Sympatię goni randkowy serwis dla gejów. Zaskakujące dane

Rośnie popularność portali i aplikacji randkowych. W Polsce korzysta z nich ponad 3,4 mln osób. Liderem jest rodzima Sympatia.pl, ale szybko zyskuje amerykański Tinder i serwisy dla osób tej samej płci.

Publikacja: 13.02.2019 17:33

Inclove to stworzona przez startup z Indii aplikacja dla osób niepełnosprawnych

Inclove to stworzona przez startup z Indii aplikacja dla osób niepełnosprawnych

Foto: Bloomberg

Coraz częściej sięgamy po technologię, by znaleźć bratnią duszę. Aplikacje swatki zwiększają szanse na spotkanie drugiej połowy. O skali tego trendu może świadczyć, że grupa Match, która stoi za najpopularniejszym na świecie serwisem randkowym Tinder, rośnie w tempie 20 proc. rocznie. Przychody samego Tindera w ub.r. skoczyły dwukrotnie, do poziomu 805 mln dol.

To fenomen, ale zjawisko szukania miłości w sieci wciąż przegrywa w naszym kraju z tradycyjnymi sposobami. – Według niedawnego badania Kantar Millward Brown dla portalu randkowego Zaadoptujfaceta.pl, zdecydowania większość, bo aż 77 proc., Polaków zawiera znajomości poza internetem. Jeżeli już poznają nowe osoby online, to jedna trzecia robi to za pomocą mediów społecznościowych, a z aplikacji randkowych korzysta zaś 15 proc. – wskazuje dr Helena Chmielewska-Szlajfer, socjolożka z Akademii Leona Koźmińskiego.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes Ludzie Startupy
Niemcy rzucają wyzwanie tanim liniom lotniczym. Z Polski mają pojechać luksusowe nocne pociągi
Biznes Ludzie Startupy
Firmy będą wynagradzać za oglądanie ich reklam? Polacy szykują rewolucję
Biznes Ludzie Startupy
Twórca Spotify finansuje broń przyszłości. Ten tajemniczy start-up jest już wart miliardy
Biznes Ludzie Startupy
Latający skuter Polaka stał się hitem. Teraz pojawił się kolejny model
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Biznes Ludzie Startupy
Digitalizacja musi wzmocnić ludzkie zespoły