Reklama

E-sklepy zmieniają szyldy. Konkurencja ciśnie

Jeden z liderów e-sprzedaży kosmetyków zmienia szyld z iPerfumy na Notino. Do gruntownego odświeżenia marki szykuje się też platforma Domodi.

Publikacja: 15.05.2019 19:03

E-sklepy zmieniają szyldy. Konkurencja ciśnie

Foto: shutterstock

Działająca już w 22 krajach grupa Notino właśnie przemianowała swój polski e-sklep i z rynku znika doskonale znana marka iPerfumy. Nasz kraj jest zresztą ostatnim w ramach grupy, w którym taka operacja jest przeprowadzana. Logo jest ujednolicane w związku z planami dalszego rozwoju grupy już pod marką Notino.

CZYTAJ TAKŻE: E-commerce 2019, czyli personalizacja, showroomy i bilety

– W zeszłym roku nasz obrót wynosił 328 mln euro, z czego 27 proc. jest zasługą klientów z Polski, naszego największego rynku – mówi Radek Ondrášík, dyrektor marketingu w Notino. – W 2018 r. sprzedaliśmy łącznie 29 mln produktów, w tym 6 mln produktów z kategorii zapachów. Zatrudniamy obecnie ponad 1,2 tys. pracowników, a nasze centrum dystrybucji jest w stanie wysyłać nawet 100 tys. przesyłek dziennie.

Firma informuje iż ma w ofercie ponad 55 tys. produktów od 1150 marek, co sprawia, że ma najszerszą ofertę kosmetyków w Europie, z takimi samymi cenami w sklepie internetowym oraz sklepach stacjonarnych w całej Polsce. Ten kanał jest również szybko rozwijany obok dystrybucji internetowej.

Ogromna konkurencja na rynku internetowym powoduje, że firmy na wszelkie sposoby starają się dotrzeć do klientów, także nowych. Według szacunków w Polsce działa już ponad 30 tys. sklepów internetowych i co roku powstają kolejne. Dodatkowo duzi gracze systematycznie rozbudowują ofertę także o kategorie kosmetyczne, co robi np. Zalando. W Polsce rośnie też popularność kosmetyków z Azji, kupowanych na chińskich serwisach internetowych jak AliExpress.

Reklama
Reklama

Takie zmiany na rynku powodują, że rywalizacja sprzedawców się nasila i wymaga od nich ciągłych zmian. Do gruntownego odświeżenia wizerunku szykuje się także znany sprzedawca odzieży Domodi.

CZYTAJ TAKŻE: Wirtualna przymierzalnia nadzieją e-sklepów

– Przez osiem lat działalności stawialiśmy na rozwój samej platformy. To sprawiło, że dzisiaj jesteśmy liderem e-commerce w kraju. Obecnie przyszła pora na wzmocnienie naszego wizerunku też w obszarze fashion – mówi Martyna Głowińska, marketing i PR manager w Grupie Domodi. – W II poł. 2019 r. planujemy gruntowne zmiany. Obejmą redesign strony internetowej. Światło dzienne ujrzy odmieniony logotyp, a do marki zostanie przypisany nowy kolor. Wynika to ze zmian trendów, a także chęci wyróżnienia marki na rynku.

Równocześnie z modyfikacjami wizualnymi i funkcjonalnymi postępują zmiany strategiczne. – Zmieniamy język komunikacji i podejście do niej. Pierwszy raz decydujemy się na reklamę telewizyjną i kampanię billboardową. Działania połączymy z wizerunkiem znanych stylistek i influencerek. Wszystko po to, aby pokazać odbiorcom i branży, kim jesteśmy i na jakie potrzeby użytkowników odpowiada nasza platforma – mówi Martyna Głowińska.

Materiał Promocyjny
HackNation 2025, czyli technologie, które nie skończą w szufladzie
Materiał Promocyjny
INEA partnerem Digital Excellence Awards - współpraca na rzecz przyspieszenia cyfrowej transformacji w Polsce
Biznes Ludzie Startupy
Huawei Startup Challenge wesprze rolnicze innowacje
Biznes Ludzie Startupy
Jeff Bezos znów u steru. Poprowadzi rewolucyjny start-up AI
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Biznes Ludzie Startupy
AI zrobi rewolucję w polskich przetargach? Ma pomóc wygrywać
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama