Apliakcja Shein z Nanjing działa od 2008 r. i kieruje się do pokolenia mediów społecznościowych „Gen Z”, wykorzystując Instagrama i TikToka oraz kody rabatowe, aby przyciągnąć młodszych kupujących na coraz bardziej zatłoczonym rynku mody.
Według danych Euromonitor, firma stała się największą na świecie firmą modową działającą wyłącznie online, pod względem sprzedaży produktów własnej marki.
CZYTAJ TAKŻE: Gigant handlu rzuca wyzwanie Amazonowi. To już wojna cenowa
Pandemia COVID-19 zwiększyła sprzedaż online w sklepach detalicznych, dając graczom działającym wyłącznie online, takim jak Shein, brytyjskiemu Asos czy niemieckiemu Zalando przewagę nad koncernami opierającymi się na stacjonarnych salonach koncernami Inditex czy H&M.
Jak pokazują dane Sensor Tower, we wrześniu aplikacja Shein została pobrana na całym świecie 10,3 mln razy z App Store i Google Play. Dla porównania aplikacja mobilna H&M trafiła do około 2,5 miliona osób, a Zara miała 2 mln pobrań. Do tej pory Shein osiągnął 229,4 miliona pobrań, w porównaniu z 123,5 milionami H&M i 90,6 milionami Zary.