Polski rynek e-handlu rozwija się od lat w dwucyfrowym tempie i wart jest już ponad 50 mld zł. Tak mocno zwiększające się wydatki online przekładają się na wyniki firm, a Polska jest ważnym rynkiem dla europejskich platform jak Zalando, AboutYou czy Westwing. Z boomu najbardziej korzystają ci, którzy rośli wraz z rynkiem i odpowiadali za jego budowanie.
CZYTAJ TAKŻE: Allegro rozpoczyna ostrą walkę z Chińczykami
Najlepszym przykładem jest Allegro, które według danych zebranych przez SimilarWeb jest nie tylko liderem w Polsce, lecz także dziesiątą największą platformą e-handlu pod względem miesięcznej liczby odwiedzin. Miesięcznie w jej przypadku to niemal 194 mln. Zdecydowanymi liderami są Amazon i eBay, w czołówce jest także wiele platform chińskich, ale polski serwis to jedyna firma w czołowej dziesiątce działająca tylko w Europie.
Allegro najmocniejsze
Allegro zaczynało od aukcji produktów wystawianych przez osoby fizyczne, by stać się platformą, na której ponad 140 tys. firm prowadzi sprzedaż, często zamiast uruchamiania własnego e-sklepu.
Allegro odpowiada za ponad 30 proc. handlu online, tak silna pozycja ma wielu krytyków. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w grudniu wszczął postępowanie wyjaśniające wobec firmy, na którą wpływały skargi na nierówne warunki konkurencji. Spółka poza miejscem dla innych sprzedawców prowadzi też własny sklep.