Metalowe plakaty z Polski trafiły do serc fanów superbohaterów

Rodzimą spółkę Displate uznano jednym z najciekawszych startupów w Europie. Współpracuje z takimi markami, jak Star Wars, Marvel czy DC Comics.

Publikacja: 27.05.2019 18:01

Twórcy startupu Displate
mają klientów już w
76 krajach

Twórcy startupu Displate mają klientów już w 76 krajach

Foto: mat. pras.

Displate to warszawska firma, która, choć nie opracowała żadnej nowatorskiej technologii, jest wyjątkowo innowacyjna – stworzyła internetową platformę zrzeszającą utalentowanych artystów z całego świata, która pomaga im zwiększyć grono odbiorców i potencjalnych klientów. Można zakupić na niej różnorodne i oryginalne prace plakaty. Ale nie takie zwykłe, lecz metalowe.

Polski startup globalny

W maju w Amsterdamie odbyła się jedna z najważniejszych innowacyjnych konferencji w Europie – TNW Conference 2019. Na tym prestiżowym wydarzeniu, które organizowane jest przez The Next Web, jeden z największych portali na świecie, zespół Displate stał w świetle jupiterów. Firma, stworzona przez trzech znajomych: Karola Banaszkiewicza, Jacka Świgosta oraz Edwarda Ruszczyca, została uznana najgorętszym polskim startupem i trafiła do tzw. grupy Tech5, czyli grona najciekawszych młodych firm na naszym kontynencie.

CZYTAJ TAKŻE: Polski eko-startup na podium międzynarodowego konkursu

– Jesteśmy niesamowicie dumni z tytułu Hottest Startup in Poland. Już samo znalezienie się wśród 100 najgorętszych startupów Europy jest ogromnym wyróżnieniem –podkreśla Banaszkiewicz.

""

mat. pras.

cyfrowa.rp.pl

Displate to założona w 2012 roku platforma spod warszawskich Marek, która – jak to określają założyciele startupu – pozwala kreatorom wizualnym z całego świata zarabiać na sprzedaży swoich prac. Te dziś trafiają do 76 krajów. Platforma, a w gruncie rzeczy tzw. marketplace, skupia ponad 20 tys. artystów z różnych zakątków globu (w sumie to reprezentanci ok. 90 państw). Startup już w tej chwili jest globalny – aż 99,6 proc. jego sprzedaży generują zagraniczni odbiorcy, przy czy największy to Stany Zjednoczone.

Metalowe plakaty wyglądają fenomenalnie. Nic dziwnego, że szybko stały się prawdziwym przebojem. Świadczyć może o tym fakt, że rodzimej firmie udało się nawiązać współpracę z m.in. Star Wars, Marvel, DC Comics czy gamingowym potentatem – Blizzard.

CZYTAJ TAKŻE: Polski startup doceniony przez Harvard

Ale Displate na rynku wyróżnia się nie tylko ofertą. Eksperci TNW zwrócili uwagę m.in. na zaangażowanie w działania ekologiczne i jego wpływ społeczny. Każdy zakup na tej internetowej platformie przekłada się bowiem na posadzenie dziesięciu drzewek w różnych częściach świata. Dotąd zasadzono ich już ok. 10 mln.

Docenione plakaty

Karol Banaszkiewicz wcześniej tworzył już kilka biznesów, jak LookSoup.com czy Klikr.pl, ale dopiero Displate okazał się strzałem w dziesiątkę. Choć początki nie były proste. Trzej przyjaciele zaczynali, dysponując mniej niż 100 tys. zł. Ich firma jednak szybko stała się rentowna. Zarobione pieniądze inwestowali w dalszy rozwój.

Startup wiatru w żagle nabrał półtora roku temu, gdy otrzymał 2 mln euro od czeskiego funduszu Credo Ventures. To duży inwestor w naszej części Europy, który w portfelu ma m.in. takie polskie firmy, jak Kontakt.io (działa na rynku sztucznej inteligencji i sensorów), edukacyjny Explain Everything, a także Archdesk (tworzy oprogramowanie do zarządzania dla fabryk i firm budowlanych). Działalność Displate nabrała rozpędu.

CZYTAJ TAKŻE: Cyfrowi tłumacze z Polski to hit. Firma z Krakowa ma 70 proc. unijnego rynku

Obrazy produkuje nie w Chinach, ale w Markach. Za jeden metalowy plakat fani płacą z reguły ok. 40 euro. Ale są też droższe. I to znacznie. Plakat przedstawiający świat z gry „Cyberpunk 2077” od warszawskiego studia CD Projekt kosztuje 260 euro. To jednak wyjątkowe dzieło. Składa się bowiem z ośmiu mniejszych obrazków, które mają łącznie wymiary aż 91 x 132 cm. Nic dziwnego, że pracami Displate zachwycają się nie tylko klienci indywidualni, ale również projektanci wnętrz czy pasjonaci designu, którzy chcą przyozdobić ściany domów i apartamentów w ten oryginalny sposób.

Displate to warszawska firma, która, choć nie opracowała żadnej nowatorskiej technologii, jest wyjątkowo innowacyjna – stworzyła internetową platformę zrzeszającą utalentowanych artystów z całego świata, która pomaga im zwiększyć grono odbiorców i potencjalnych klientów. Można zakupić na niej różnorodne i oryginalne prace plakaty. Ale nie takie zwykłe, lecz metalowe.

Polski startup globalny

Pozostało 90% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Biznes Ludzie Startupy
Solarny śmietnik ostrzeże kierowcę. Ścieżki rowerowe czeka rewolucja
Materiał Promocyjny
Podróżuj ekologicznie! Program Fundusze Europejskie dla zrównoważonej mobilności
Biznes Ludzie Startupy
Polscy naukowcy stworzyli świecę, która zabija wirusy, bakterie i grzyby
Biznes Ludzie Startupy
Technologia rozpoznawania pysków. Nowatorskie narzędzie odnajdzie psa czy kota
Biznes Ludzie Startupy
Rekordy dezinformacji w sieci. Te firmy tworzą bat na manipulacje
Materiał Promocyjny
„Skoro wiemy, że damy radę, to zróbmy to”. Oto ludzie, którzy tworzą Izerę
Biznes Ludzie Startupy
Inżynierowie znad Wisły zawalczą z chorobą płuc. Wygrali prestiżowy konkurs
Biznes Ludzie Startupy
Terapia w goglach VR. Polski start-up walczy ze stresem, lękiem i bezsennością