Startupy 2019. Zarezerwują wizytę u fryzjera w chmurze

Paweł Kantyka i Sebastian Maśka (z prawej) stworzyli system, z którego korzystają salony piękności w 48 krajach.

Versum z Bielska-Białej podbija międzynarodowe rynki hair&beauty. W 2019 r. stawia na dalszą ekspansję i szykuje się do kolejnej rundy inwestycyjnej.

Sebastian Maśka i Paweł Kantyka stworzyli biznes, z którym obecni są już w 48 krajach. Z ich oprogramowania korzysta ponad 34 tys. specjalistów branży hair&beauty na świecie – salony fryzjerskie, kosmetyczne i SPA. Firma, która zatrudnia ponad 100 pracowników, jest w fazie dynamicznego rozwoju i skalowania biznesu. – Rozwijamy się w tempie ponad 100 proc. rok do roku. W 2017 r. osiągnęliśmy przychód ze sprzedaży w wysokości prawie 6,5 mln zł – wskazuje Sebastian Maśka.

Pomysł na startup Versum zrodził się w 2011 r. Impulsem była sytuacja z prywatnego życia, gdy żona jednego z założycieli umówiła się na wizytę do fryzjera, ale wróciła do domu nieobsłużona. Okazało się, że na tę samą godzinę zapisane były dwie klientki. Wtedy większość salonów wykorzystywała papierowy kalendarz, więc o pomyłkę nie było trudno. Rozwiązania informatyczne były słabo dopracowane i drogie. – Uznaliśmy z Pawłem, że jesteśmy w stanie konkurować z nimi dobrym produktem oraz perfekcyjną obsługą klientów. Pomysł na produkt był prosty – terminarz z funkcją rezerwacji wizyt online w chmurze – wspomina Maśka.

Biznes rósł w szybkim tempie. Przez pierwsze cztery lata firma rozwijała się bez wsparcia inwestorskiego. W 2015 r. Versum skorzystało z pomocy grupy aniołów biznesu oraz funduszu Hedgehog Fund. Decyzja związana była z rozpoczęciem działań na rynku globalnym. Startup z Bielska-Białej rośnie jak na drożdżach. Należy do niego marka Moment.pl – portal rezerwacyjny dla branży hair&beauty. Na nim spółka odnotowuje wzrost pod względem liczby rezerwacji wizyt na poziomie blisko 20 proc. miesięcznie. Rozwija się również poprzez akwizycje. W 2017 r. Versum przejęło serwis DobraKosmetyczka.pl, integrując go z marką Moment.

W 2019 r. Maśka i Kantyka zamierzają utrzymać tempo rozwoju. Plany zakładają dalszą dynamiczną ekspansję na rynkach zagranicznych.

– Nie wykluczamy też kolejnych przejęć – zaznacza prezes Sebastian Maśka.

Jak wyjaśnia, firma przygotowuje się także do kolejnej rundy inwestycyjnej. – Prowadzimy już pierwsze rozmowy z zagranicznymi inwestorami – dodaje nasz rozmówca.

Versum działa na rynku hair&beauty, na który globalnie składa się około 4,5 mln salonów fryzjerskich, kosmetycznych i SPA.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Polska firma zwalcza najgroźniejszy gang świata MS-13

Wrocławska spółka DataWalk ma klientów wśród amerykańskich stróżów prawa. Niemal każdy, kto się interesuje ...

TikTok podbija świat śpiewającymi żelkami

Po internecie rozchodzą się klipy z żelkami śpiewającymi „Someone like you” Adele. Krótkie filmiki ...

Dzieci przyklejone do smartfona

Światowa Organizacja Zdrowia chce uznać uzależnienie od gier za chorobę. Sami producenci zaczynają wprowadzać ...

Wiceprezes CD Projektu: Pracujemy nad kolejną dużą produkcją

Nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa. Wręcz przeciwnie, dopiero zaczęliśmy naszą kampanię związaną z „Cyberpunkiem” ...

Google karze aktywistów strajkowych

Dwie aktywistki, pracownice Google’a twierdzą, że zostały zdegradowane, a następnie przyjęte, ale już na ...

Złe wiadomości dla vlogerów. Zapłacą według stawek 18 i 32 proc.

Dochody z reklam vlogera podlegają opodatkowaniu na zasadach ogólnych według progresywnej skali podatkowej. Powinny ...