Startupy 2019. Zarezerwują wizytę u fryzjera w chmurze

Versum z Bielska-Białej podbija międzynarodowe rynki hair&beauty. W 2019 r. stawia na dalszą ekspansję i szykuje się do kolejnej rundy inwestycyjnej.

Publikacja: 07.01.2019 19:08

Paweł Kantyka i Sebastian Maśka (z prawej) stworzyli system, z którego korzystają salony piękności w

Paweł Kantyka i Sebastian Maśka (z prawej) stworzyli system, z którego korzystają salony piękności w 48 krajach.

Foto: Paweł Kantyka i Sebastian Maśka (z prawej) stworzyli system, z którego korzystają salony piękności w 48 krajach.

Sebastian Maśka i Paweł Kantyka stworzyli biznes, z którym obecni są już w 48 krajach. Z ich oprogramowania korzysta ponad 34 tys. specjalistów branży hair&beauty na świecie – salony fryzjerskie, kosmetyczne i SPA. Firma, która zatrudnia ponad 100 pracowników, jest w fazie dynamicznego rozwoju i skalowania biznesu. – Rozwijamy się w tempie ponad 100 proc. rok do roku. W 2017 r. osiągnęliśmy przychód ze sprzedaży w wysokości prawie 6,5 mln zł – wskazuje Sebastian Maśka.

Pomysł na startup Versum zrodził się w 2011 r. Impulsem była sytuacja z prywatnego życia, gdy żona jednego z założycieli umówiła się na wizytę do fryzjera, ale wróciła do domu nieobsłużona. Okazało się, że na tę samą godzinę zapisane były dwie klientki. Wtedy większość salonów wykorzystywała papierowy kalendarz, więc o pomyłkę nie było trudno. Rozwiązania informatyczne były słabo dopracowane i drogie. – Uznaliśmy z Pawłem, że jesteśmy w stanie konkurować z nimi dobrym produktem oraz perfekcyjną obsługą klientów. Pomysł na produkt był prosty – terminarz z funkcją rezerwacji wizyt online w chmurze – wspomina Maśka.

Biznes rósł w szybkim tempie. Przez pierwsze cztery lata firma rozwijała się bez wsparcia inwestorskiego. W 2015 r. Versum skorzystało z pomocy grupy aniołów biznesu oraz funduszu Hedgehog Fund. Decyzja związana była z rozpoczęciem działań na rynku globalnym. Startup z Bielska-Białej rośnie jak na drożdżach. Należy do niego marka Moment.pl – portal rezerwacyjny dla branży hair&beauty. Na nim spółka odnotowuje wzrost pod względem liczby rezerwacji wizyt na poziomie blisko 20 proc. miesięcznie. Rozwija się również poprzez akwizycje. W 2017 r. Versum przejęło serwis DobraKosmetyczka.pl, integrując go z marką Moment.

W 2019 r. Maśka i Kantyka zamierzają utrzymać tempo rozwoju. Plany zakładają dalszą dynamiczną ekspansję na rynkach zagranicznych.

– Nie wykluczamy też kolejnych przejęć – zaznacza prezes Sebastian Maśka.

Jak wyjaśnia, firma przygotowuje się także do kolejnej rundy inwestycyjnej. – Prowadzimy już pierwsze rozmowy z zagranicznymi inwestorami – dodaje nasz rozmówca.

Versum działa na rynku hair&beauty, na który globalnie składa się około 4,5 mln salonów fryzjerskich, kosmetycznych i SPA.

Sebastian Maśka i Paweł Kantyka stworzyli biznes, z którym obecni są już w 48 krajach. Z ich oprogramowania korzysta ponad 34 tys. specjalistów branży hair&beauty na świecie – salony fryzjerskie, kosmetyczne i SPA. Firma, która zatrudnia ponad 100 pracowników, jest w fazie dynamicznego rozwoju i skalowania biznesu. – Rozwijamy się w tempie ponad 100 proc. rok do roku. W 2017 r. osiągnęliśmy przychód ze sprzedaży w wysokości prawie 6,5 mln zł – wskazuje Sebastian Maśka.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes Ludzie Startupy
Klikasz i kupujesz to, co widzisz w TV. Pomoże polska sztuczna inteligencja
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Biznes Ludzie Startupy
Polacy radykalnie wydłużyli świeżość żywności. Technologia z Torunia trafi do USA
Biznes Ludzie Startupy
To ona wyszuka przyszłe gwiazdy futbolu. Kluby stawiają na sztuczną inteligencję
Biznes Ludzie Startupy
Polska sztuczna inteligencja rozpozna bakterie. Wystarczy pokazać jej zdjęcie
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Biznes Ludzie Startupy
Polski król nanodruku chce podbić USA. Jeden z kilku graczy na świecie