExpress. Idea jest taka, by każdy mógł tego dnia sam sprawić sobie prezent – w odróżnieniu od walentynek, które zwykle są utrapieniem dla osób samotnych.

Chiński gigant opublikował dzisiaj ranking marek, które poradziły sobie najlepiej w czasie tegorocznego święta. Jednym z największych wygranych okazała się firma Apple. Amerykański koncern sprzedał najwięcej smartfonów w sklepach Alibaby, pobijając chińskie marki. Choć nie zostały podane konkretnych danych o liczbie sprzedanych produktów, to wiadomo, że Apple znalazło się wśród 237 marek, których sprzedaż podczas Dnia Singla przekroczyła 14,36 mln dol.

CZYTAJ TAKŻE: Grupa Alibaba pobiła rekord. Bardzo udany Dzień Singla

To oznacza wielkie odbicie marki Apple na chińskim rynku, na którym firma nie radziła sobie najlepiej w ostatnich latach, głównie przez rosnącą konkurencję lokalnych marek. W bieżącym roku amerykański gigant stopniowo poprawiał swoje wyniki w Państwie Środka, a w ostatnim kwartale zakończonym we wrześniu udało mu się podnieść przychody o 16 proc. w porównaniu do ubiegłego roku. Tegoroczny Dzień Singla wyraźnie wskazuje, że Apple na dobre wraca do łask na azjatyckich rynkach.

Tuż za amerykańskim gigantem uplasował się Huawei, obecnie największy producent smartfonów w Chinach. Na podium stanęło również chińskie Xiaomi.

Bardzo słabo wypadł z kolei Samsung, który spadł na ósmą pozycję w rankingu sprzedaży. Południowokoreańska marka straciła ostatnio na popularności w Chinach, przegrywając w ostrej rywalizacji z pozostałymi potentatami.

ala

Szaleństwo zakupowe na platformach e-commerce grupy Alibaba z okazji Dnia Singla powoli dobiega końca, ale już teraz wiadomo, że tegoroczne święto będzie rekordowe. Internauci wydali już z tej okazji ponad 30,8 mld dol., a do końca zabawy wciąż pozostały 2 godziny (Dzień Singla trwa do poniedziałku 12 listopada do godziny 13.59 czasu polskiego). Dla porównania, ubiegłoroczny rekord wyniósł 25,3 mld dol.

Podczas Dnia Singla klienci z całego świata mogą skorzystać ze zniżek, jakie oferują tysiące sprzedawców wystawiających swoje produkty w sklepach internetowych Alibaby, w tym na popularnym AliExpress. Idea jest taka, by każdy mógł tego dnia sam sprawić sobie prezent – w odróżnieniu od walentynek, które zwykle są utrapieniem dla osób samotnych.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes Ludzie Startupy
Stworzyli nowy sposób wykrywania chorób. Firma ze Stalowej Woli wyciśnie łzy
Biznes Ludzie Startupy
Niezwykły pomysł Szwajcarów. Ten kompozyt to lżejsze auta i ograniczenie emisji
Biznes Ludzie Startupy
Meble z konopi. Polacy stworzyli alternatywę dla wycinki drzew
Biznes Ludzie Startupy
Estończycy chcą skończyć z papierem. Ogromne oszczędności
Biznes Ludzie Startupy
Jak zmniejszyć bariery językowe w internecie. Czesi mają rozwiązanie
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił