Eksperci PwC przedstawili w poniedziałek najnowsze prognozy dla polskiego rynku rozrywki i mediów w raporcie „Global Entertainment & Media Outlook 2019–2023”. Przekonują w nim, że w najbliższych latach za wzrost przychodów tych dwóch sektorów odpowiadać będą przede wszystkim platformy OTT (over the top), takie jak Netflix, a od strony technologicznej – mobilny internet.
CZYTAJ TAKŻE: Cyfrowy Polsat i Discovery ze wspólną platformą OTT
Dwie lokomotywy
PwC uważa, że w tym roku polski rynek mediów i rozrywki osiągnie wartość 11,4 mld dol. (około 43,3 mld zł). W kolejnych latach będzie powiększał się o średnio 5 proc. w skali roku, co spowoduje, że jego wartość w 2023 r. zbliży się do 14 mld dol. Oznacza to przyspieszenie wobec oczekiwań z poprzedniej edycji raportu, gdy mowa była o wzroście o 3,5 proc. w skali roku.
Wspomniane OTT, czyli serwisy streamingowe dostarczające treści wideo (filmy, seriale, etc.) przez internet bez potrzeby opłacania abonamentu za telewizję kablową lub satelitarną, mają zwiększać przychody średnio co roku o 16,6 proc.. To oznacza przyspieszenie względem poprzedniej edycji raportu, gdzie mowa była o około 13 proc..
Natomiast usługa dostępu do internetu ma przynosić co roku przychody wyższe o 11,5 proc., producenci gier wideo uzyskiwać więcej o 6,2 proc.m a media żyjące z reklamy internetowej notować średnio 5-proc. zwyżki.