Allegro chce miliarda z giełdy. Zyskają pracownicy

Spółka celuje w 1 mld zł na rozwój i zmniejszenie długu. Akcje dostaną też pracownicy.

Publikacja: 14.09.2020 07:47

Allegro chce miliarda z giełdy. Zyskają pracownicy

Foto: materiały prasowe

W dokumentach ogłoszonych przed konferencją prasową spółka podała, że jej baza 12,3 mln zarejestrowanych użytkowników w 2019 r. wygenerowała sprzedaż o wartości 22,8 mld zł (5,7 mld dol.) w 2019 roku oraz 28,4 mld zł (7,1 mld dol.) w I poł. 2020 r., czyniąc grupę największym detalistą na rynku e-commerce w Polsce.

Allegro oczekuje, iż oferta obejmie emisję nowych akcji ze spodziewanymi wpływami brutto dla grupy w kwocie około 1 mld zł oraz sprzedaż akcji przez obecnych akcjonariuszy, w tym fundusze private equity oraz część dyrektorów i członków kierownictwa Grupy. Allegro zamierza przeznaczyć wpływy z emisji nowych akcji, wraz z kredytami w ramach nowej linii kredytowej, na spłatę istniejącego zadłużenia w celu poprawy swojej dźwigni finansowej. „Celem grupy i jej akcjonariuszy jest znaczący udział akcji będących w wolnym obrocie (free float) po ich dopuszczeniu do obrotu” – czytamy w komunikacie.

CZYTAJ TAKŻE: Allegro pęcznieje przed debiutem na giełdzie. Polacy dbają o zdrowie

Wszyscy pracownicy, którzy będą zatrudnieni przez grupę w dniu wejścia na giełdę i którzy nie posiadają akcji objętych w ramach historycznych uzgodnień inwestycyjnych, otrzymają jednorazową premię w formie akcji o wartości 10 tys. zł na pracownika, do której uprawnienia nabędą po 360 dniach od daty wejścia na giełdę.

Allegro podaje, że udział sprzedaży internetowej w polskim rynku handlu detalicznego istotnie wzrósł w ostatnich latach – z poziomu około 5,8 proc. w 2016 r. do około 8,4 proc. w 2019 r. grupa jest przekonana, że w dalszym ciągu istnieje duży potencjał wzrostu w tym obszarze, ponieważ udział sprzedaży internetowej w Polsce w całym rynku sprzedaży detalicznej znajduje się wciąż na stosunkowo niskim poziomie w porównaniu z innymi rynkami, w tym Wielką Brytanią (18 proc.) i Chinami (27 proc.). Obecny niski wskaźnik penetracji rynku przez sprzedaż online w połączeniu z zachodzącymi w świecie zjawiskami wspierającymi ten proces sprzyjają dalszemu wzrostowi polskiego segmentu e-commerce.

W dokumencie grupa podaje, ze według prognoz rynek w najbliższych latach ma rosnąć średnio o 14 proc. rocznie.

W dokumentach ogłoszonych przed konferencją prasową spółka podała, że jej baza 12,3 mln zarejestrowanych użytkowników w 2019 r. wygenerowała sprzedaż o wartości 22,8 mld zł (5,7 mld dol.) w 2019 roku oraz 28,4 mld zł (7,1 mld dol.) w I poł. 2020 r., czyniąc grupę największym detalistą na rynku e-commerce w Polsce.

Allegro oczekuje, iż oferta obejmie emisję nowych akcji ze spodziewanymi wpływami brutto dla grupy w kwocie około 1 mld zł oraz sprzedaż akcji przez obecnych akcjonariuszy, w tym fundusze private equity oraz część dyrektorów i członków kierownictwa Grupy. Allegro zamierza przeznaczyć wpływy z emisji nowych akcji, wraz z kredytami w ramach nowej linii kredytowej, na spłatę istniejącego zadłużenia w celu poprawy swojej dźwigni finansowej. „Celem grupy i jej akcjonariuszy jest znaczący udział akcji będących w wolnym obrocie (free float) po ich dopuszczeniu do obrotu” – czytamy w komunikacie.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Materiał partnera
Cyberbezpieczeństwo w nowym wydaniu
Biznes Ludzie Startupy
Polska firma rozpycha się rynku podróży. Wchodzi do kolejnych krajów
Biznes Ludzie Startupy
Samuraj ruszył na ratunek samobójcom. Polska AI chroni Amerykanów
Biznes Ludzie Startupy
Przełomowy pomysł Szwajcarów. Auta z tkaniny mają być lżejsze i ograniczyć emisję
Biznes Ludzie Startupy
Meble z konopi. Polacy stworzyli alternatywę dla wycinki drzew
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?