We wtorek Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła prospekt emisyjny Answear.com, platformy internetowej prowadzącej sklep z odzieżą, obuwiem i akcesoriami, kontrolowany przez rodzinę Bajołków.
To oznacza, że rusza bodaj ostatnia w tym roku pierwotna publiczna oferta akcji Answear.com, w której na sprzedaż będą zarówno nowe akcje emitowane przez spółkę, jak i pakiet walorów posiadanych przez fundusz inwestycyjny MCI (ma około 1/3 akcji firmy).
CZYTAJ TAKŻE: T-shirt ze słomy? Nowy producent odzieży wchodzi z energią
Za pieniądze z emisji Answear.com chce uruchomić kolejne odsłony serwisu za granicą. Do 2024 r. zamierza wejść do 11 nowych rynków Europy Środkowo-Wschodniej.
– Mamy ambicję być liderem wśród e-commerce sprzedających modę w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, posiadającym szeroką ofertą produktową, w tym bogatą paletę marek premium, które pozytywnie wpływają na wartość koszyka i rentowność. Dodatkowo chcemy dalej rozwijać naszą markę własną Answear LAB, dzięki której jesteśmy w stanie generować relatywnie wysokie marże. Środki pozyskane z IPO z pewnością przybliżą nas do realizacji tych celów – zapowiada Krzysztof Bajołek, prezes i główny akcjonariusz Answear.com cytowany w komunikacie na temat zatwierdzenia prospektu.