Discovery, to między innymi właściciel TVN, ale także Food Network czy Animal Planet

Według „Financial Times” rozmowy w sprawie fuzji są bardzo zaawansowane, a umowa może zostać ogłoszona już w poniedziałek.

W wyniku fuzji WarnerMedia i Discovery powstałaby spółka notowana na giełdzie, a jej właścicielami byliby obecni akcjonariusze obu koncernów. Transakcja umożliwiłaby stworzenie nowego giganta medialnego, który byłby w stanie konkurować z takimi firmami jak Netflix czy Disney. Wartość nowej firmy mogłaby wynieść nawet 150 miliardów dolarów, uwzględniając zadłużenie – informuje „Financial Times”. Discovery ma obecnie wartość rynkową w wysokości około 30 miliardów dolarów.

CZYTAJ TAKŻE: Netflix podgryzany przez rywali. Ale streaming bije rekordy

Przejęcie Discovery oznacza także, według agencji Reuters, wycofanie się AT&T z dotychczasowej strategii, której jednym z elementów było przejęcie w 2018 roku amerykańskiego konglomeratu medialnego Time Warner za 108,7 mld dolarów. Według agencji teraz AT&T zdecydowanie stawia na streaming i konkurowanie z dwoma największymi graczami na tym rynku: Netflixem oraz Disneyem.

Należące do WarnerMedia HBO i HBO Max mają teraz 63,9 miliona subskrybentów na całym świecie, w porównaniu z ponad 100 milionami subskrybentów Disney + Walta Disneya oraz 207,6 milionami Netflixa. Discovery dociera do 88,3 miliona domów w Stanach Zjednoczonych. W styczniu uruchomiona została usługa streamingowa Discovery +, która ma obecnie 15 milionów subskrybentów.

AT&T to amerykański gigant telekomunikacyjny, który jest właścicielem m.in. HBO, TNT, CNN oraz Warner Bros. Natomiast Discovery jest natomiast właścicielem Eurosportu. W 2018 roku koncern kupił Scripps Networks Interacitve, ówczesnego właściciela Grupy TVN.