Tajemnicza chińska apka modowym liderem na świecie

Shein w Europie możne zna niewiele osób, ale to najchętniej pobierana aplikacja i największy sprzedawca internetowy ubrań na świecie.

Publikacja: 16.10.2020 10:44

Tajemnicza chińska apka modowym liderem na świecie

Foto: Bloomberg

Apliakcja Shein z Nanjing działa od 2008 r. i kieruje się do pokolenia mediów społecznościowych „Gen Z”, wykorzystując Instagrama i TikToka oraz kody rabatowe, aby przyciągnąć młodszych kupujących na coraz bardziej zatłoczonym rynku mody.

Według danych Euromonitor, firma stała się największą na świecie firmą modową działającą wyłącznie online, pod względem sprzedaży produktów własnej marki.

CZYTAJ TAKŻE: Gigant handlu rzuca wyzwanie Amazonowi. To już wojna cenowa

Pandemia COVID-19 zwiększyła sprzedaż online w sklepach detalicznych, dając graczom działającym wyłącznie online, takim jak Shein, brytyjskiemu Asos czy niemieckiemu Zalando przewagę nad koncernami opierającymi się na stacjonarnych salonach koncernami Inditex czy H&M.

Jak pokazują dane Sensor Tower, we wrześniu aplikacja Shein została pobrana na całym świecie 10,3 mln razy z App Store i Google Play. Dla porównania aplikacja mobilna H&M trafiła do około 2,5 miliona osób, a Zara miała 2 mln pobrań. Do tej pory Shein osiągnął 229,4 miliona pobrań, w porównaniu z 123,5 milionami H&M i 90,6 milionami Zary.

W tygodniu od 27 września do 3 października. według analityków Shein była najczęściej pobieraną aplikacją zakupową na całym świecie na iPhone’ach. Jest w pierwszej dziesiątce w Stanach Zjednoczonych, Brazylii, Australii, Wielkiej Brytanii i Arabii Saudyjskiej.

CZYTAJ TAKŻE: W wirtualnej przymierzalni lepiej dobierzesz ubrania i buty

Shein nie jest notowany, nie ujawnia publicznie sprzedaży ani innych danych finansowych. Firma nie odpowiada na e-maile ani telefony. Ma wsparcie inwestorów, w tym IDG Capital i Sequoia Capital China, według danych z rynku kapitałowego PitchBook.

Apliakcja Shein z Nanjing działa od 2008 r. i kieruje się do pokolenia mediów społecznościowych „Gen Z”, wykorzystując Instagrama i TikToka oraz kody rabatowe, aby przyciągnąć młodszych kupujących na coraz bardziej zatłoczonym rynku mody.

Według danych Euromonitor, firma stała się największą na świecie firmą modową działającą wyłącznie online, pod względem sprzedaży produktów własnej marki.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Biznes Ludzie Startupy
Solarny śmietnik ostrzeże kierowcę. Ścieżki rowerowe czeka rewolucja
Materiał Promocyjny
Podróżuj ekologicznie! Program Fundusze Europejskie dla zrównoważonej mobilności
Biznes Ludzie Startupy
Polscy naukowcy stworzyli świecę, która zabija wirusy, bakterie i grzyby
Biznes Ludzie Startupy
Technologia rozpoznawania pysków. Nowatorskie narzędzie odnajdzie psa czy kota
Biznes Ludzie Startupy
Rekordy dezinformacji w sieci. Te firmy tworzą bat na manipulacje
Materiał Promocyjny
„Skoro wiemy, że damy radę, to zróbmy to”. Oto ludzie, którzy tworzą Izerę
Biznes Ludzie Startupy
Inżynierowie znad Wisły zawalczą z chorobą płuc. Wygrali prestiżowy konkurs
Biznes Ludzie Startupy
Terapia w goglach VR. Polski start-up walczy ze stresem, lękiem i bezsennością