„Odkrywczo, eksperymentalnie i aktywnie” – to hasło nowego projektu realizowanego przez Miasto Turek w zakresie rozwoju bazy szkolnej dla nowej jakości nauczania postaw w Gimnazjum nr 2 im. M. Kopernika w Turku.
W wyniku realizacji projektu wykonana zostanie adaptacja dwóch sal w celu utworzenia Eksperymentarium Nauk Przyrodniczych „Mały Kopernik” wraz z niezbędną infrastrukturą oraz wyposażeniem, jak i nowymi elementami pracowni biologicznej i geograficznej. Doposażona zostanie także pracownia językowa, gdzie powstanie laboratorium fonetyczne z elementami interaktywnymi. Miasto zadbało, by projekt obejmował przebudowę przyszkolnej infrastruktury sportowej. Powstanie wielofunkcyjne boisko wraz z bieżnią, skocznią oraz piłkochwytami z infrastrukturą towarzyszącą.
W projekcie nie zapomniano również o udogodnieniach infrastrukturalnych dla niepełnosprawnych – od dostosowania drzwi wejściowych po zakup transportera wózków inwalidzkich. Kompleksowe podejście do projektu ze strony władz miasta uwzględnia również ciągłe doskonalenie kompetencji oraz umiejętności zawodowych nauczycieli, wraz z kształtowaniem i pielęgnowaniem w uczniach talentów i zainteresowań niezbędnych na szybko zmieniającym się rynku pracy.
– Realizacja tego projektu pozwoli nam na rozwój zainteresowań i umiejętności naszej młodzieży, w której tkwi niesłychany potencjał. Patron tej szkoły zobowiązuje. Przedsięwzięcie pokazuje również, jak wielką uwagę przykładamy do rozwoju edukacji oraz jej nowoczesnych technik i kanałów. Jest nam bardzo miło, że nasz projekt znalazł się na trzecim miejscu spośród 23 wybranych do dofinansowania w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014–2020. Jest to dla nas dowód na dobre przygotowanie jego założeń, co zawdzięczamy zgranemu zespołowi w naszym urzędzie, który odpowiadał za jego organizację – podkreśla Romuald Antosik, burmistrz Turku.
Dzięki realizacji projektu uczniowie nabędą wiedzę i umiejętności kluczowe w życiu zawodowym, dzięki temu będą tworzyć zaplecze dla potencjalnych przedsiębiorców.