Twórcy polskiego Groupona i Travelista wydepilują za miliony

Tomasz Kucharski oraz Paweł Tymczyna ruszyli z nowym biznesem – największą w Polsce siecią salonów depilacji laserowej. Twórca polskiego Groupona i współzałożyciel serwisu rezerwacyjnego Travelist na swój startup Depilacja.pl pozyskali od inwestorów blisko 6,5 mln zł.

Publikacja: 08.07.2019 15:29

Twórcy polskiego Groupona i Travelista wydepilują za miliony

Foto: Adobe Stock

Pieniądze mają być wykorzystane na podbój zagranicznych rynków, głównie w Europie i Ameryce Płd. Dziś firma ma 30 własnych placówek, że czego siedem poza Polską – pięć działa w Wlk. Brytanii (pod marką HairRemoval.co.uk), zaś dwie w Brazylii (pod logo Depilação.com.br).

CZYTAJ TAKŻE: Startupy 2019. Zarezerwują wizytę u fryzjera w chmurze

W działający dopiero od trzech lat biznes Kucharskiego, który współtworzył Groupon w Polsce i był jego dyrektorem finansowym pieniądze wpompowały fundusze Speedinvest, Venture Friends oraz Market One Capital. Paweł Tymczyna, partner Kucharskiego w Depilacja.pl (współtworzył Travelist.pl, w który kilka lat temu zainwestował funduszu Google Venture), wskazuje, że magnesem okazała się innowacyjna formuła kosmetycznego biznesu.

Internetowi przedsiębiorcy swoje kompetencje związane z e-commerce i marketingiem internetowym wykorzystali do budowy sieci stacjonarnych salonów depilacji, ale w nowatorskiej wersji. – Wprowadziliśmy nową jakość na rynku usług kosmetycznych. Przenieśliśmy do internetu wszystkie procesy związane z pozyskaniem i obsługą klientów. Dzięki temu działamy bardziej efektywnie. Nasze salony zajmują niewielką powierzchnię, wymagają minimum obsługi, dzięki temu znacząco ograniczyliśmy koszty operacyjne i obniżyliśmy ceny zabiegów depilacji – wylicza Tymczyna, współzałożyciel Depilacja.pl.

CZYTAJ TAKŻE: Rodzime startupy mają potencjał, by podbić świat

Sieć Depilacja.pl obsłużyła już ponad 150 tys. zabiegów, a każdego miesiąca na usługi decyduje się ponad 1000 nowych pacjentów. Polski startup zatrudnia dziś blisko 100 osób – w tym prawie 70 wykwalifikowanych kosmetologów, którzy zajmują się obsługą zabiegów.

Startup założony w roku 2016 przyciąga inwestorów. Poza austriackim Speedinvest, greckim Venture Friends oraz rodzimym funduszem Market One Capital, pieniądze salony depilacji zdobyły pieniądze również od znanych aniołów biznesu. Startup wcześniej pozyskał bowiem kapitał m.in. od Mariusza Gralewskiego (ZnanyLekarz.pl), Mateusza Romanowskiego (założyciela Allani i SonarHome), czy Tomasza Nowińskiego (współzałożyciel Groupon Polska). – Zdecydowaliśmy się zainwestować w Depilacja.pl, ponieważ wizja przemodelowania tak niecodziennej kategorii, jak depilacja laserowa, wydawała się ekscytująca. Czasem najlepsze biznesy powstają w bardzo nieoczywistych segmentach – mówi Marcin Kurek, partner zarządzający w Market One Capital. – Depilacja.pl działa w podobnym modelu jak Lime, Bird czy Flixbus. Jest to tzw. fully-managed market place, czyli w pełni kontroluje operacje i podaż oraz łączy to z marketingiem online i generowaniem leadów. W krótkim czasie udało im się zbudować największą sieć depilacji laserowej w Polsce – kontynuuje Kurek.

CZYTAJ TAKŻE: Polska firma zwalcza najgroźniejszy gang świata MS-13

Dzięki ok. 6,5 mln zł od inwestorów startup planuje rozwinąć franczyzę. W ciągu kolejnych dwóch lat sieć chce też otworzyć salony na ponad 20 rynkach – m.in. w USA, Niemczech i Turcji.

Pieniądze mają być wykorzystane na podbój zagranicznych rynków, głównie w Europie i Ameryce Płd. Dziś firma ma 30 własnych placówek, że czego siedem poza Polską – pięć działa w Wlk. Brytanii (pod marką HairRemoval.co.uk), zaś dwie w Brazylii (pod logo Depilação.com.br).

CZYTAJ TAKŻE: Startupy 2019. Zarezerwują wizytę u fryzjera w chmurze

Pozostało 87% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes Ludzie Startupy
Od zera do miliarda w cztery miesiące. Wyceny firm od sztucznej inteligencji oszalały
Biznes Ludzie Startupy
Rewolucja na skalę światową. Polacy znaleźli sposób na braki wody i żywności
Biznes Ludzie Startupy
Polskie urządzenie wyczuje chemię. Wykryje i zbada niemal każdą substancję
Materiał partnera
Możemy zaprosić klienta w sam środek akcji
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Materiał partnera
PZU szuka innowacji w akceleratorach start-upów