Zakupy dokonywane głównie przez smartfony zdecydowanie idą na rekord. Według ostatniego raportu firmy badawczej ResearchAndMarkets w najbliższych latach w Polsce wartość tego rodzaju zakupów ma rosnąć średnio ponad 25 proc. rocznie. Analitycy prognozują, że w 2025 r. ten segment handlu internetowego wart będzie już ponad 12 mld dol., co oznacza, iż niemal połowa zakupów elektronicznych przejdzie przez telefony. Ich obecny udział ulegnie podwojeniu.
Z badania firmy PMR wynika bowiem, że w 2018 r. wartość zakupów mobilnych sięgnąć miała już 25 proc. internetowych wydatków Polaków. To duży skok w stosunku do 2017 r., kiedy to udział mobilnych zakupów wynosił 18 proc.
Mobile wygrywa
Analitycy podkreślają, że jeszcze szybciej niż wartość zakupów przez smartfony rosnąć będzie wartość transakcji regulowanych mobilnymi metodami płatności, których przybywa w bardzo szybkim tempie. To właśnie rozwój tego sektora usług z takimi produktami, jak: BLIK, Apple czy Google Pay i inne powoduje, że Polacy wykorzystują smartfony nie tylko do kupowania, ale także płacenia za zakupy.
Firmy potwierdzają, że zmiany następują w bardzo szybkim tempie. – Wizyty mobilne na Allegro to już 61 proc. ruchu. Kanał mobilny stał się dominującym kanałem sprzedaży w e-commerce. W ubiegłym roku przekroczyliśmy w Allegro magiczną barierę 50 proc. klientów korzystających z platformy na urządzeniach mobilnych. Warto przypomnieć, że pięć lat temu to było raptem 8 proc. – mówi Paweł Klimiuk, dyrektor komunikacji Allegro, lidera handlu internetowego w Polsce.