Działająca już w 22 krajach grupa Notino właśnie przemianowała swój polski e-sklep i z rynku znika doskonale znana marka iPerfumy. Nasz kraj jest zresztą ostatnim w ramach grupy, w którym taka operacja jest przeprowadzana. Logo jest ujednolicane w związku z planami dalszego rozwoju grupy już pod marką Notino.
CZYTAJ TAKŻE: E-commerce 2019, czyli personalizacja, showroomy i bilety
– W zeszłym roku nasz obrót wynosił 328 mln euro, z czego 27 proc. jest zasługą klientów z Polski, naszego największego rynku – mówi Radek Ondrášík, dyrektor marketingu w Notino. – W 2018 r. sprzedaliśmy łącznie 29 mln produktów, w tym 6 mln produktów z kategorii zapachów. Zatrudniamy obecnie ponad 1,2 tys. pracowników, a nasze centrum dystrybucji jest w stanie wysyłać nawet 100 tys. przesyłek dziennie.
Firma informuje iż ma w ofercie ponad 55 tys. produktów od 1150 marek, co sprawia, że ma najszerszą ofertę kosmetyków w Europie, z takimi samymi cenami w sklepie internetowym oraz sklepach stacjonarnych w całej Polsce. Ten kanał jest również szybko rozwijany obok dystrybucji internetowej.
Ogromna konkurencja na rynku internetowym powoduje, że firmy na wszelkie sposoby starają się dotrzeć do klientów, także nowych. Według szacunków w Polsce działa już ponad 30 tys. sklepów internetowych i co roku powstają kolejne. Dodatkowo duzi gracze systematycznie rozbudowują ofertę także o kategorie kosmetyczne, co robi np. Zalando. W Polsce rośnie też popularność kosmetyków z Azji, kupowanych na chińskich serwisach internetowych jak AliExpress.